Server til netværksboot
Fra : Morten Trab

Dato : 16-12-02 22:14

Jeg har en ide om at jeg vil have en terminal herhjemme uden harddisk, som
"opererer" fra en server...

Jeg har et netkort, der er klar til at kunne køre netværksboot, men hvad
kræver det af serveren??

Jeg har en server (Win2K Server med terminalservices)...

--
Morten Trab - http://www.blackchart.dk
Fjern REMOVE i min E-Mail adresse hvis du vil sende en mail til mig :)

http://modeltog.blackchart.dk - Følg med i opbygningen af min modelbane

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 16-12-02 23:35

> [...]
> hvad kræver det af serveren??
>
> Jeg har en server (Win2K Server med terminalservices)...

Kunne faktisk være meget interessant at vide ja. Har haft tanker om det
samme. Ved dog heller ikke hvad der kræves af netkortet og om der skal være
noget specielt (konfigureret) ved netkortet for at den kan køre sådan.

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på Usenet.

Fra : Morten Trab

Dato : 17-12-02 09:08

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ved dog heller ikke hvad der kræves af netkortet

Jeg ved så meget at det kræver en boot-prom på det, og der er jeg så heldig
at have fået foræret et 3com 10/100 (3c905tx mener jeg det er) som har en
boot-prom...

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 17-12-02 11:35

On Tue, 17 Dec 2002 09:07:30 +0100, "Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> wrote:

> [...]
>at have fået foræret et 3com 10/100 (3c905tx mener jeg det er) som har en

Det har de fleste netkort idag, eller i så fald har de ihvertfald en sokkel til at smide den P-ROM i
Flemming Jacobsen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-12-02 03:18

Morten Trab wrote:
> [...]
> kræver det af serveren??
>
> Jeg har en server (Win2K Server med terminalservices)...

Så kan du f.eks. se på RIS (Remote Installation Service) og noget PXEboot.
Der skal selvfølgelig være noget software "på" (eller rettere "til")
klienten og det kunne f.eks. være Netstation
<http://netstation.sourceforge.net/>. Den er bygget til formålet.

--
Steen Suder