/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Dyrlægeregning
Fra : Plarto


Dato : 05-03-01 22:29

Hej

Vi er i den triste situation at vores kat er kommet akut på dyrehospitalet.
Desværre skulle det lige være en fredag han (katten) skulle lægge sig syg,
og så er det jo at man ryger ind i den dyre takst.

Nu har de så taget alverdens prøver og scanninger, og man kan endnu ikke
sige hvad der er galt. Vi er løbende blevet spurgt om vi skal prøve med
næste test, og de har da også været flinke til at oplyse hvad "taxameteret"
stod på.

Hvor langt skal man gå? Er der nogen "klageinstans" efterfølgende? Hvad hvis
det viser sig at behandlingen er nyttesløs?

Ikke at vi har tænkt os at klage bagefter - vi har jo været i vores fulde
ret til at sige stop, men det kunne nu være rart med en efterfølgende
bekræftelse på at regningen var fair og alle prøver var berettigede (og jeg
er ikke det mindste i tvivl om at vi har fået en seriøs og flot behandling).
Man hører jo eksempelvis om tandlæger at der er stor forskel på priserne
rundt omkring. P.t. er regningen formentlig langt over 8000 kr...

Vi har ikke tegnet sygeforsikring på vores dyr, men gør det med det samme.

MVH
PL




 
 
Mette B. Rahm (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 05-03-01 22:38

Ved ikke noget til regningerne, det må du lade nogle andre om.

Men mht. forsikringen på katten....

Dækker det også kejsersnit, eller rettere...HVAD dækker de, og hvor meget
koster det ? Jeg har aldrig tænkt over det, men måske det var en god ide ?

Venligst

Mette

"Plarto" <rp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:YwTo6.18108$m9.85773@news101.telia.com...
> Hej
>
> Vi er i den triste situation at vores kat er kommet akut på
dyrehospitalet.
> Desværre skulle det lige være en fredag han (katten) skulle lægge sig syg,
> og så er det jo at man ryger ind i den dyre takst.
>
> Nu har de så taget alverdens prøver og scanninger, og man kan endnu ikke
> sige hvad der er galt. Vi er løbende blevet spurgt om vi skal prøve med
> næste test, og de har da også været flinke til at oplyse hvad
"taxameteret"
> stod på.
>
> Hvor langt skal man gå? Er der nogen "klageinstans" efterfølgende? Hvad
hvis
> det viser sig at behandlingen er nyttesløs?
>
> Ikke at vi har tænkt os at klage bagefter - vi har jo været i vores fulde
> ret til at sige stop, men det kunne nu være rart med en efterfølgende
> bekræftelse på at regningen var fair og alle prøver var berettigede (og
jeg
> er ikke det mindste i tvivl om at vi har fået en seriøs og flot
behandling).
> Man hører jo eksempelvis om tandlæger at der er stor forskel på priserne
> rundt omkring. P.t. er regningen formentlig langt over 8000 kr...
>
> Vi har ikke tegnet sygeforsikring på vores dyr, men gør det med det samme.
>
> MVH
> PL
>
>
>



Gidde (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Gidde


Dato : 05-03-01 23:21



"Mette B. Rahm" wrote:

> Men mht. forsikringen på katten....
> Dækker det også kejsersnit, eller rettere...HVAD dækker de, og hvor meget
> koster det ? Jeg har aldrig tænkt over det, men måske det var en god ide ?

En af katteforsikringerne kan du finde på http://www.dyrekassen.dk/oversigt.htm

Jeg har forsikret Laban - Freja skal jeg ned og betale for imorgen - hos
Dahlberg Assurance (også en forsikring i samarbejde med Kattens Værn), og de
dækker stort set det samme...der er ikke enorm forskel. Du kan få tilsendt pjece
om forsikringen fra KV - inkl. girokort.
Min dækker - hvis jeg ellers tolker policen rigtigt - fx konsultation ved akut
sygdom og uheld, også weekend, nat, aften og helligdage (der er vist en
selvrisiko på en 500 kr), aflivning pga. sygdom, indlæggelse indtil 60 dage ved
akut sygdom og uheld osv. Tandskader dækker den dog ikke...men det gør min
normale menneskeforsikring vist heller ikke (suk).
- Gitte


Camilla Scharff (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 05-03-01 23:42

Mette B. Rahm <gillian@dk-gillian.dk> skrev...
> Men mht. forsikringen på katten....
> Dækker det også kejsersnit, eller rettere...HVAD dækker de, og hvor meget
> koster det ? Jeg har aldrig tænkt over det, men måske det var en god ide ?

