Lille problem!!
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-12-02 17:12

Hejsa NG.

Er det nogle der kan hjælpe mig med en lille ting.

Mit problem er at jeg ikke ønsker at personer der besøger min hjemmeside kan
se de mapper//adresse på den pågælende side i adresselinjen. Er det muligt
at få internetexplore til kun at vise domæne navnet eks. www.jubii.dk,
istedet for www.jubii.dk/sjov/index.htm

På forhånd tak.

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-12-02 17:18

Lars Jørgensen wrote in <3dfdfb68$0$156$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> [...]
> kan se de mapper//adresse på den pågælende side i adresselinjen. Er det
> muligt at få internetexplore til kun at vise domæne navnet eks.

Det kan fint lade sig gøre. Du kan fx. lave et frameset på forsiden.

Men hvorfor vil du skjule adressen? Den rigtige adresse er nem at få fat på
alligevel, og der vil opstå en masse problemer mht. bookmarks osv.

Jeg vil *ikke* anbefale at man skjuler adressen.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-12-02 17:18

Fra : Heidi Wold

Dato : 16-12-02 18:54

"Lars Jørgensen"
> [...]
kan
> se de mapper//adresse på den pågælende side i adresselinjen. Er det muligt

Hjvis du bruker FRAMES, kommer kun domene opp på adresselinjen. Og med
FLASHknapper skal de ikke synes på menyen heller. Jeg har brukt begge delene
før. Men skal ikke si med 100% at det stemmer det med flash. Men du fikk et
lite tips isåfall. Trenger du hjelp med frames, så send meg en mail, så kan
jeg hjelpe deg. men frames anbefales ikke da.

Mvh

Heidi Wold

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-12-02 10:28

Lars Jørgensen wrote:
> Hejsa NG.

Du kunne nu godt skrive NG'er, og i øvrigt gøre opmærksom på når du
cross-poster til flere grupper. Det er også god tone at sætte en FUT
(follow-up-to) så debatten ikke kører sideløbende i to grupper.

Jeg har nu sat FUT til dk.e.w.html

> [...]
> se de mapper//adresse på den pågælende side i adresselinjen. Er det muligt

Det er snildt løst med såvel frames som med et site i ren flash. Jeg vil
absolut ikke anbefale nogen af delene, da det handikapper dine brugeres
muligheder for at anbefale undersider til deres venner kraftigt, og
dette er en meget væsentlig faktor i udbredelsen af website (that is -
som ikke har 8½ million til reklamer ).

At det derudover er brugeruvenligt m.m. kommer bare oveni

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-12-02 18:40

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cross-poster til flere grupper. Det er også god tone at sætte en FUT
> (follow-up-to) så debatten ikke kører sideløbende i to grupper.

Sorry, men aner ikke hvad FUT er...