ISDN telefon?
Fra : NOSPAMdion

Dato : 05-03-01 23:03

Jeg går i krig med min første gørdetselv ISDN installation imorgen. Det
bliver med en Lasat2 modem.
Skal jeg foretrække USB ledningen? eller den serielle?
Skal jeg købe en brugt eller ny ISDNtelefon, eller er det overflødigt for en
eneboer???
På forhånd tak for hjælpen

Dion
Brøndby

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-03-01 23:11

NOSPAMdion skrev:

>Skal jeg foretrække USB ledningen? eller den serielle?

Din USB-port kan sikkert overføre data hurtigere end din serielle. Det
er dog ikke nødvendigt, med mindre du bruger begge ISDN-kanaler. Og
det er da også muligt at tune nogle seriel porte. Jeg fik dog aldrig
selv dette til at virke da jeg havde ISDN.

>Skal jeg købe en brugt eller ny ISDNtelefon, eller er det overflødigt for en
>eneboer???

Jeg har ikke haft ISDN-telefoner, det var der ikke nogen grund til for
mig.
--
venligst
/Lasse

http://sms.fergusons.dk/ - Gratis SMS-sender med bekræftelse!

Fra : NOSPAMdion

Dato : 06-03-01 16:22

Tak til Lasse for de beroligende ord.
Jeg fik installeret min NTboks her i eftermiddag og det ser ud til at virke.
Jeg bruger serielporten til at starte med da den står ubenyttet hen, mens
det samme ikke kan siges om mine 2 USB porte.

Eneste minus som jeg har opdaget so far er at hvis folk ringer til en og man
ikke har strøm på Lasatspeed2-modemet, får folk det signal som betyder
ukendtnr..
Jeg er på Tele2. Systemet burde kunne genkende situationen og afsende en
meddelelse i stil med det man får når en mobiltelefon er slukket.

Fra : Robert Stig Lanther

Dato : 06-03-01 19:42

"NOSPAMdion" <NOSPAMdion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> ikke har strøm på Lasatspeed2-modemet, får folk det signal som betyder

Det er fordi du er nødt til at have din Lasat Speed II tændt altid!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-03-01 21:07

> [...]
man
> ikke har strøm på Lasatspeed2-modemet, får folk det signal som betyder

Hmm, det er da hvis kun hvis man ringer fra en mobiltelefon.
POTS telefoner bør få optaget og ISDN telefoner får en fejl-kode som de
fleste telefoner omsætter til en optagettone.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855