Hej Mette

Jeg har flere gange undersøgt de forskellige forsikringer - der er vist kun
et par stykker her i Danmark, så det var jo ikke den store opgave...
Katten skal være øretatoveret (det står der direkte i brochuren!) - jeg
ringede så og spurgte, om monstro ikke det var fint nok hvis den var
chipset - det må hundene nemlig godt være - og jooo, det var det da.
Forsikringen skal tegnes inden katten er x antal år gammel (jeg tror det var
5 år...?), og ophører automatisk når den fylder 12, så vidt jeg husker (det
er et stykke tid siden jeg kiggede på det sidst).
Forsikringen dækker IKKE kejsersnit og andre komplikationer ifb. med
fødsel - det er jo selvforskyldt!

Jeg har forlængst droppet at forsikre mine katte - alene chipsmærkningen og
præmierne ville løbe op i en mindre formue (chipsningen er selvfølgelig et
engangs-beløb, men alligevel...) - og så var jeg alligevel ikke sluppet for
min "lille" regning fra dyrehospitalet i lørdags (til de, som ikke ved
det - vi havde et kejsersnit lørdag nat, kostede 5.300 kr.).

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

> Venligst
>
> Mette


Plarto (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Plarto


Dato : 06-03-01 08:14

Velkommen til klubben for "Katteejere med horrible dyrlægeregninger".

Håber at det trods regningen forløb vel.

Vi har hundeforsikringen via Codan og som standard dækker den eksempelvis
træning (hvad mange ikke gør). Jeg tror også at Codan har sygeforsikring til
katte, men er ikke helt sikker.

MVH
PL
"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:9814mc$538$1@news.cybercity.dk...
> Mette B. Rahm <gillian@dk-gillian.dk> skrev...
> > Men mht. forsikringen på katten....
> > Dækker det også kejsersnit, eller rettere...HVAD dækker de, og hvor
meget
> > koster det ? Jeg har aldrig tænkt over det, men måske det var en god ide
?
>
> Hej Mette
>
> Jeg har flere gange undersøgt de forskellige forsikringer - der er vist
kun
> et par stykker her i Danmark, så det var jo ikke den store opgave...
> Katten skal være øretatoveret (det står der direkte i brochuren!) - jeg
> ringede så og spurgte, om monstro ikke det var fint nok hvis den var
> chipset - det må hundene nemlig godt være - og jooo, det var det da.
> Forsikringen skal tegnes inden katten er x antal år gammel (jeg tror det
var
> 5 år...?), og ophører automatisk når den fylder 12, så vidt jeg husker
(det
> er et stykke tid siden jeg kiggede på det sidst).
> Forsikringen dækker IKKE kejsersnit og andre komplikationer ifb. med
> fødsel - det er jo selvforskyldt!
>
> Jeg har forlængst droppet at forsikre mine katte - alene chipsmærkningen
og
> præmierne ville løbe op i en mindre formue (chipsningen er selvfølgelig et
> engangs-beløb, men alligevel...) - og så var jeg alligevel ikke sluppet
for
> min "lille" regning fra dyrehospitalet i lørdags (til de, som ikke
ved
> det - vi havde et kejsersnit lørdag nat, kostede 5.300 kr.).
>
> Mvh. Camilla
> www.burmese.dk
>
> > Venligst
> >
> > Mette
>



Nina El Falaki (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 06-03-01 08:24

Hej Mette

Efter min mening dækker de danske forsikringer slet ikke det en opdrætter
har brug for. De svenske derimod dækker og så kuld i en periode og skjulte
fejl på solgte killinger samt kejsersnit m.m.

Jeg kan prøve at huske at tage noget materiale med når Camilla indkalder til
træf ))

Jeg tænker også over at indhente tilbud fra de svenske firsikringer til
Helena.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats
E-mail: feca@edb.dk
http://feca.homepage.dk

"Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
news:9HTo6.7038$fK3.358102@news000.worldonline.dk...
> Ved ikke noget til regningerne, det må du lade nogle andre om.
>
> Men mht. forsikringen på katten....
>
> Dækker det også kejsersnit, eller rettere...HVAD dækker de, og hvor meget
> koster det ? Jeg har aldrig tænkt over det, men måske det var en god ide ?
>
> Venligst
>
> Mette
>
> "Plarto" <rp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:YwTo6.18108$m9.85773@news101.telia.com...
> > Hej
> >
> > Vi er i den triste situation at vores kat er kommet akut på
> dyrehospitalet.
> > Desværre skulle det lige være en fredag han (katten) skulle lægge sig
syg,
> > og så er det jo at man ryger ind i den dyre takst.
> >
> > Nu har de så taget alverdens prøver og scanninger, og man kan endnu ikke
> > sige hvad der er galt. Vi er løbende blevet spurgt om vi skal prøve med
> > næste test, og de har da også været flinke til at oplyse hvad
> "taxameteret"
> > stod på.
> >
> > Hvor langt skal man gå? Er der nogen "klageinstans" efterfølgende? Hvad
> hvis
> > det viser sig at behandlingen er nyttesløs?
> >
> > Ikke at vi har tænkt os at klage bagefter - vi har jo været i vores
fulde
> > ret til at sige stop, men det kunne nu være rart med en efterfølgende
> > bekræftelse på at regningen var fair og alle prøver var berettigede (og
> jeg
> > er ikke det mindste i tvivl om at vi har fået en seriøs og flot
> behandling).
> > Man hører jo eksempelvis om tandlæger at der er stor forskel på priserne
> > rundt omkring. P.t. er regningen formentlig langt over 8000 kr...
> >
> > Vi har ikke tegnet sygeforsikring på vores dyr, men gør det med det
samme.
> >
> > MVH
> > PL
> >
> >
> >
>
>



Stine (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Stine


Dato : 06-03-01 11:44

Hej :
Nu er det jo hunde jeg har, men jeg har en kennel-forsikring ved Provinzial.
Den dækker også hvis hvalpe indtil 16 uger laver "ulykker".
Der kan man også få en kombineret ansvar/sygeforsikring. En af de billigste
( hvis ikke det er) på det danske marked. Jeg mener også de har forsikringer
til katte.
Forsikringer er lavet i samarbejde med Den Danske Dyrlægeforening og Dyrenes
Beskyttelse( mener jeg det).
Kan varmt anbefales
Stine


"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:98238l$192f$1@news.cybercity.dk...
> Hej Mette
>
> Efter min mening dækker de danske forsikringer slet ikke det en opdrætter
> har brug for. De svenske derimod dækker og så kuld i en periode og skjulte
> fejl på solgte killinger samt kejsersnit m.m.
>
> Jeg kan prøve at huske at tage noget materiale med når Camilla indkalder
til
> træf ))
>
> Jeg tænker også over at indhente tilbud fra de svenske firsikringer til
> Helena.
>
> --
> Nina El Falaki
> Feca somali- & bengalcats
> E-mail: feca@edb.dk
> http://feca.homepage.dk
>
> "Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
> news:9HTo6.7038$fK3.358102@news000.worldonline.dk...
> > Ved ikke noget til regningerne, det må du lade nogle andre om.
> >
> > Men mht. forsikringen på katten....
> >
> > Dækker det også kejsersnit, eller rettere...HVAD dækker de, og hvor
meget
> > koster det ? Jeg har aldrig tænkt over det, men måske det var en god ide
?
> >
> > Venligst
> >
> > Mette
> >
> > "Plarto" <rp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:YwTo6.18108$m9.85773@news101.telia.com...
> > > Hej
> > >
> > > Vi er i den triste situation at vores kat er kommet akut på
> > dyrehospitalet.
> > > Desværre skulle det lige være en fredag han (katten) skulle lægge sig
> syg,
> > > og så er det jo at man ryger ind i den dyre takst.
> > >
> > > Nu har de så taget alverdens prøver og scanninger, og man kan endnu
ikke
> > > sige hvad der er galt. Vi er løbende blevet spurgt om vi skal prøve
med
> > > næste test, og de har da også været flinke til at oplyse hvad
> > "taxameteret"
> > > stod på.
> > >
> > > Hvor langt skal man gå? Er der nogen "klageinstans" efterfølgende?
Hvad
> > hvis
> > > det viser sig at behandlingen er nyttesløs?
> > >
> > > Ikke at vi har tænkt os at klage bagefter - vi har jo været i vores
> fulde
> > > ret til at sige stop, men det kunne nu være rart med en efterfølgende
> > > bekræftelse på at regningen var fair og alle prøver var berettigede
(og
> > jeg
> > > er ikke det mindste i tvivl om at vi har fået en seriøs og flot
> > behandling).
> > > Man hører jo eksempelvis om tandlæger at der er stor forskel på
priserne
> > > rundt omkring. P.t. er regningen formentlig langt over 8000 kr...
> > >
> > > Vi har ikke tegnet sygeforsikring på vores dyr, men gør det med det
> samme.
> > >
> > > MVH
> > > PL
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Gidde (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Gidde


