Brom og Silicium. Hvor kan man købe det?
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 15-12-02 18:17

Min stedfar vil til at lave solceller - siger han da. Derfor
mangler han følgende stoffer:
1) Brom. (Den ugiftige version)
2) Silicium i pulver form.

Kan disse kemikalier/stoffer købes af menig mand her i
Danmark og hvor kan man købe disse stoffer i Danmark?

--
Mvh:
Rasmus.

Fra : Thomas Demant

Dato : 15-12-02 19:48

> 1) Brom. (Den ugiftige version)
> 2) Silicium i pulver form.
Hmm... Brom er brom, og brom er giftigt. Mærket med R26 (Meget giftig ved
indåning), R35 (Alvorlig ætsefare), R50 (Meget giftig for levende organismer
i vand) og et par S-sætninger.

> Kan disse kemikalier/stoffer købes af menig mand her i
> Danmark og hvor kan man købe disse stoffer i Danmark?
Jeg tvivler på at din lokale Mathas/Matrialist vil sælge det, uden helt at
vide det.
Jeg vil tro at Bie og Berntsen kan levere det.

--
Thomas