MS Windows
briani 27239
Fat32/ntfs på samme hd
Fra : pal

Dato : 17-12-02 00:53

Kan man have en partition med fat 32 og ntfs på samme harddisk. Jeg har
erfaret, at der er noen spil der ikke kan køres på en ntfs partition.
C-drevet (med Win XP) er en ntfs partition.

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 00:58

pal skrev:

> Kan man have en partition med fat 32 og ntfs på samme harddisk.

Ja. Altså en partition til hver filsystem.

Madsen.

Fra : pal

Dato : 17-12-02 08:00

Sklal man så have windows installeret på den nye partition`?

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 10:39

pal skrev:

> Sklal man så have windows installeret på den nye partition`?

Hvis det er den partition som du har installeret WinXP på du ønsker
at lave om fra NTFS til FAT32 så ja. Der findes programmer som
påstår at de kan gøre det uden at der mistes data, men jeg har meget
lidt tiltro til dem hvis jeg skal være ærlig, men Partition Magic i
nyeste version skulle efter sigende kunne klare det. Den kan desuden
også dele et drev op i to eller flere partitioner uden at der mistes
data, så vidt jeg ved.

Som arc@na skriver, så er det nu ikke sikkert at det har noget med
filsystemet at gøre at du ikke kan køre visse spil. Dengang jeg
kørte NTFS på mine drev, var der ikke problemer med at køre selv
meget gamle DOS-spil og programmer, men man skal selvfølgelig aldrig
sige aldrig.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 17-12-02 09:49

"pal" <p.leinslie@tdcadsl.dk> wrote in news:3dfe6741$0$160
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> erfaret, at der er noen spil der ikke kan k›res p† en ntfs partition.

Ren nysgerrighed: Hvad er det for spil, der ikke kan køre på NTFS? Jeg har
ældgamle DOS-spil og -programmer kørende uden problemer på alle mine NTFS-
partitioner?

Venligst
arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-02 20:41

In article <Xns92E763E55730Bmarsupilankangoroo@62.243.74.163>,
boss@nsa.invalid.gov says...
> ældgamle DOS-spil og -programmer kørende uden problemer på alle mine NTFS-
> partitioner?

Ja, selvfølgelig har du det, for programmerne kan ikke se filsystemet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : machiavelli

Dato : 19-12-02 06:15

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in

--
Med venlig hilsen og god jul
arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-02 20:40

In article <3dfe6741$0$160$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
p.leinslie@tdcadsl.dk says...
> erfaret, at der er noen spil der ikke kan køres på en ntfs partition.

Programmerne kan ikke se filsystemet, så den må du længere ud på landet
med...