Dato : 06-03-01 13:34

Hejsa
Codan er ikke med som katte-forsikring på den liste jeg har fået fra Kattens
Værn. Ifølge den er der kun to muligheder i DK:
Dahlberg Assurance i samarbejde med KV og så Dyrekassen DK i samarbejde med KV.
Som Nina skriver virker de danske muligheder ringere end de svenske...det er i
alt fald mit indtryk...og katteforsikringerne er da heller ikke så
"interessante" som hunde- eller hesteforsikringerne. I min police fra Dahlberg
er der så vidt jeg husker heller ikke dækning for problemer med fødsel osv.
Mvh. Gitte


Stine wrote:

> Hej :
> Nu er det jo hunde jeg har, men jeg har en kennel-forsikring ved Provinzial.
> Den dækker også hvis hvalpe indtil 16 uger laver "ulykker".
> Der kan man også få en kombineret ansvar/sygeforsikring. En af de billigste
> ( hvis ikke det er) på det danske marked. Jeg mener også de har forsikringer
> til katte.
> Forsikringer er lavet i samarbejde med Den Danske Dyrlægeforening og Dyrenes
> Beskyttelse( mener jeg det).
> Kan varmt anbefales
> Stine
>
> "Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse
> news:98238l$192f$1@news.cybercity.dk...
> > Hej Mette
> >
> > Efter min mening dækker de danske forsikringer slet ikke det en opdrætter
> > har brug for. De svenske derimod dækker og så kuld i en periode og skjulte
> > fejl på solgte killinger samt kejsersnit m.m.
> >
> > Jeg kan prøve at huske at tage noget materiale med når Camilla indkalder
> til
> > træf ))
> >
> > Jeg tænker også over at indhente tilbud fra de svenske firsikringer til
> > Helena.
> >
> > --
> > Nina El Falaki
> > Feca somali- & bengalcats
> > E-mail: feca@edb.dk
> > http://feca.homepage.dk
> >
> > "Mette B. Rahm" <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9HTo6.7038$fK3.358102@news000.worldonline.dk...
> > > Ved ikke noget til regningerne, det må du lade nogle andre om.
> > >
> > > Men mht. forsikringen på katten....
> > >
> > > Dækker det også kejsersnit, eller rettere...HVAD dækker de, og hvor
> meget
> > > koster det ? Jeg har aldrig tænkt over det, men måske det var en god ide
> ?
> > >
> > > Venligst
> > >
> > > Mette
> > >
> > > "Plarto" <rp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:YwTo6.18108$m9.85773@news101.telia.com...
> > > > Hej
> > > >
> > > > Vi er i den triste situation at vores kat er kommet akut på
> > > dyrehospitalet.
> > > > Desværre skulle det lige være en fredag han (katten) skulle lægge sig
> > syg,
> > > > og så er det jo at man ryger ind i den dyre takst.
> > > >
> > > > Nu har de så taget alverdens prøver og scanninger, og man kan endnu
> ikke
> > > > sige hvad der er galt. Vi er løbende blevet spurgt om vi skal prøve
> med
> > > > næste test, og de har da også været flinke til at oplyse hvad
> > > "taxameteret"
> > > > stod på.
> > > >
> > > > Hvor langt skal man gå? Er der nogen "klageinstans" efterfølgende?
> Hvad
> > > hvis
> > > > det viser sig at behandlingen er nyttesløs?
> > > >
> > > > Ikke at vi har tænkt os at klage bagefter - vi har jo været i vores
> > fulde
> > > > ret til at sige stop, men det kunne nu være rart med en efterfølgende
> > > > bekræftelse på at regningen var fair og alle prøver var berettigede
> (og
> > > jeg
> > > > er ikke det mindste i tvivl om at vi har fået en seriøs og flot
> > > behandling).
> > > > Man hører jo eksempelvis om tandlæger at der er stor forskel på
> priserne
> > > > rundt omkring. P.t. er regningen formentlig langt over 8000 kr...
> > > >
> > > > Vi har ikke tegnet sygeforsikring på vores dyr, men gør det med det
> > samme.
> > > >
> > > > MVH
> > > > PL
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >


