Pop-quiz: Giv et bud på det mest stabile s~
Fra : [9000] Søren

Dato : 15-12-02 21:25

Jeg synes min computer går ned lidt for ofte, og jeg er ejer af et
Asus-P4S333 mobo i øjeblikket, men overvejer at udskifte det med et bundkort
med et af de nye intel chipsets - er dette en god ide hvis jeg ønsker et
_stabilt_ bundkort? Alt muligt onboard er ligemeget, der skal bare være
plads til mine indstikskort

Prisen kommer i anden række og stabilitet i første så hvis du har noget
viden om hvilke chipsets til P4 eller bundkort mærke der er mest stabile vil
jeg meget gerne høre det

Mvh. Søren

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-12-02 21:41

[9000] Søren (FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK) skrev:

> Jeg synes min computer går ned lidt for ofte, og jeg er ejer af et
> Asus-P4S333 mobo i øjeblikket, men overvejer at udskifte det med et
> bundkort med et af de nye intel chipsets

SiS 645 chipset?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-12-02 23:33

"Fischer & Døssing" <tmp@_REMOVETHIS_fischer.as> wrote in message

> SiS 645 chipset?

Ja, føj! Sådan ét har jeg stående i garagen - venter på en processor, så får
kæresten det - til mit brug med hårdt pres på Hardwaren går det i alt fald
ikke - med Detonator drivers over 23.11 gik det ned efter noder... :(

Nu har jeg et ABiT BD7II, som jeg absolut kun kan tale positivt om. Et andet
valg må være et ASUS P4PE, dette bygger dog ikke på egen erfaring, men jeg
har endnu ikke læst noget negativt om det til forskel fra f.eks. ASUS
P4S8X...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Nicolai

Dato : 16-12-02 02:29

> [...]
> valg må være et ASUS P4PE, dette bygger dog ikke på egen erfaring, men jeg
> har endnu ikke læst noget negativt om det til forskel fra f.eks. ASUS

Har haft de 2 sidstenævnte. (Har stadig mit P4PE) - de 2 kort er som nat og dag. P4PE er mit bedste bundkort gennem tiderne.

Fra : [9000] Søren

Dato : 17-12-02 12:02

> Har haft de 2 sidstenævnte. (Har stadig mit P4PE) - de 2 kort er som nat
og dag. P4PE er mit bedste bundkort gennem tiderne.

Det kunne godt lyde som om et P4PE er det man skal gå efter, nu man er lidt
Asus afhængi

Spørgsmålet melder sig så bare med det samme: Skal man købe med seriel ATA
eller alm. ATA?

(SiS chipsets skal man vist holde sig langt væk fra, men P4S333 blev omtalt
i meget rosende vendinger da det kom frem pga. evnen til at presse 2.4GHz ud
af en NW1.6, derfor købte jeg skidtet

Mvh. Søren

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 12:29

> Spørgsmålet melder sig så bare med det samme: Skal man købe med seriel ATA
> eller alm. ATA?

Jeg valgte ude, da jeg ikke kan se fordelen før SATA V2+ kommer, men du kan jo vælge versionen med begge dele...

Fra : [9000] Søren

Dato : 19-12-02 16:53

ATA

> Jeg valgte ude, da jeg ikke kan se fordelen før SATA V2+ kommer, men du
kan jo vælge versionen med begge dele...

Havde bare en ide om at sælge mine største scsi diske og køre noget IDE raid
(mirror) istedet, men de alm. ATA100/133 diske går vel heller ikke ud af
produktion lige foreløbig.

Har sq alligevel ikke penge til at købe 2*80GB WD special edition efter
julegave indkøb, så det bliver nok bare ved et bundkortet, men takker alle
for svarene.

Mvh. Søren

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 17-12-02 18:10

"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> wrote in message

> (SiS chipsets skal man vist holde sig langt væk fra, men P4S333 blev
> omtalt i meget rosende vendinger da det kom frem pga. evnen til at
> presse 2.4GHz ud af en NW1.6, derfor købte jeg skidtet

Oh yes - den røg jeg oxo på. Jeg prøvede i øvrigt at opgradere til P4s533
BIOS, det hjalp heller ikke... :( Jeg _har_ i hvert fald haft mit sidste SiS
chipset...

Fra : Uni Bull

Dato : 17-12-02 20:16

[9000] Søren wrote:
> Spørgsmålet melder sig så bare med det samme: Skal man købe med
> seriel ATA eller alm. ATA?

Jeg valgte udgaven der har det hele; 10/100/1000Mbit Lan, S-ata, Raid,
firewire...
Det er svært at spå, især om fremtiden - og man får de ekstra features
billigt
--
Uni Bull
København K

Fra : [9000] Søren

Dato : 19-12-02 16:50

> Jeg valgte udgaven der har det hele; 10/100/1000Mbit Lan, S-ata, Raid,
> firewire...

Geiler med 1Gbit Lan Men hader alt muligt unødigt lir på bundkort som
jeg aldrig får brug for.... Vil sq gerne betale en 50,- ekstra for at slippe
for onboard lyd

> Det er svært at spå, især om fremtiden - og man får de ekstra features
> billigt

Det kan jeg jo ikke benægte...

Mvh. Søren

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-02 22:37

> [...]
>med et af de nye intel chipsets - er dette en god ide hvis jeg ønsker et
>_stabilt_ bundkort? Alt muligt onboard er ligemeget, der skal bare være
Selv om det er et tilbagestep i tech, kan jeg kun anbefale et P4T som jeg
selv besider, hvis du ønsker stabilitet, jeg kan ikke på værste svine
metoder få XP til at reboote eller gå ned, det er simpelt hen imponerende.
Kun hvis jeg OC min 1.7ghz til 2.0 ghz, kan den reboote ind imellem.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S