Maks CPU på Abit ZM6
Fra : m-olesen

Dato : 16-12-02 10:52

Hej Alle

Hvad er maks for ovenstående mb??
Kan det virkelig passe at det er 600mhz (CC0 and newer stepping Celeron CPUs
are not supported) Celeron.

Er der nogen der har kørt med en "Via" cpu på ovenstående MB????

mvh.

-MO-

Fra : o&u

Dato : 16-12-02 11:38

On Mon, 16 Dec 2002 10:51:35 +0100, "m-olesen" <##m.olesen@pc.dk>
wrote:

>Hej Alle
>
>Hvad er maks for ovenstående mb??
>Kan det virkelig passe at det er 600mhz (CC0 and newer stepping Celeron CPUs
>are not supported) Celeron.

Ork, se nedenfor

>Er der nogen der har kørt med en "Via" cpu på ovenstående MB????

Nej, det har jeg ikke hørt om.

Bundkortet er beregnet til ppga cpu'er som går op til ca. 533 MHz.
Sidste nye bios er fra længe siden:
http://fae.abit.com.tw/eng/index.htm
jeg har ikke tålmodighed lige nu.

Du kan alt med sådan et.
ZM6 har ZX chipset, der kan omtrent det samme som BX. Det er derfor
alletiders. Jeg har kørt med en 256 Mbyte ram klods på. Det tager
muligvis ikke 2 af dem.

Men det involverer modifikation at køre med fcpga (coppermine) og
tualatin (fcpga2).

Fcpga modifikation involverer at en ledning loddes på undersiden af
soklen, samt eet ben i hjørne på cpu enten klippes af eller isoleres.

http://www6.tomshardware.com/cpu/20000229/

Det har prøvet med zm6 3 gange. Jeg har kørt en celeron 900 fcpga ved
9x133=1200 MHz, men så overclockes agp jo med 33 %. Det kan lade sig
gøre med nogle grafikkort.
Dette kører ned sidste bios.

Tualatin modifikation har jeg ikke prøvet:
http://www.geocities.com/_lunchbox/tualeron_zm6_mod.html

Her bør man modificere bios ved at erstatte cpucodes.bin med som
indeholder cpucodes for tualatin
http://www.froggy.com.au/frogge/pepper/bmreport1.html
Dette kan jeg godt gøre for dig.

Så der er masser af muligheder.

mvh

John

Fra : m-olesen

Dato : 16-12-02 22:55

snip/
> Fcpga modifikation involverer at en ledning loddes på undersiden af
> soklen, samt eet ben i hjørne på cpu enten klippes af eller isoleres.
>
> http://www6.tomshardware.com/cpu/20000229/

/snip

Tak for din fine svar John.

Var det ikke noget med at man kunne få en FCPAG adapter ???

-MO-

Fra : o&u

Dato : 17-12-02 21:50

On Mon, 16 Dec 2002 22:54:44 +0100, "m-olesen" <##m.olesen@pc.dk>
wrote:

>snip/

>/snip
>
>Tak for din fine svar John.
>
>Var det ikke noget med at man kunne få en FCPAG adapter ???

Jo, du kan købe det fiks og færdigt. Til fcpga

http://www.danbit.dk/produkter/0811.phtml

Bare send dem en e-mail at du bestiller det og det tilsendt på
efterkrav. For egentlig sælger de ikke til private.
Bemærk at deres pris er uden eksp. gebyr og moms.

Så lodde den ledning er da billigt.

mvh

John

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-12-02 03:16

o&u wrote:

> Du kan alt med sådan et.
> ZM6 har ZX chipset, der kan omtrent det samme som BX. Det er derfor
> alletiders. Jeg har kørt med en 256 Mbyte ram klods på. Det tager
> muligvis ikke 2 af dem.

Korrekt, max. memory er 256 MB i alt, hvad enten det er én eller flere
stænger.