Sim fejl
Fra : BorreBoy

Dato : 16-12-02 14:51

Hejsa.

For nogle måneder siden, købte jeg en T65'er til min kæreste (med Telia
abonnement). Jeg prøvede at sætte mit sim-kort (fra Telmore) i, og det kørte
fint.
Nu har hun så selv fået Telmore, men får beskeden "Sim fejl", når hun tænder
den, og har indtastet koden...

Er telefonen låst, selvom den virkede fint med mit kort (har ikke mulighed
for at prøve det igen i dag), eller virker det nye Sim kort ikke?

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre

Fra : Søren Blom

Dato : 16-12-02 15:02

"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev

> Er telefonen låst, selvom den virkede fint med mit kort (har ikke mulighed
> for at prøve det igen i dag), eller virker det nye Sim kort ikke?

Det virker som telefonen er blevet låst til Telia det øjeblik din kæreste
satte sit Telia SIM kort i telefonen. Men inden at I evt. tager kontakt til
Telia for at få låse koden, så prøv lige din kæreste Simkort i en anden
telefon, så I kan udelukke at det er kortet den er gal med.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 16-12-02 19:59

> [...]
> Telia for at få låse koden, så prøv lige din kæreste Simkort i en anden
> telefon, så I kan udelukke at det er kortet den er gal med.

Jeg prøvede med mit kort dagen efter hun fik den. Hun havde altså haft
hendes kort i først. Er det så muligt, at den nu er låst?

Fra : Søren Blom

Dato : 16-12-02 15:02

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 16-12-02 23:06

> Er telefonen låst, selvom den virkede fint med mit kort (har ikke mulighed
> for at prøve det igen i dag), eller virker det nye Sim kort ikke?

Jeg kan ikke forestille mig at telefonen har låst sig selv, eftersom den
har virket med Telmore, og det kan heller ikke være dårlig forbindelse
til SIM-kortet, da den i så fald skriver 'Indsæt SIM', så jeg tror
simpelthen at kortet er dødt (har I mulighed for at prøve det i en anden
telefon?)

Man kan *måske* se om telefonen er SIM-låst på følgende måde: Hvis man
fra standby, trykker: > * < < * < * (hvor > og < er hhv højre- og
venstrepil), åbnes menuen 'service', under 'serviceinfo' er der et punkt
der heder SIM-lås. Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad det betyder
og/eller om det varierer fra opperatør til opperatør, men på min T65
står der følgende under punktet 'SIM-lås':

Net <åben hængelås> 5
Del af nettet <åben hængelås> 5
Tjeneste-udbyder <åben hængelås> 5
Virksomhed <åben hængelås> 5

Hvor <åben hængelås> er et billed af en åben hængelås (supprice). Min
telefon er IKKE SIM-låst, og alle hængelåsene er som sagt åbne, så jeg
forestiller mig at en eller flere af hængelåsene er lukkede hvis
telefonen er låst (er der en i gruppen der har en med sikkerhed SIM-låst
telefon, der kan se hvordan den ser ud?). Er der iøvrigt nogen der har
en idé om hvad tallene betyder (kan det være antal gange, kortet har
været skiftet)?

M.v.h.
Thomas

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 17-12-02 00:17

Hej Thomas,

Proceduren varierer fra mærke til mærke, men er uafhængig af operatøren.

> Net <åben hængelås> 5
osv.

> [...]
> telefonen er låst (er der en i gruppen der har en med sikkerhed SIM-låst
> telefon, der kan se hvordan den ser ud?).

På en låst telefon er der én eller flere lukkede hængelåse. På dem er buen
ubrudt.

> Er der iøvrigt nogen der har
> en idé om hvad tallene betyder (kan det være antal gange, kortet har
> været skiftet)?

Det er en tæller. Hvis der indtastes forkert kode 5 gange blokeres telefonen
permanent.
Det kan dog omgås i de fleste tilfælde.

Mht. det oprindelige spørgsmål vil jeg gætte på at kortet er defekt.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : BorreBoy

Dato : 17-12-02 09:59

"Thomas Gulholm" <gt@dsr.kvl.dENMARk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til SIM-kortet, da den i så fald skriver 'Indsæt SIM', så jeg tror
> simpelthen at kortet er dødt (har I mulighed for at prøve det i en anden

Skal ud til hende i aften, og så prøver jeg at "lege" lidt med vores mobiler