N/A (17-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-03-01 14:08



N/A (17-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-03-01 14:08



Gitte Jæger Lock (17-03-2001)
Kommentar
Fra : Gitte Jæger Lock


Dato : 17-03-01 14:08

Hej Mette
Sådan som jeg læser det, så må forsikringen også dække kejsersnit, eftersom den
jo dækker komplikationer under og efter fødslen (for den enkelte forsikrede
kat/dvs. mormis). Kejsersnit det bliver vel oftest først aktuelt i forbindelse
med fødselskomplikationer, og hvis det så er behandlingen i forb. med fødslen,
ja så må forsikringen jo dække det (ellers har de i mine øjne formuleret
policen rigtig, rigtig dårligt!). Der står i alt fald intet om at den IKKE gør
det.
Komplikationer EFTER fødslen gælder nok kun moder-katten eftersom forsikringen
tegnes pr. kat (killingerne skal garanteret forsikres hver og een også, hvis
deres evt. sygdom skal dækkes.....en forsikring er jo en forsikring, og hvor de
kan skrave penge ind, gør de det sikkert med glæde).
- Gitte

- Puhh...godt spørgsmål...jeg er hoppet på den, fordi jeg godt kan klare
selvrisikoen, men vil få travlt med at ringe til moar, bank osv. ved regninger
på flere tusinde....men, jeg overvejer stadig om ikke en opsparing pr kat kan
gøre det lige så godt.


"Mette B. Rahm" wrote:

> > forsikringen ikke dækker fødsel og graviditet, men at den faktisk dækker
> > komplikationer under eller efter fødsel (lidt bedre end jeg havde regnet
> med).
> Hmmm, det vil sige at hvis man er kanon uheldig at skal have kejsersnit
> klokken 0300 om natten, så dækker forsikringen ??
> Eller en af killingerne ved fødslen er syge hvad så ? Man tegner jo kun pr.
> kat, men hvad med killinger ? Så skal man også tegne for dem ? Er det
> virkelig kun "mormis" der er forsikret ?


Maria Frederiksen (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 06-03-01 20:01

> Dækker det også kejsersnit, eller rettere...HVAD dækker de, og hvor meget
> koster det ? Jeg har aldrig tænkt over det, men måske det var en god ide ?

Sidst jeg checkede (for nogle måneder siden) kunne det ikke svare sig at
tegne en forsikring. Den var rigtig dyr, og dækkede stort set kun at katten
blev kørt ned. Og så med en selvrisiko på 500 kr.........
Glem det, og lav en opsparing på 100 kr. om måneden i stedet. Så har du til
ALLE dyrlægebesøg uanset årsag - i hvert fald set over 12 år.

Mvh Maria



Blue (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Blue


Dato : 06-03-01 23:33

> Glem det, og lav en opsparing på 100 kr. om måneden i stedet. Så har du
til
> ALLE dyrlægebesøg uanset årsag - i hvert fald set over 12 år.
>

Ja, det har man da rigtigt nok, hvis uheldet sker om 3 måske 4 år.
Men hvad så hvis katten bliver syg imorgen???
Så rækker 100-200 kr. altså ikke langt til et dyrlægebesøg.

--
*VH Blue (Katja Lykkegaard Andersen)



Gidde (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Gidde


Dato : 06-03-01 23:47

> Ja, det har man da rigtigt nok, hvis uheldet sker om 3 måske 4 år.
> Men hvad så hvis katten bliver syg imorgen???
> Så rækker 100-200 kr. altså ikke langt til et dyrlægebesøg.

Det var også det jeg tænkte. Nu prøver jeg med forsikring et års tid eller
to...det er svært lige at hale 2-4000 ud af budgettet på en SU, hvis uheldet
engang er ude.....og det vil tage mig en del tid at spare et tilsvarende
beløb op (selvrisikoen er mere overkommelig). Jeg sparer alligevel ca. 100 kr
op om måneden til uforudsete katte-udgifter - parallelt med forsikringen -
bare for en sikkerheds skyld...suk.
- Gitte


Praxis (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Praxis


Dato : 07-03-01 18:15

Nu har jeg kun sygeforsikring på mine hunde, men der skal jeg alligevel ha'
alle pengene parat, når uheldet er ude. Og så sende regningen til
forsikringen som efter nogen dage/uger, refundere beløbet, minus selvrisiko,
medicin der ikke er giver til dyret under indlæggelsen o. lign.

