MS Windows
briani 27239
Ghost 2003
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-12-02 00:46

NØJAGTIGT hvad understøtter Ghost 2003 med hensyn til NTFS.

Kan jeg Ghoste en NTFS formateret partion (Volumen) over på en anden
ligeledes NTFS formateret partition (Volumen) ?
Begge diske er Dynamiske.
Altså fuldstændig som med FAT32.

Jeg har efterhånden købt mange Ghost programmer for så at opdage at jeg ikke
kan bruge dem på NTFS formaterede diske, og det er træls.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : complex@pc.dk

Dato : 15-12-02 07:09

Ghost (de nyere) kan bruges på ntfs diske men!!!
et image altså xxx.gho skal bare ligge på en fat disk.

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-12-02 12:38

> Ghost (de nyere) kan bruges på ntfs diske men!!!
> et image altså xxx.gho skal bare ligge på en fat disk.

Øv så hjælper det jo ikke noget. Min eksisterende Ghost, som er fra
SystemWorks 2002 kan det samme. Øv! Men tak.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : ha

Dato : 15-12-02 10:21

> Jeg har efterhånden købt mange Ghost programmer for så at opdage at
> jeg ikke kan bruge dem på NTFS formaterede diske, og det er træls.

Ja, det er m e g e t træls. Nu skriver du Ghost-programmer, skal det
så forstås således, at du kun mener Symantecs ellers skal du anskaffe
dig PowerQuest Drive Image 2002, den kan det du søger.

mvh
ha

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-12-02 12:41

> Ja, det er m e g e t træls. Nu skriver du Ghost-programmer, skal det
> så forstås således, at du kun mener Symantecs ellers skal du anskaffe
> dig PowerQuest Drive Image 2002, den kan det du søger.

Det skal forståes som jeg har købt Norton Ghost flere gange (forskellige
versioner).
Men du skriver at DriveImage 2002 kan. Også lægge imaget på en NTFS
formateret disk, og læse det der fra igen ?
Mit system er 100% NTFS formateret.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : ha

Dato : 15-12-02 12:56

> Men du skriver at DriveImage 2002 kan. Også lægge imaget på en NTFS
> formateret disk, og læse det der fra igen ?

Ja det går jeg bestemt ud fra at den kan. Jeg har i hvert fald kunne køre
en integrety test (eller hvad det hedder) og hvis jeg ser på imaget via
programmet imageexplorer (som er en del af PQI pakken), så kan jeg
se hvad imaget indeholder.
Når jeg ikke har forsøgt mig med at genskabe imaget skyldes det
alene, at jeg nu har konverteret til FAT32. Puteren var forudsindstillet
til NTFS da jeg købte den.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 21:21

ha skrev:

> Ja det går jeg bestemt ud fra at den kan.

Det kan den også. DriveImage understøtter så bare ikke dynamiske
diske.

<http://www.powerquest.com/driveimage/difaq.cfm>

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-12-02 22:15

--
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Hej Madsen

Tak for info, så røg DI også i vasken... Jeg skulle selvfølgelig have
skrevet at mine diske er dynamiske (pånær en)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Lars

Dato : 18-12-02 03:05

On Sun, 15 Dec 2002 21:20:51 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Det kan den også. DriveImage understøtter så bare ikke dynamiske
>diske.

hvad menes der med dynamiske diske ?

Har forsøgt at installere en ghost (2003) backup som jeg har lavet via
et Jazz drev & derefter overført til CD-R

Jeg kan sagtens indlæse mit image igen, både W98 (C:) og W2000 (D:)
kan startes igen .....

MEN når jeg så skal logge på W2000 siger den efter et kort øjeblik
"gemmer indstillinger" hvorefter at jeg igen ender i opstarts
billedet.

Jeg har ledt en del i gruppen, nogen har forslået at lave backupen som
en partion af gangen og installere partionerne enkeltvis

Det har jeg så forsøgt (bare uden succes / med samme resultat)

Håber at der er nogen der har en god ide

P.S. Grunden til at jeg forsøger at udføre ovenstående er at min
"gamle" 10 GB er begyndt at få dårlige clusters (heldigvis kun under
W98 - dette problem har jeg løst, idet jeg godt kan slette /
reinstallere W98 partionen på den gamle HD)

på forhånd tak for eventuel hjælp

Lars

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-12-02 15:53

> hvad menes der med dynamiske diske ?

I W2k og XP kan man vælge om diskene skal være GrundlæggendeBasic eller
Dynamiske, udover at man også kan vælge mellem Fat32 og NTFS (og Fat ved
meget små diske).

Dynamiske diske er navngivet i W2k/XP og kan så bruges til forskellige
ekstra ting, fx kan du mappe en disk ind på en folder så fx c:\store-filer
ikke ligger fysisk på samme disk som c:\alt-andet.

Afhængig af hvilken Windows version (Pro, Server) kan du også spejle diske
og oprette Software Raid5, mm.

Men W98 kan ikke se en dynamisk disk.

> [...]
>
> MEN når jeg så skal logge på W2000 siger den efter et kort øjeblik
> "gemmer indstillinger" hvorefter at jeg igen ender i opstarts

Tyder på at du ikke har geninstalleret W2k på samme drevbogstav som det
havde før du Ghostede.
Og det skal du.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 22:46

Michael Lund Sørensen du skrev:

> Tak for info, så røg DI også i vasken...

Ellers et knaldhamrende godt program, men det hjælper jo ikke noget
i dit tilfælde.

> Jeg skulle selvfølgelig have skrevet at mine diske er dynamiske
> (pånær en)

Du skrev: 'Begge diske er Dynamiske'. :)

Madsen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-02-03 00:49

> [...]

>Jeg har efterhånden købt mange Ghost programmer for så at opdage at jeg ikke
>kan bruge dem på NTFS formaterede diske, og det er træls.
Du afvikler ghost i dos mode.
Du kan ghoste en hvilken som helst partition (med visse begrænsninger,
bla. i linux).
Du skal have et sted at lægge din ghost fil *.gho, dette sted skal
kunne ses fra dos verden.
Så du kan hvis det er lokalt (på samme PC) kun ghoste til fat (16) og
fat32 (hvis din dos boot understøtter fat32). Hvis du derimod benytter
et netværks monteret drev at lægge din ghost fil på, kan dette drev
godt være NTFS/linux/???, det skal bare kunne monteres under dos (net
use x: \\server\share)

/Hans