MS Windows
briani 27239
XP og ADSL
Fra : colorrit

Dato : 15-12-02 00:41

Når jeg er på nettet (adsl) sker det ind i mellem at systemet pludselig
genstarter. I dag med denne meddelelse som jeg meget gerne vil have
"oversat" :

Systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl.

Error signture :

BCCode : a BCP1 : 0000001C BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000

BCP4 : 806C90F8 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 01:15

colorrit skrev:

> Når jeg er på nettet (adsl) sker det ind i mellem at systemet
> pludselig genstarter. I dag med denne meddelelse som jeg meget
> gerne vil have "oversat" :

Jeg tror man skal være raketforsker for at forstå den meddelelse.
Prøv at gå ind i Control Panel > System > Advanced > Settings ud
for 'Startup and Recovery' og fjern så fluebenet ved 'Automatically
restart'. Prøv så at surfe lidt rundt på nettet igen. Når den går
ned burde den komme med en blå skærm som forhåbentlig har en fejl-
beskrivelse som er lidt nemmere at gå til.

Du kan også prøve at gå ned i Start > Run og skrive: eventvwr.msc
Kig under Application eller System og led efter fejlmeddelelser som
passer med det tidspunkt hvor den sidst genstartede. Det er muligt
at du kan finde en bedre fejlbeskrivelse her.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 15-12-02 15:06

Madsen wrote:

> [...]
> passer med det tidspunkt hvor den sidst genstartede. Det er muligt
> at du kan finde en bedre fejlbeskrivelse her.

Jeg forstår ikke at "folk" har det problem at deres XP genstarter, min er
sat til at genstarte hvis der er noget galt, men jeg tror ikke jeg har oplevet
det i det års tid jeg har haft XP.
Det kan da kun skyldes en eller anden hardware fejl og så må man i gang
med at finde den.
Jeg ville nok starte med at køre en ramtest først, det har jeg forøvrigt gjort
på de PC vi har i huset, og derefter kontrolere samtlige enheder indtil
synderen er fundet og så skippe den.
Pico

Fra : Pico

Dato : 15-12-02 15:08

Madsen wrote:

> [...]
> passer med det tidspunkt hvor den sidst genstartede. Det er muligt
> at du kan finde en bedre fejlbeskrivelse her.

Hov jeg glemte helt at skrive at det selvfølgelig er lettere at prøve at
følge Madsens anvisninger, det var kun ment hvis de ikke lod sig
gøre.
Pico