MS Windows
briani 27239
ikke ønsket opkald!
Fra : Tommy Oksen

Dato : 15-12-02 09:55

Hej,
jeg har fået det problem at der er "noget" der prøver at kalde op
via min "Netværk via modem", det sker ikke ret tit, men der er en
helt sikker metode jeg kan fremprovokere det på:

Hvis jeg højreklikker på "Denne Computer" og vælger fanebladet
"Enhedshåndtering" så popper "Tilslut" dialogboksen helt sikkert
op.

Hvordan kan jeg se hvad det er for et program der "beder om"
opkaldet?

Hvis jeg trykker ctrl+alt+del kan jeg se følgende:

Tilslut til
Explorer
Egenskaber for system
Em_exec
Webshotstray
Rundll
systray

Der er ikke nogen konflikter eller udråbstegn i
"Enhedshåndtering" og alt unødvendigt er fjernet i msconfig/start

Jeg har ikke fundet virus på systemet, men har aldrig prøvet
andet end shareware-versioner samt onlinescanning.

Jeg tror selv, at jeg har fået et eller andet program installeret
ved en fejl/dumhed/tankeløshed fra en eller anden hjemmeside, men
kan ikke finde ud af hvad.

System:
Windows ME (velfungerende)
ISDN forbindelse til tiscali

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : René Prebendorf

Dato : 15-12-02 10:50

"Tommy Oksen" <tommy.oksen@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tror selv, at jeg har fået et eller andet program installeret
> ved en fejl/dumhed/tankeløshed fra en eller anden hjemmeside, men

Hent programmet Ad-aware og kør det, så finder det nok synderen.
http://www.lavasoft.de/

Hilsen René

Fra : Tommy Oksen

Dato : 15-12-02 15:43

On Sun, 15 Dec 2002 10:49:39 +0100, "René Prebendorf"
<rene@prebendorf.dk> wrote:

>Hent programmet Ad-aware og kør det, så finder det nok synderen.
>http://www.lavasoft.de/

Det prøvede jeg så,
den fandt 27 cookies og 10 ting fra registreringsdatabasen, jeg
fjernede det hele.

Tak for rådet

Men der er desværre ikke nogen ændring på mit problem

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : Morten

Dato : 15-12-02 20:34

> [...]
> op.
>
> Hvordan kan jeg se hvad det er for et program der "beder om"

Jeg husker ikke lige navnet på programmet, men det er en del af
windows, der vil på nettet.
Hvis du installerer en firewall får du oplyst navn på de programmer,
der vil på nettet (dog; visse ondsindede programmer kan godt omgå
en firewall, så det er ikke en 100% sikkerhedsløsning).

Prøv fx med den gratis ZoneAlarm (ikke Pro-udgaven - den koster
penge), www.zonelabs.com.
Når du kender navnet på programmet, kan du søge på www.google.com,
eventuelt i Google Groups, efter nærmere oplysninger.

Mvh.
Morten

Fra : Tommy Oksen

Dato : 16-12-02 00:32

On Sun, 15 Dec 2002 20:33:49 +0100, "Morten"
<morten789@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Når du kender navnet på programmet, kan du søge på www.google.com,
>eventuelt i Google Groups, efter nærmere oplysninger.

jeg har hentet ZoneAlarm, installeret og afprøvet.
Det viser sig at det er Programmet: "Windows Katalogregistrering"
der prøver at connecte til internettet, det oplyses at det vil
connecte til 212.54.64.170 og det er den primære DNS-server hos
tiscali, så det er jo naturligt nok, da det er det min
1049-netværk via modem er sat til.

Filen hedder: "Sucatreg.exe"

Er det noget jeg bør/kan gøre ved det?

evt. slette?

Der er tilsyneladende noget andet der prøver at sende nogle
"pakker", der er prøvet 10-15 gang og der er ikke noget
programnavn, men modsat "windows katalogregistrering" er der en
Source DNS, nemlig: "8ppp1-5.had.worldonline.dk" her er der også
en Protocol, nemlig: "UDP", det er der heller ikke i den
førstnævnte, og heller ikke i Agent's forsøg, som jeg har åbnet
for efterfølgende.

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : Ole C

Dato : 16-12-02 08:03

Tommy Oksen skrev blandt andet:

> Filen hedder: "Sucatreg.exe"
> Er det noget jeg bør/kan gøre ved det?

Det er en virus - og en god virusscanner bør gøre underværker.

--
vh
Ole C

Fra : Martin Østerberg

Dato : 16-12-02 11:43

On Mon, 16 Dec 2002 00:32:10 +0100 skrev Tommy Oksen <tommy.oksen@image.dk> .

> [...]
>connecte til 212.54.64.170 og det er den primære DNS-server hos
>tiscali, så det er jo naturligt nok, da det er det min

Hvis man ved hvorfor det sker forsvinder noget af nervøsiteten. Sucatreg.exe
eller 'Windows Katalogregistrering' har blot opdaget at du har nogle drivere der
ikke er windowscertificerede, og prøver at undersøge for dig om der er kommet
nogle i mellemtiden.

Du kan slå den feature fra i 'internetindstillinger' > avanceret > fjern flueben
i 'kontroller om servercertificat er tilbagekaldt'

VH Martin

Fra : Tommy Oksen

Dato : 16-12-02 13:16

On Mon, 16 Dec 2002 11:43:14 +0100, Martin Østerberg
<dev_null@trashcan.dk> wrote:

>Du kan slå den feature fra i 'internetindstillinger' > avanceret > fjern flueben
>i 'kontroller om servercertificat er tilbagekaldt'

Hej Martin,
1000 tak, det virkede

Jeg undrer mig blot over alle de ting der dukker op i google når
man søger på sucatreg, der er blandt andet advarsler om at alt
bliver slettet, og bios smadret!

Men indtil videre slår jeg koldt vand i blodet.

Det kan dog godt være jeg lader ZoneAlarm køre videre, og takker
i den forbindelse for alle gode råd.

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : Martin Østerberg

Dato : 16-12-02 15:05

On Mon, 16 Dec 2002 13:15:59 +0100 skrev Tommy Oksen <tommy.oksen@image.dk> .

> [...]
>
>Jeg undrer mig blot over alle de ting der dukker op i google når
>man søger på sucatreg, der er blandt andet advarsler om at alt

Yep...og selv om det står på internettet skal man ikke altid tro det er
sandt...jeg fandt opskriften på google...den var på tysk så jeg måtte krydse
fingre for min oversættelse holdt...det gjorde den så.

>Men indtil videre slår jeg koldt vand i blodet.

Yep. Om en firewall er nødvendig skal jeg ikke udtale mig om, men Ad-aware er
under alle omstændigheder en god ting. Og du kan måske sætte opgavestyring til
at starte den med jævne mellemrum...

VH Martin