MS Windows
briani 27239
Windows XP: netværks problem med standard ~
Fra : Gitte

Dato : 15-12-02 23:18

Hej
Jeg har fået problemer med den ene computer i vores lille hjemmenetværk, den
kan ikke længere komme på nettet. Jeg kan godt pinge vores router men hvis
jeg tager en ipconfig kan jeg se at standard router ikke længere er sat med
ip adresse. Og hvis jeg forsøger at vise "router siden" med ip adressen i
internet explorer kan den ikke vise den. Det interne netværk virker fint,
maskinerne kan godt se hinanden og den anden pc kan fint komme på nettet.
Begge maskiner kører windows xp home edition, og netværket er sat op med en
10/100 megabit switch, router og TDC adsl.
Jeg har så galt forsøgt at sætte netværket op så jeg gennemtvinger både egen
og gateway ip adresse, men det hjalp heller ikke (jo på ipconfig men ikke på
netværks adgangen).
Samtidig er der en web site der hedder www.thko.com der "forsøger at
overtage" hom i internet exploreren. Da jeg startede kampen i aften stod den
adresse faktisk som forbindelsesspecifik DNS-suffiks når jeg tog en
ipconfig.

Forslag modtages med tak.

Gitte