billig router
Fra : Robert Jensen

Dato : 15-12-02 21:03

har lånt en speedstream 2601 router af min kammerat, men ar nu fundet ud af
at den ikke understøtter UPNP, hvilket vil sige at jeg ikke kan få voice
over min messenger til at virke.

jeg tænkte derfor om i har en router i kan anbefale til små penge.

umeldtbare krav jeg har til den er at den skal kunne port forwarde, således
at jeg kan bruge den som firewall.
ellers bruger jeg mest pc'en til noget spil, så hvis den ikke er alt for
svær at oprette nye porte på og lign, vil det helt klart være et +

på forhånd tak
--

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 15-12-02 21:22

On Sun, 15 Dec 2002 21:02:52 +0100, "Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ellers bruger jeg mest pc'en til noget spil, så hvis den ikke er alt for
>svær at oprette nye porte på og lign, vil det helt klart være et +

Find en gammel computer og lig Smoothwall ind på den. Alt du så abre skal gøre er at bruge
webinterfacet til at sætte den op.
Flemming Jacobsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-12-02 22:49

Thunderbird @ 7100 > skrev i meddelelsen ...

>Find en gammel computer og lig Smoothwall ind på den. Alt du så abre skal
>gøre er at bruge
>webinterfacet til at sætte den op.

smoothwall, er det både firewall. og
router ?

alstå en kasse med 2 netkort ( WAN og LAN) samt smoothwall
så er man kørende ?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 15-12-02 22:56

On Sun, 15 Dec 2002 22:49:27 +0100, "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>smoothwall, er det både firewall. og
>router ?
>
>alstå en kasse med 2 netkort ( WAN og LAN) samt smoothwall
>så er man kørende ?

Pricipelt set ja.
Flemming Jacobsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-12-02 23:06

>Pricipelt set ja.

principielt ?
kan du uddybe det ?
jeg har søgt, men ikke fundet megen info om smoothwaal

--
Med venlig hilsen Michael Petersen

her sidder jeg og er ved at DL 5CDer med rødhætte, for at kunne
bygge sådan en box..

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 16-12-02 00:36

On Sun, 15 Dec 2002 23:06:03 +0100, "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>principielt ?
>kan du uddybe det ?
>jeg har søgt, men ikke fundet megen info om smoothwaal

www.smoothwall.org.

men ja du kan godt bruge den som router, mener også der er firewall i. Men der er ihvertfald
IDS(Intrusion Detenction System) på den og mange andre smarte ting så som VPN.
Flemming Jacobsen

Fra : Sorenpa

Dato : 16-12-02 13:14

> www.smoothwall.org.

Jeg bruger den også den er helt kanon !
MVH søren

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-12-02 18:18

Sorenpa skrev i meddelelsen ...

>Jeg bruger den også den er helt kanon !

ok, nu er jeg måske dummere end andre folks børn..

men skal der ligge et OS, på PCen
eller er smoothwall et 100% "stand alone" produkt ?

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 16-12-02 19:01

On Mon, 16 Dec 2002 18:17:44 +0100, "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>ok, nu er jeg måske dummere end andre folks børn..
>
>men skal der ligge et OS, på PCen
>eller er smoothwall et 100% "stand alone" produkt ?

Smoothwall er total stand Alone, den sletter alt der ligger på pc'en
Flemming Jacobsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-12-02 19:48

Thunderbird @ 7100 > skrev i meddelelsen
<755svuk09fmkuku8t5idivki5oe41o5q89@4ax.com>...

>Smoothwall er total stand Alone, den sletter alt der ligger på pc'en

kan jeg se (efter at have læst FAQen)

ok, så når jeg har hentet smoothwall iso filen
hvad så ?
hvilken form for partition skal den ligges ind på?

(kan ikke finde inst. info. i FAQen)

Fra : Lars

Dato : 16-12-02 14:06

> Find en gammel computer og lig Smoothwall ind på den. Alt du så abre skal
gøre er at bruge
> webinterfacet til at sætte den op.

Hvad er HW kravene til den PC som Smoothwall skal ligge på(HD, CPU, RAM
mm.)?

lars

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 16-12-02 15:20

On Mon, 16 Dec 2002 14:05:58 +0100, "Lars" <lkj@person.dk> wrote:

>gøre er at bruge
>

>Hvad er HW kravene til den PC som Smoothwall skal ligge på(HD, CPU, RAM
>mm.)?
>
>lars

En P75-P100 skulle være nok i dit tilfælde.
Det teoretiske minimumkrav til HD plads er 60 MB, men skal den fx kører som proxy skal der som sagt
nok lidt mere til
8 MB RAM skulle være nok, men skader ikke med mere
2 Netkort, hvis du kun regner med at route fra internet til LAN.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Demant

Dato : 16-12-02 07:01

> jeg tænkte derfor om i har en router i kan anbefale til små penge.
D-Link DI-604
Den koster under 500,00 kr. og er rigtigt nem at have med at gøre. Og den
kan hvad du efterlyser.

--
Thomas

Fra : jens

Dato : 16-12-02 07:44

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> D-Link DI-604
> Den koster under 500,00 kr. og er rigtigt nem at have med at gøre. Og den
> kan hvad du efterlyser.
jeps et stykke tid ihvertfald.
kender flere der kunne få den til at lystre en måned, min egen inclusive.

Fra : Thomas Demant

Dato : 16-12-02 10:32

> jeps et stykke tid ihvertfald.
> kender flere der kunne få den til at lystre en måned, min egen
> inclusive.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Men jeg må sige at min virker nu fint
nok

--
Thomas

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-12-02 18:13

jens skrev i meddelelsen ...

>jeps et stykke tid ihvertfald.
>kender flere der kunne få den til at lystre en måned, min egen inclusive.

hæ, jeg har lige fået Dansk kabel TV til at tage min retur
jeg havde "den tvivlsomme fornøjelse" en uge..

Fra : jens

Dato : 16-12-02 18:17

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:atl1jj$m87$1@sunsite.dk...

> hæ, jeg har lige fået Dansk kabel TV til at tage min retur
> jeg havde "den tvivlsomme fornøjelse" en uge..

men den topcom i bilka er nu ikke så værst endda.
og dobbelt så tung som en d604, og til kun 449 i virkeligheden,
så den prøver jeg da lige af, efter at have sovet et par timer he he

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-12-02 18:20

jens skrev i meddelelsen ...

>men den topcom i bilka er nu ikke så værst endda.
>og dobbelt så tung som en d604, og til kun 449 i virkeligheden,
>så den prøver jeg da lige af, efter at have sovet et par timer he he

godnat og sov godt

så bygger jeg et eller andet skummelt
Linux, eller smoothwall, eller.. imens