Polariseret lys (hvor skal jeg lede?)
Fra : Mikkel Andersen

Dato : 16-12-02 23:38

Jeg har udenvidere kastet mig ud i emnet polariseret lys og er blevet en
smule grebet af det.
Så var det jeg ville høre, om der var nogle der kendte til en god dansk bog
med et vist niveau om emnet, bare til at starte med.
Det kunne være rart først at få afsløret alle de fundementale begreber, før
jeg kaster mig ud i noget langhåret engelsk

Det skal lige siges, at jeg havde fysik på højniveau i gymnasiet, så en bog
på dansk der ligger lige omkring det niveau ville være rart.
Senere får jeg nok brug for en engelsk bog. Så hvis der er nogle der kan
anbefale sådanne (gerne universitets niveau) er jeg også interesseret i dem.
Til sidst. [ja jeg er besværlig ] hvis der er nogle der har nogle gode
links til sider på nettet der omhandler emnet polariseret lys, vil det også
være et glimrende måde at få min viden lyst stillet på.

Ps. Jeg har prøvet at søge på google, men den fandt alt muligt af meget
svingende kvalitet...

På forhånd tak.

--
Med Venlig Hilsen
Mikkel Andersen

Fra : Magnus Rohde

Dato : 17-12-02 00:03

Mikkel Andersen <dengrimmeformand@oncable.dk> wrote:

> [...]
> links til sider på nettet der omhandler emnet polariseret lys, vil det også
> være et glimrende måde at få min viden lyst stillet på.

Dette link er primært med en geologisk indfaldsvinkel, men hvis du ikke
gider læse så meget om mineraler kan du jo bare springe det over..

< http://www.geo.aau.dk/endo/polmik >

Magnus

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 17-12-02 08:26

Mikkel Andersen wrote:

> Det skal lige siges, at jeg havde fysik på højniveau i gymnasiet, så en bog
> på dansk der ligger lige omkring det niveau ville være rart.

Gymnasiets fysiklærerforening har en hjemmeside. Hvis du søger på ordet

http://www.fy.gymfag.dk/_vti_bin/shtml.exe/search/index.html

får du nogle 3.g-opgaver (»større skriftlige opgaver«) frem. Du kan
tjekke deres litteraturlister. Held og lykke.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 17-12-02 08:30

Jeppe Stig Nielsen wrote:

> http://www.fy.gymfag.dk/_vti_bin/shtml.exe/search/index.html

Eller:

http://www.fy.gymfag.dk/search/

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Mikkel Andersen

Dato : 18-12-02 20:18

Mange tak for svarene. Jeg har allerede lært en masse
Det har gjort mig en glad (og klog) mand.

--
Med Venlig Hilsen
Mikkel Andersen

Fra : Jørgen Koefoed

Dato : 14-01-03 15:56

her er en god del formler at kaste sig ud i

http://scienceworld.wolfram.com/physics/topics/Polarization.html