Et godt ubådssimulator-spil?
Fra : Kent

Dato : 16-12-02 16:32

Hej

Jeg er på udkig efter et godt ubådssimulator-spil til pc.

Før hen spillede jeg tit Silent Hunter, men nu har jeg
fået en ny computer med Windows XP, og så er den
tid jo forbi.

Her den anden dag kom jeg så forbi Silent Hunter II i
min lokale Fona, og febrilsk snuppede jeg straks kassen
op og begyndte at studere bagsiden. Desværre viste det
sig, at den ikke understøttede XP, og det er ærgeligt.

Findes der andre gode spil indenfor genren og som
altså understøtter XP?

Vh
Kent

Fra : Beowulf

Dato : 16-12-02 16:36

Jeg synes Sub Command er et fedt spil

Fra : Kent

Dato : 16-12-02 17:10

"Beowulf" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes Sub Command er et fedt spil

Nu har jeg været inde og kigge på nogle screenshots fra
Sub Command.

Jeg synes, grafikken ser noget død og kedelig ud. Især ser
det ud til, at havet er meget glat og uvirkelig. Hvad mener
du om det? Selv i den gamle Silent Hunter var havet jo
utroligt realistisk lavet - efter min mening altså.

Er der fx forskellige vejrtyper i spillet?

Vh
Kent

Fra : Nicolai

Dato : 16-12-02 20:57

> Her den anden dag kom jeg så forbi Silent Hunter II i
> min lokale Fona, og febrilsk snuppede jeg straks kassen
> op og begyndte at studere bagsiden. Desværre viste det
> sig, at den ikke understøttede XP, og det er ærgeligt.

Det virker fint på XP. Har gennemført det. Udemærket spil.

Fra : Kent

Dato : 17-12-02 00:01

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker fint på XP. Har gennemført det. Udemærket spil.

Det lyder da mærkeligt!!! På kassen stod der, at den kun understøtter
Win 95, 98 og Me (vistnok Me). Hvis der stod Win 2000 kunne jeg
forstå, at den også virker på XP. Men altså når du siger, den kører
fint på XP.... Man har jo lov at være heldig.

Jeg går ud fra, at det et spil med mange timers underholdning i?

Vh
Kent

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 00:43

> Jeg går ud fra, at det et spil med mange timers underholdning i?

Jap :) - kan kun anbefale det. Har i hvert fald ikke fundet et bedre, men det er MÅSKE
i mangel på bedre. SHII var dog fedt nok.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 22-12-02 15:04

On Tue, 17 Dec 2002 00:01:25 +0100, Kent wrote:

>Det lyder da mærkeligt!!! På kassen stod der, at den kun understøtter
>Win 95, 98 og Me (vistnok Me). Hvis der stod Win 2000 kunne jeg
>forstå, at den også virker på XP.

Den virker også fint på Windows 2000 her. Søsterspillet "Destroyer Command"
som er baseret på den samme engine, går endda så vidt som til at advare
under installationen om at Windows 2000 ikke er supporteret, men det virker
også fint.

Gad vide hvad de har haft gang i i den udviklingsafdeling

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Benny Jensen

Dato : 17-12-02 03:16

Jeg har kun 2 forslag på nyere ubåds-sim Silent Hunter 2 og Sub Command. Min
mening om SH2 er at det kunne være bedere. SC har jeg ikke prøvet, men har
læst i Privat Computer at det er bare det bedste ubåds-sim på marked. !!!
Ellers kan du finde det gamle spil Jane´s 688i hunter/killer. Det kan køre
på XP, men det er nogle år gammel.
Mvh.
Benny

Fra : Shiva

Dato : 17-12-02 12:06

Man kan vel i XP vælge Silent Hunter ll og på ikonet for at starte spillet
vælger man egenskaber m/ h/klik og beder den om at emulere w98, og så er det
problem vel løst ,

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 12:29

> Man kan vel i XP vælge Silent Hunter ll og på ikonet for at starte spillet
Ikke nødvendigt.

> vælger man egenskaber m/ h/klik og beder den om at emulere w98, og så er det
> problem vel løst ,
Gid det var så vel, men nu er den funktion jo ikke perfekt :)

Fra : Kent

Dato : 17-12-02 15:57

> Ikke nødvendigt.

> Gid det var så vel, men nu er den funktion jo ikke perfekt :)

Nej - absolut ikke perfekt!

Vh
Kent

Fra : Kasper