--
VH Praxis©


"Gidde" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3AA56A14.D058776C@hum.auc.dk...
> > Ja, det har man da rigtigt nok, hvis uheldet sker om 3 måske 4 år.
> > Men hvad så hvis katten bliver syg imorgen???
> > Så rækker 100-200 kr. altså ikke langt til et dyrlægebesøg.
>
> Det var også det jeg tænkte. Nu prøver jeg med forsikring et års tid eller
> to...det er svært lige at hale 2-4000 ud af budgettet på en SU, hvis
uheldet
> engang er ude.....og det vil tage mig en del tid at spare et tilsvarende
> beløb op (selvrisikoen er mere overkommelig). Jeg sparer alligevel ca. 100
kr
> op om måneden til uforudsete katte-udgifter - parallelt med forsikringen -
> bare for en sikkerheds skyld...suk.
> - Gitte
>



Gidde (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Gidde


Dato : 07-03-01 21:28

Hejsa
Det er det samme her...pengene skal op på bordet og ud af min lomme først...og
derefter refunderer forsikringen så. Jeg har så også besluttet at prøve et år,
og se om ikke en opsparing måske alligevel er lige så god. Håber ikke jeg får
brug for forsikringen.
- Gitte

Praxis wrote:

> Nu har jeg kun sygeforsikring på mine hunde, men der skal jeg alligevel ha'
> alle pengene parat, når uheldet er ude. Og så sende regningen til
> forsikringen som efter nogen dage/uger, refundere beløbet, minus selvrisiko,
> medicin der ikke er giver til dyret under indlæggelsen o. lign.
>
> --
> VH Praxis©
>
> "Gidde" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3AA56A14.D058776C@hum.auc.dk...
> > > Ja, det har man da rigtigt nok, hvis uheldet sker om 3 måske 4 år.
> > > Men hvad så hvis katten bliver syg imorgen???
> > > Så rækker 100-200 kr. altså ikke langt til et dyrlægebesøg.
> >
> > Det var også det jeg tænkte. Nu prøver jeg med forsikring et års tid eller
> > to...det er svært lige at hale 2-4000 ud af budgettet på en SU, hvis
> uheldet
> > engang er ude.....og det vil tage mig en del tid at spare et tilsvarende
> > beløb op (selvrisikoen er mere overkommelig). Jeg sparer alligevel ca. 100
> kr
> > op om måneden til uforudsete katte-udgifter - parallelt med forsikringen -
> > bare for en sikkerheds skyld...suk.
> > - Gitte
> >


N/A (08-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-03-01 14:17



Ann Rudbeck (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 08-03-01 14:17

d. 07/03/01 21:27 skrev Gidde på gjlo98@hum.auc.dk i artiklen
3AA69AEF.E9923663@hum.auc.dk:

> Hejsa
> Det er det samme her...pengene skal op på bordet og ud af min lomme først...og
> derefter refunderer forsikringen så. Jeg har så også besluttet at prøve et år,
> og se om ikke en opsparing måske alligevel er lige så god. Håber ikke jeg får
> brug for forsikringen.
> - Gitte
>
> Praxis wrote:
>
>> Nu har jeg kun sygeforsikring på mine hunde, men der skal jeg alligevel ha'
>> alle pengene parat, når uheldet er ude. Og så sende regningen til
>> forsikringen som efter nogen dage/uger, refundere beløbet, minus selvrisiko,
>> medicin der ikke er giver til dyret under indlæggelsen o. lign.
>>
>> --
>> VH Praxis©

Hej..

Det var netop det med at skulle have måske mange penge op af lommen her og
nu, der fik mig til at vælge Provinzial, selv om de er dyrere i præmie og
dyrere i selvrisiko - og i øvrigt smider katten ud ved det fyldte 12. år
. Men - efter de oplysninger jeg kunne få sender dyrlægen regningen
direkte til Provinzial (minus selvrisiko, selvfølgelig). Det gør Dahlberg
ikke - der får man pengene refunderet senere. (Jeg har heldigvis ikke prøvet
systemet af i praksis - endnu??)
Jeg tænkte netop på situationen, hvor en kat kommer slemt til skade i en
weekend og det kommer til at koste en bondegård - som man selvfølgelig ikke
lige har, for det er også sidst på måneden.. Så står man med problemet
og det hjælper ikke lige her og nu, at man får pengene igen senere.
Vi sætter derudover mellem 100 og 150 kr. ind på en konto til kattene hver
måned. Det er tanken at de ikke skal røres før misserne er gamle og
forsikringen ikke vil have dem mere.
Eller måske flytter jeg dem over i Dahlberg hvis jeg kan nå det inden de
bliver for gamle. Der skal helst stå nok penge på kontoen til at dække
udgiften "her og nu" før jeg gør det..
Jeg er ikke blind for, at jeg i høj grad køber tryghed til mig selv også
Jeg panikker rigeligt når mine katte er syge - jeg har ikke brug for også at
spekulere på, hvordan jeg skal betale regningen og måske endda at måtte lade
muligheder uprøvede p.g.a. pengemangel (gys!)
--
Mange hilsner fra Ann R




