MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ingen internet win 98/ME
Fra : Eg

Dato : 16-12-02 22:54

Jeg arbejder frivilligt som computersupporter på mit kollegie, og det er
meget få ting vi ikke kan hjælpe folk med. Dog er der een ting hvor vi
har måttet melde pas et par gange:
Computere med windows 98 eller windows ME kan pludselig ikke gå på
internettet. Der er tale om at computerne sagtens kan hente en
ip-adresse hos dhcp-serveren, man kan browse shares på det lokale net og
man kan pinge forskellige servere ude i verden. Men af en eller anden
grund kan man ikke gå på internettet. Fælles for de disse computere er
at de har eller har haft installeret Kazaa. Nu er det ret normal at folk
pa et eller andet tidspunkt har lejet med kazaa, så der er ikke
nødvændigvis en sammenhæng her.
Umiddelbart virker det som om der er spærret for port 80 (Fik desværre
ikke prøvet at telnette til port 80 sidst vi havde et tilfælde).

Er der nogen der har prøvet noget lignende, og har nogen en idé til
hvordan man kan fikse problemet?

/Eg

Fra : Lars Hessellund

Dato : 17-12-02 08:39

"Eg" <eg-ns@oek.dk> skrev i en meddelelse news:3DFE4B69.CF4E5AC2@oek.dk...
> [...]
> Umiddelbart virker det som om der er spærret for port 80 (Fik desværre
> ikke prøvet at telnette til port 80 sidst vi havde et tilfælde).

Kunne da godt være at der er spærret for indgående kommunikation på port 80,
men det er nok nærmere winsock der er smadret!
/Lars

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-12-02 12:07

On Mon, 16 Dec 2002 22:53:46 +0100, Eg <eg-ns@oek.dk> wrote:

> [...]
>ikke prøvet at telnette til port 80 sidst vi havde et tilfælde).
>
>Er der nogen der har prøvet noget lignende, og har nogen en idé til

DEt plejer at hjælpe at genisntallere TCP/IP
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.