Dødt asus a7v133-c efter biosflash
Fra : o&u

Dato : 16-12-02 09:49

Hej

Kan nogen kringle denne ?

Mit bundkort blev købt hos compumail med bios 1009 på.

Bemærk at 1009 bios ikke er 1009-c som er til c-versionen. Men det
kørte med en 2100+, 1733 MHz med 13x/5x sat i jumper mode.
Men bundkortet er en c-version uden promise controller og uden lyd.

Nå, men min søn klagede over at harddisk read af og til førte til fejl
eller pludselige genstart.
Derfor ville jeg prøve med en anden bios. Jeg flasher så 1009-c på.
Det tvinges igennem, da awdflash melder forkert system.
Det ser umiddelbart godt ud, når maskinen resettes og defaults
indlæses og tilrettes. Men efter første kold-boot: intet beep ingen
video.

Jeg tager batteriet ud. Kortslutter terminaler. Prøver igen, prøver
uden ram, prøver med pci grafik, prøver både jumper mode og jumper
less. Intet virker. Kun i jumper-mode kan jeg få blæseren til at køre
kontinuerligt. I jumper free stopper blæseren efter få sekunder.

Nå, jeg tager bios chip ud og får lagt 1009.bin på igen hos en
bekendt. Stadig intet liv.

Da jeg så læser på a7vtroubleshooting.com at det er almindeligt med
den deadlock ved bios 1009 på disse bundkort, får jeg så lagt beta
1010 bios på.

Det er disse bios'er jeg har kørt med/ forsøgt med:
1009.bin kørte
avuc1009 (det hedder zip'en)
1010avuc1a (det hedder zip'en)

Cpu'en virker nu fint på et andet bundkort med chipset kt266a.

Kan nogen beskrive en metode til at få liv i det a7v133-c bundkort ?
synes jeg har prøvet alt.

På forhånd tak

John

Fra : o&u

Dato : 17-12-02 11:01

Det går retur til Compumail som reklamationssag.

mvh

John

Fra : PM

Dato : 17-12-02 11:09

On Tue, 17 Dec 2002 11:00:38 +0100, o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

>Det går retur til Compumail som reklamationssag.

Garantien dækker sikkert ikke når du selv har flashet BIOS'en

mvh PM