Helle Andersen (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 06-03-01 23:37

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse news:3uap6.11488$XX2.239120@twister.sunsite.dk...

> Sidst jeg checkede (for nogle måneder siden) kunne det ikke svare sig at
> tegne en forsikring. Den var rigtig dyr, og dækkede stort set kun at katten
> blev kørt ned. Og så med en selvrisiko på 500 kr.........
> Glem det, og lav en opsparing på 100 kr. om måneden i stedet. Så har du til
> ALLE dyrlægebesøg uanset årsag - i hvert fald set over 12 år.

Jeg foretrækker også helt klart en opsparing. Jeg sætter samlet 350,- til side til dyrene hver måned, men nu har jeg jo også 8 stk.
men det bliver hurtigt til en del penge. F.eks. 2 år sygdomsfrit = 8.400,-

--
Hilsen Helle
Cats are rather delicate creatures and they are
subject to a good many ailments, but I never heard
of one who suffered from insomnia. - Joseph
Wood Krutch




Plarto (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Plarto


Dato : 07-03-01 22:54

Hej

Er der andre end os der har prøvet at blive "flået" hos dyrlægen - vi føler
lidt at de har en blanco-check som de bare kan bruge løs af?

Endnu ved vi ikke hvad han fejler, men det går da lidt bedre (han får også
både drop, lidt sondemad, forskellige former for tvangsfodring o.lign.)

MVH
PL
"Plarto" <rp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:YwTo6.18108$m9.85773@news101.telia.com...
> Hej
>
> Vi er i den triste situation at vores kat er kommet akut på
dyrehospitalet.
> Desværre skulle det lige være en fredag han (katten) skulle lægge sig syg,
> og så er det jo at man ryger ind i den dyre takst.
>
> Nu har de så taget alverdens prøver og scanninger, og man kan endnu ikke
> sige hvad der er galt. Vi er løbende blevet spurgt om vi skal prøve med
> næste test, og de har da også været flinke til at oplyse hvad
"taxameteret"
> stod på.
>
> Hvor langt skal man gå? Er der nogen "klageinstans" efterfølgende? Hvad
hvis
> det viser sig at behandlingen er nyttesløs?
>
> Ikke at vi har tænkt os at klage bagefter - vi har jo været i vores fulde
> ret til at sige stop, men det kunne nu være rart med en efterfølgende
> bekræftelse på at regningen var fair og alle prøver var berettigede (og
jeg
> er ikke det mindste i tvivl om at vi har fået en seriøs og flot
behandling).
> Man hører jo eksempelvis om tandlæger at der er stor forskel på priserne
> rundt omkring. P.t. er regningen formentlig langt over 8000 kr...
>
> Vi har ikke tegnet sygeforsikring på vores dyr, men gør det med det samme.
>
> MVH
> PL
>
>
>



Camilla Scharff (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 07-03-01 23:21

Hej PL

Jo, der er da andre end jer, som har prøvet at have en kat, som ingen
tilsyneladende kunne finde ud af hvad fejlede... Jeg kender ihvertfald et
par stykker (har heldigvis aldrig selv prøvet...).
Nu ved jeg ikke hvor i landet I bor henne (det ligner Jylland -
stofanet...) - men prøv evt. at kontakte Felina Katteklinik, v/dyrlæge Raiku
Sarvå (eller endnu bedre, bed jeres dyrlæge om at gøre det, de kan bedre
fortælle om tests og resultater mv.) - det kan være, at hun kan hjælpe...
Hun har ihvertfald tidligere været indblandet i opklaringer af sjældne/svært
opdagelige sygdomme.

Mvh. Camilla
www.burmese.dk



Plarto (09-03-2001)
Kommentar
Fra : Plarto


Dato : 09-03-01 19:05

Tak for ideen.

