web knapper
Fra : Kjeld Bentzen

Dato : 15-12-02 13:52

jeg har brugt "blinkende" knapper når jeg skulle henvise til anden side. men
nu kan jeg ikke se mere at de virker.
er der en der "gider" se på kb-net.dk, og se om de kan se henvisning til
andre sider. og hvis de kan, hvad er der mon så galt i min opsætning.
på forhånd tak
kjeld bentzen

Fra : hcma

Dato : 15-12-02 15:06

"Kjeld Bentzen" <bentzen@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der en der "gider" se på kb-net.dk, og se om de kan se henvisning til
> andre sider. og hvis de kan, hvad er der mon så galt i min opsætning.

Dine hoverknapper virker i IE6.0, og jeg kan ikke se at der er noget galt.
Er der ikke noget med at Netscape ikke understøtter Microsofts
hoverknapper??
m v h
HC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-02 15:46

"hcma" <hcma@has.dk> skrev :

>Dine hoverknapper virker i IE6.0, og jeg kan ikke se at der er noget galt.

Svaret er logisk, men jeg gad ærlig talt ikke svare, for nu
kommer der et surt opstød.

Går man ind på deres side, læser man bl.a. «Med en stor stab af
dygtige Web-designere og programmører , kan vi tilbyde Dem netop
det resultat De ønsker.«

Jeg er ikke selv nogen god deigner og tilbyder ikke at lave
webdesign for folk, men der er ikke meget professionelt over
<http://www.kb-net.dk/>.

Tilbyder »professionel« webdesign osv. og kender ikke et døjt til
f.eks. dette problem.

Kort: jeg er træt af folk, der er »professionelle« og i
virkeligheden ikke er det..

Årsagen til fejlen er en af to:

Folk bruger IE 6, hvor der ikke er javaunderstøttelse som
standard, den skal hentes på
<http://www.microsoft.com/java/download/dl_sdk40vm.htm>
eller folk har bevidst slået javaunderstøttelse fra.

Af samme grund, når man er professionel, så bruger man ikke java
til menuer og vil man endelig så sørger man for alternativ
navigeringsmulighed.

Fra : Lis Sode

Dato : 15-12-02 20:32

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
og vil man endelig så sørger man for alternativ
> navigeringsmulighed.
Hvad er en alternativ navigeringsmulighed

Lis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-02 20:52

Lis Sode <lsode@dbmail.dk> skrev :

>Hvad er en alternativ navigeringsmulighed

Det er at lave menu med f.eks. tekstlinks, ses tit i bunden af en
hjemmeside.

Fra : hcma

Dato : 15-12-02 22:11

> [...]
>
> Af samme grund, når man er professionel, så bruger man ikke java
> til menuer og vil man endelig så sørger man for alternativ

Hej Knud
jeg har aldrig udgivet mig for at være professionel web-designer. Jeg
udtalte mig bare på baggrund af hvad jeg selv har oplevet. Og har iøvrigt
intet med kb-net at gøre, og havde aldrig hørt om dem før.

Så dit sure opstød kan jeg ikke bruge til noget, men!!! dit svar og løsning
er super. Så tak for hjælpen også til mig.
Iøvrigt er jeg selv, grundet problemer med hoverknapper og andre
f.p.extensions holdt op med at benytte dem, og via dit svar ved jeg så nu
hvorfor.
m v h
HC

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-12-02 22:20

hcma wrote:
> Iøvrigt er jeg selv, grundet problemer med hoverknapper og andre
> f.p.extensions holdt op med at benytte dem, og via dit svar ved jeg
> så nu hvorfor.

Det er ærgerligt at du opgiver på grund af nogle vanskeligheder -
naturligvis kan man da opleve vanskeligheder ved brug af Frontpage -også med
extensions, men nogle gange skyldes det altså mere at udbyderen, der
installerer de pågældende ekstensions ikke altid ved, hvad han har med at
gøre. FrontPage 2002 extensions er bestemt ikke let at have med at gøre,
hverken på en apache-server eller en w2k-baseret webserver. Når man
alligevel kan anbefale FP 2xxxx skyldes det vel for det meste at man her har
et produkt, der gør, at man ikke behøver at være ekspert i html, xhtml,
javascripts, css,java, dhtml, asp, php eller hvad man nu ønsker at forsyne
sine hjemmesider med, men alene kan sikre sig at man som semiprofessionel og
lallende amatør kan lave sjove, flotte og dynamiske hjemmesider -

Der findes mange produkter, der kan en hel masse, men de er enten meget
dyre, meget indviklede eller skyder over målet.

At undlade at benytte Frontpage-extensions, fordi man ikke kan få noget til
at virke godt nok, vil svare til at man undlader at forsyne en sejlbåd med
motor, fordi man regner med at der altid vil være vind nok til at drive
båden.

Har du problemer med knapper m.v.,så spørg om det, læs litteratur om det,
tal med din udbyder m.v., men giv ikke op, blot fordi der er vanskeligheder:
if you don't succeed, try, try, try again!

Du kan sammenligne det med "pigejagt" - det spændende ligger i jagten, ikke
nødvendigvis i fangsten.

--
ahw

Fra : Ulrik Friis

Dato : 15-12-02 23:13

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Iøvrigt er jeg selv, grundet problemer med hoverknapper og andre
> f.p.extensions holdt op med at benytte dem, og via dit svar ved jeg så nu

Jeg opfatter Knuds velplacerede sure opstød rettet mod Kjeld Bentzen og hans
"professionelle" KB-NET. KB-NETs "professionelle" programmører og designere
kunne tilsyneladende ikke hjælpe ham med denne trivialitet. Og hvis det er
de "professionelle" programmører og webdesignere, der har lavet KB-NETs
hjemmeside, så siger jeg tak for kaffe. Sikke da noget lort.

Og må jeg så lige rette en enkelt ting: FPs hoverknapper også kaldet
"Pegefølsomme knapper" har intet med FP extensions at gøre. Det er små Java
Applets som er designet til at køre i besøgerens browser, men kun kan køre
hvis browseren har slået sin Java fortolker til. Og det gode råd er: Hold
dig langt væk fra Java Applets. Find evt. nogle smarte Java Script menu
løsninger ude på nettet. Det vrimler med dem. Begynd evt. hos
www.dynamicdrive.com.

FP extensions giver adgang til tonsvis af interaktivitet for såvel
forfatteren/designeren som de besøgende. De bruges til:
Administrere et FP web: Sætte forskellige rettigheder for brugere.
Redigere et FP web online.
Automatisk vedligehold af hyperlinks.
Formularer der kan sende mails og vise bekræftelsesside
Kommunikation med databaser
Tæller
Inkluderede sider
Tidsindstillede inkluderede sider
Fælles kanter
Sidst opdateret
Søgefunktion
Indholdsfortegnelse
og de forkætrede temaer

Så - hvis du har opgivet FP extensions synes jeg det er lidt synd for dig.

mvh

Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-02 23:17

"hcma" <hcma@has.dk> skrev :

>jeg har aldrig udgivet mig for at være professionel web-designer

Det ved jeg godt og det burde måske også have været Kjeld Bentzen
jeg skulle have svaret, det er jo selvf. ham jeg mener.