Bladre i en PDF-fil på en hjemmeside?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-12-02 10:15

Som webmaster for "Forbrugergruppen for Dyrevelfærd"
(http://www.dyrevelfaerd.dk) har jeg fået et par klager fra nogen som
påstod, at en PDF-fil der ligger på siden, kun kan vise den første
side ud af 8. Det synes jeg lød underligt og jeg gik online for at
teste det. Det viste sig i første omgang at være korrekt, men lidt
forsøg frem og tilbage afslørede, at browseren/Acrobat simpelthen går
i stå, hvis man bladrer inden hele PDF-filen er indlæst. Kan det have
sin rigtighed?

Jeg - og formentlig de forsmåede brugere (har ikke spurgt) - bruger
IE6 og jeg har ISDN. PDF'en er her:
http://www.dyrevelfaerd.dk/KyllingBillig.pdf

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 16-12-02 11:55

> , at browseren/Acrobat simpelthen går i stå, hvis man bladrer inden
hele
>PDF-filen er indlæst.

Jeg har lige siddet lidt og kigget på dit problem, jeg fik ganske
rigtigt samme problem som dine brugere. Jeg prøvede at finde andre
PDF-filer, og sad så med påtaget utålmodighed, og scrollede op og ned.
Det samme problem opstod. Så det er altså ikke kun dig der har
problemet. :-/
Jeg prøvede så at vente på at din PDF-fil skulle blive færdig med at
loade...(Det tog sin tid må jeg sige, jeg har 265k) Selv da den var
færdig med at læse ind kunne jeg ikke se andet end forsiden , hvis
jeg gik ned på de andre fik jeg følgende: "der opstod et problem under
indlæsning af dokumenetet (109)" 3. gang jeg prøvede gik det noget
bedre, og jeg kunne da også se alle siderne.

Jeg tror dit problem ligger i at din PDF-fil simpelthen er for stor, den
fylder 1,28 Mb, det er rimeligt meget at læse ind, jeg fandt en anden
PDF-fil for at sammenligne,
(http://www.virus112.com/download/avtest.pdf) Den fylder til
sammenligning kun 171 KB og har endda 22 sider...
Prøv at begrænds dine billeder lidt, eller skriv på siden at folk skal
have lidt tålmodighed
mvh Janus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-12-02 15:56

"Janus Sander Schiøtte" wrote:

> Jeg tror dit problem ligger i at din PDF-fil simpelthen er for stor, den
> fylder 1,28 Mb, det er rimeligt meget at læse ind, jeg fandt en anden
> PDF-fil for at sammenligne,

Størrelsen på filen burde ikke betyde noget.
Jeg sidder dagligt og roder i en pdf der fylder ca 10 MB (Bluetooth Core
specifikationen), og har da ingen problemer. Det kan måske skyldtes at
jeg bruger Opera 6.03 på en Linuxbox (Suse 8.1). Opera/Acroread viser
simpelthen ikke filen førend den er helt hentet.

--
/kenne
Backup not found.

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-12-02 12:17

Kurt Hansen wrote in <a46rvugcfmtes5dpm0ooln5ghi0ca7bv12@4ax.com>:
> [...]
> (http://www.dyrevelfaerd.dk) har jeg fået et par klager fra nogen som
> påstod, at en PDF-fil der ligger på siden, kun kan vise den første
[...]
> http://www.dyrevelfaerd.dk/KyllingBillig.pdf

Jeg har ingen problemer. Det tyder på at problemet ligger i programmet der
bruges tilat se filen med. Øv for dig, at stort set alle sikkert bruger det
program.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Leif Blindbæk

Dato : 16-12-02 17:42

Hej Kurt
Du skrev:

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sin rigtighed?
>
> Jeg - og formentlig de forsmåede brugere (har ikke spurgt) - bruger

Jeg har haft samme problem - dog kun hos brugere med ældre maskiner.
Afhjælpning: Del dokumentet op i flere små bidder.

mvh/leif b.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-12-02 18:07

Mon, 16 Dec 2002 10:15:23 +0100, skrev Kurt Hansen:

> [...]
>sin rigtighed?
>
>Jeg - og formentlig de forsmåede brugere (har ikke spurgt) - bruger

Tak for diverse svar. Jeg kan forstå at problemet er filens størrelse
(1.286 kb), men den kan jeg jo ikke ændre på, da det ikke er mig der
har lavet PDF'en. Jeg har fået den fra trykkeriet.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Chrisser

Dato : 17-12-02 08:25

> Tak for diverse svar. Jeg kan forstå at problemet er filens størrelse
> (1.286 kb), men den kan jeg jo ikke ændre på, da det ikke er mig der
> har lavet PDF'en. Jeg har fået den fra trykkeriet.

Nu ved jeg ikke hvordan du henter filen ind, men måske kan du komme om ved
at sætte cursoren til "wait" ( timeglas) inden du henter den ind, og se om
den ikke selv går tilbage til normal når pdf'en er loadet...

Det ville give brugeren en ide om ikke at skulle foretage sig noget så
længe.
- jeg har brugt det i forbindelse med kald til nogle tunge ASP-sider, og der
fungerede det fint.

Chrisser

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-12-02 08:45

Tue, 17 Dec 2002 08:25:27 +0100, skrev Chrisser:

> [...]
>længe.
>- jeg har brugt det i forbindelse med kald til nogle tunge ASP-sider, og der

Ideen er jo oplagt, men ehhhh.... hvordan er det nu lige man laver det
trick med cursuren? CSS? JavaScript? Jeg har ikke adgang til
serverside-sprog på den pågældende server.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Chrisser

Dato : 17-12-02 09:13

> Ideen er jo oplagt, men ehhhh.... hvordan er det nu lige man laver det
> trick med cursuren? CSS? JavaScript? Jeg har ikke adgang til
> serverside-sprog på den pågældende server.

I Javascript: document.body.style.cursor="wait";
Den må du kunne kalde på en onclick eller hvad der nu sætter "hentningen" af
din fil igang ( kunne ikke lige finde en bedre formulering )

- de steder hvor jeg har brugt det sider imellem bliver cursoren normal når
siden er færdigloadet, ellers hedder den "default".

Chrisser

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-12-02 13:17

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> writes:

> I Javascript: document.body.style.cursor="wait";

Virker dog ikke perfekt. Hvis man lader cursoren hænge over det link
man har trykket på, så bliver den ved med at være en "pointer".

/L

Fra : Chrisser

Dato : 17-12-02 15:47

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Virker dog ikke perfekt. Hvis man lader cursoren hænge over det link
> man har trykket på, så bliver den ved med at være en "pointer".

Jo, men hvis linket nu kalder en pdf-fil op, ville den så ikke blive normal
når den er færdigloadet ?

Imellem ASP-siderne har jeg faktisk indsat:
document.body.style.cursor="default";
- i body's onload event, den kaldes jo så vidt jeg ved når siden er
færdig-loadet....

Men hvis pdf'en kaldes op i et nyt vindue, og man bagefter returnerer til
det *gamle* vindue, så begynder jeg at se et problem.
- kunne det ikke løses ved at sætte cursoren til default i onblur eventen på
samme link - eller bliver den kørt når linket aktiveres ?

Chrisser