Der er nu sket det, at vi i går fik FIP testen retur med et titer-tal på
20.000! Der er ikke konstateret klinisk FIP, så da han er blevet meget mere
frisk, fået appetitten tilbage i løbet af ugen, og blevet endnu bedre her
til morgen (vi tog drop m.v. af ham igår) har vi fået ham med hjem og holder
ham nu under observation. Vi kan jo være heldige at han holder sig frisk,
men vi ved det ikke før om et par uger.

Vi tager endnu en test om 4-5 uger for at se om titer-tallet har ændret sig.

MVH
PL
"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:986c86$11ol$1@news.cybercity.dk...
> Hej PL
>
> Jo, der er da andre end jer, som har prøvet at have en kat, som ingen
> tilsyneladende kunne finde ud af hvad fejlede... Jeg kender ihvertfald et
> par stykker (har heldigvis aldrig selv prøvet...).
> Nu ved jeg ikke hvor i landet I bor henne (det ligner Jylland -
> stofanet...) - men prøv evt. at kontakte Felina Katteklinik, v/dyrlæge
Raiku
> Sarvå (eller endnu bedre, bed jeres dyrlæge om at gøre det, de kan bedre
> fortælle om tests og resultater mv.) - det kan være, at hun kan hjælpe...
> Hun har ihvertfald tidligere været indblandet i opklaringer af
sjældne/svært
> opdagelige sygdomme.
>
> Mvh. Camilla
> www.burmese.dk
>
>



Sidsel & da Gang O' ~ (14-03-2001)
Kommentar
Fra : Sidsel & da Gang O' ~


Dato : 14-03-01 20:20

Nej du er ikke den eneste der føler sig rippet sommetider, jeg skulle have
taget røgtenbilleder af min ene ilder fordi den havde spist noget skumgummi.
Desværre kunne min egen dyrlæge ikke tage billederne fordi hendes apperat
(?) var gået i stykker - så jeg måtte en tur til Måløv.
Billederne kostede 500 kroner, det var så meningen at jeg bare skulle have
dem med tilbage - men ak og ve, oveni var der en konsultation på 288 kroner
og en moms der sparkede det ene røgtenbillede op på over 1000 kroner.

- Se der følte jeg mig snydt, for ilderen skulle jo tilbage til min egen
dyrlæge og opereres, dyrlægen i Måløv skulle ikke gøre andet end at tage et
billede!!!! Ialt måtte jeg slippe omkring 3500 kroner hvor jeg kunne være
sluppet med meget mindre... jeg var ærlig talt meget skuffet... :(

.....Sidsel

"Plarto" <rp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:n4yp6.210$F9.10119@news101.telia.com...
> Hej
>
> Er der andre end os der har prøvet at blive "flået" hos dyrlægen - vi
føler
> lidt at de har en blanco-check som de bare kan bruge løs af?
>
> Endnu ved vi ikke hvad han fejler, men det går da lidt bedre (han får også
> både drop, lidt sondemad, forskellige former for tvangsfodring o.lign.)
>
> MVH
> PL
> "Plarto" <rp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:YwTo6.18108$m9.85773@news101.telia.com...
> > Hej
> >
> > Vi er i den triste situation at vores kat er kommet akut på
> dyrehospitalet.
> > Desværre skulle det lige være en fredag han (katten) skulle lægge sig
syg,
> > og så er det jo at man ryger ind i den dyre takst.
> >
> > Nu har de så taget alverdens prøver og scanninger, og man kan endnu ikke
> > sige hvad der er galt. Vi er løbende blevet spurgt om vi skal prøve med
> > næste test, og de har da også været flinke til at oplyse hvad
> "taxameteret"
> > stod på.
> >
> > Hvor langt skal man gå? Er der nogen "klageinstans" efterfølgende? Hvad
> hvis
> > det viser sig at behandlingen er nyttesløs?
> >
> > Ikke at vi har tænkt os at klage bagefter - vi har jo været i vores
fulde
> > ret til at sige stop, men det kunne nu være rart med en efterfølgende
> > bekræftelse på at regningen var fair og alle prøver var berettigede (og
> jeg
> > er ikke det mindste i tvivl om at vi har fået en seriøs og flot
> behandling).
> > Man hører jo eksempelvis om tandlæger at der er stor forskel på priserne
> > rundt omkring. P.t. er regningen formentlig langt over 8000 kr...
> >
> > Vi har ikke tegnet sygeforsikring på vores dyr, men gør det med det
samme.
> >
> > MVH
> > PL
> >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste