sygt barn
Fra : Jens og Sanne

Dato : 15-12-02 13:22

hej
min søn på 10 mdr. har i 3-4 dage haft feber mellem 38 - 40. han er også
forkølet og meget pjevset. nu er hans øjne røde og han vil helst ikke åbne
dem, det er ikke betændelse, men som om han ikke kan tåle lyset.
er der nogen der har erfaringer med dette, og en ide' om hvad det kan være,
vagtlægen mente ikke det var værd at kigge på.

--
Venlig hilsen Jens og Susanne

jenssanne@mail.dk

Fra : Sander

Dato : 15-12-02 17:02

"Jens og Sanne" <jenssanne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være,
> vagtlægen mente ikke det var værd at kigge på.

Med en feber, der har stået på så længe, ville jeg insistere på, at komme
til læge med ham, om ikke andet, så bare for, at udelukke f.eks.
lungebetændelse. Så ring til vagtlægen igen og insister på, at få ham
tjekket.
Jeg ved ikke rigtigt med lysfølsomheden. Måske skyldes det feberen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 15-12-02 18:07

Hej

Jens og Sanne wrote:
> [...]
> er der nogen der har erfaringer med dette, og en ide' om hvad det kan være,
> vagtlægen mente ikke det var værd at kigge på.

Det var trist at høre.
Er han vaccineret mod mæslinger? Jeg ved at det giver lysfølsomhed, men
hvis han er vaccineret, har jeg ikke andre forslag end at få jeres egen
læge til at kigge på ham i morgen.

Spiser og drikker han og kan I få kontakt med ham som I plejer? Hvis
ikke, så ring til vagtlægen og insister på at få lov til at komme.

God bedring med ham og lad os høre hvordan det går.

Marianne Feddersen

Fra : Sander

Dato : 15-12-02 18:05

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Er han vaccineret mod mæslinger? Jeg ved at det giver lysfølsomhed, men

Det var også min første tanke, men vil man ikke kunne se, de røde pletter
eller kan børn godt have mæslinger uden udslettet, ligesom med røde hunde ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 15-12-02 18:18

Sander wrote:
> Det var også min første tanke, men vil man ikke kunne se, de røde pletter
> eller kan børn godt have mæslinger uden udslettet, ligesom med røde hunde ?

Det ved jeg faktisk ikke, men alle de andre børnesygdomme findes i mere
eller mindre udtalte grader, så hvorfor ikke også denne.
Min læge troede ikke på at min søn havde skarlagensfeber, da han ikke
havde den karakteristiske rødmen på huden. Jeg insisterede på at han
podede ham i halsen og ganske rigtigt, der var masser af streptokokker.

Men skal vi nu ikke bare krydse fingre for at det ikke er mæslinger der
her er tale om.

Marianne Feddersen

Fra : Jens og Sanne

Dato : 15-12-02 19:16

det går nu lidt bedre, nu vil han da åbne øjnene igen, men er stadig rød
omkring dem og har stadig feber.
min første tanke var også mæslinger, men han har ingen udslet, så???? han er
endnu ikke vaccineret mod mæslinger, så ??
han kan godt tåle lyset lidt nu, så vi ser det lidt an og går evt. til læge
i morgen.
tusind tak for rådene.

Fra : Jens og Sanne

Dato : 16-12-02 10:33

hej
han har fået penicillin mod mellemørebetændelse og lysfølsomheden er væk
igen, så nu håber vi han snart er frisk igen.
tak for rådene og glædelig jul

Fra : Sander

Dato : 16-12-02 11:48

> hej
> han har fået penicillin mod mellemørebetændelse og lysfølsomheden er væk
> igen, så nu håber vi han snart er frisk igen.
> tak for rådene og glædelig jul

Dejligt at høre, så er han nok frisk igen, inden jul.

En rigtig glædelig jul til jer også !

Mvh. www.tjekmig.dk