ASUS P4B533-E RAID bootproblem
Fra : Erik Rudbeck

Dato : 16-12-02 12:34

Kører RAID 0 på to identiske IBM-diske. (Onboard RAID controller)

Siden installation af bundkortet har jeg i ny og næ fået en
Inaccessible_Boot_Device ved opstart af Win2K.
Ved Reset/Reboot kom maskinen dog i gang. Imidlertid er problemet
forværret af sig selv.
Efterhånden skulle der altid en reboot til, men nu er det nærmest en krig
at få apparatet i gang, med 3-4-5 reboots.

Har downloaded seneste driver fra ASUS, og installeret via Device Manager.
men uden bedring.
Når den først er i luften kører den uden problemer, og der er godt spark i
RAID-settet. Dog oplever jeg ind imellem, at bedst
som jeg sidder og arbejder, kommer der en kort anstrengt lyd fra diskene,
efterfulgt af et par klik-lyde, og noget der kunne minde om en
re-initialisering af diskene. Men systemet fungerer fortsat upåklageligt
bagefter.

Jeg hælder mest til en defekt på bundkortet.
Er der nogen der har et bud?

--
Erik Rudbeck
Cleanup my address before replying by mail

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 16-12-02 13:01

Jeg kan se at der er nogle tidligere posts ang. IBM diske og RAID.
Diskene i mit system er: 2 stk 40 Gb IBM 120GXP ATA-100, 7200 rpm.
De er indkøbt medio oktober 2002