"Kasper Car e Olsen" <kasper@doek.dk> wrote in message news:<atkqcq$snk$1@news.net.uni-c.dk>...
>
>
> Er der nogen for hvem det er lykkedes at lokke en pixel-politik ud af Dell?
>
> Jeg ringede idag og fik en lidt blødt formuleret forklaring om en cirkel
> midt på skærmen der max måtte indeholde 1 fejl og max 6 i hele
> skærmen....men det var meget inkonkret...det fremgik ikke hvor stor denne
> cirkel var osv.
>
> 6 fejl i skærmen lyder på mig som meget? Er der nogle der har kendskab til
> deres mere præcise politik?
>
Hej Kasper
Jeg har fået dette svar fra DELL d. 17/10-2002;
----- Original Message -----
From: Thomas_Vollmer@Dell.com
To: xxxxxxx@xxxxxxxxx
Sent: Thursday, October 17, 2002 5:17 AM
Subject: Dell fladskærme...
Tak for din mail.
Vedr. vores fladskærme og det antal "pixel"-fejl, der må være før vi
bytter den, gælder følgende:
- Hvis der i skærmens centrum er mere end én pixelfejl
- Mere end fem pixelfejl i skærmens ydre
- Mere end tre pixelfejl ved siden af hinanden
Hvis en eller flere af ovenstående opfyldes bliver skærmen byttet.
Det er ikke muligt at få en skærm på prøve, men kontakt mig gerne for
flere oplysninger omkring vores skærme, så finder vi en, der passer
til Jeres behov.
Har du spørgsmål til ovenstående eller ønsker at bestille, er du
velkommen til at kontakte mig.
__________________________________
Med venlig hilsen/Best regards
Thomas Vollmer
Sales representative, H&SMB Nordics
Dell Computer A/S
Phone: 3287 5949
E-mail: thomas_vollmer@dell.com
Web:
www.dell.dk
......DELL skriver at man ikke kan få en skærm på prøve, hvilket kan
tages med et grtan salt, da du altid har 14 dages retur-ret. Husk at
du ikke må beskadige indpakningen, hvilket du skal værer opmærksom på
når du henter skærmen på posthuset.
Samsung har sendt mig dette svar, hvor jeg spørger dem om der
pixel-fejl-politik;
Normalt hittar du inte några pixelfel på Samsung skärmar men om så är
fallet , bedöms detta från fall till fall.
Antal, placering och färg har betydelse vid bedömningen. Det finns en
komplex beskrivning som våra servicepartner förfogar över
men den kan jag dessvärre inte sända ut.
Då vi endast använder A-grade paneler i vår produktion tror jag inte
du behöver vara särskilt orolig för det här. Skulle det mot förmodan
finnas ett irriterande pixelfel på din nya skärm, är jag övertygad om
att vi löser det.
Med vänlig hälsning
_______________________________________________
Bertil Jansson, Sales Manager
Samsung Electronics Nordic AB
Box 713, S-194 27 Upplands Väsby, Sweden
Visiting address: Johanneslundsvägen 4
Tel: +46 (0) 8 590 966 54, Fax: +46 (0) 8 590 966 50
Mobile: +46 (0)703 72 66 54
E-mail: *.*@samsung.se
http://www.samsung.se
Fra ViewSonic fik jeg dette svar;
ViewSonic opererer med markedets strengeste pixel og garanti politik,
hvilket betyder at vi max. accepterer 7 sub pixel på denne størelse
skærme. (I øvrigt det som de fleste high-end skærmleverandører gør).
Mht. Garantien har alle vores skærme 3 års on-site garanti indenfor 48
timer.
Mvh
ViewSonic Denmark
Lars Jarl
Sales Rep
Lyngbyvej 20
2100 København Ø
Tlf. 70 22 11 71
Fax. 70 22 11 81
Email: Lars.Jarl@ViewSoniceurope.com
Du kan få et dokument af Lars Jarl, hvori ViewSonic har en meget god
specifikation på pixelfejl problemet. (På engelsk og i WORD-format og
hedder "ViewSonic Europe Limited Customer Care - LCD Pixel Criteria")
Prøv i øvrigt at kigge det link til en Norsk tekst "Gjenoppliving av
døde piksler"
www.hardware.no/nyheter/september02/lcd_fix.html
.....lidt sjov læsning, ik´ ??
Mvh.
Jensen