MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
en lille spørgsmål
Fra : Karsten Strøm

Dato : 14-12-02 23:04

send mig til den rigtige ng, hvis den her er forkert.

jeg har lige købt en ny pc her den 1 december sammen med Windows XP
AMD XP 1800+ (1533 MHz)
256 Mb ram
40 Gb hd
+ alt det andet
men jeg har det problem med den, at jeg højst kan brugen den i ca. 1 time
når jeg bruger XP, (blå skærm) han fortalte mig at han selv har brugt godt
og vel 3 måender på at få hans egen til at køre, men hver gang at jeg
ringer, så er han negativ (edb forhandler)

Men nu har den kørt i godt og vel 15 timer uden nedbrud, men kun med Windows
Me, og det var ikke derfor at jeg købte den, hvad vil i gøre i mit sted.

Fra : Madsen

Dato : 14-12-02 23:12

Karsten Strøm skrev:

> men jeg har det problem med den, at jeg højst kan brugen den i ca.
> 1 time når jeg bruger XP, (blå skærm)

Hvad står der på den blå skærm?

> han fortalte mig at han selv har brugt godt og vel 3 måender på at
> få hans egen til at køre, men hver gang at jeg ringer, så er han
> negativ (edb forhandler)

Hmm, har du overvejet at skifte edb-forhandler?

Madsen.

Fra : Karsten Strøm

Dato : 14-12-02 23:17

> Hvad står der på den blå skærm?

Stop 000000c5 00000004 00000002 00000000 8053c711

> Hmm, har du overvejet at skifte edb-forhandler?

det er første gang at jeg har handlet der

Fra : Madsen

Dato : 14-12-02 23:38

Karsten Strøm skrev:

> Stop 000000c5 00000004 00000002 00000000 8053c711

Ja, det bliver man jo ikke just klogere af. Jeg ville nok lige
tjekke logbogen efter mere forståelige fejlmeddelelser og så
køre det program som er nævnt andet sted i tråden (Memtest86).

> det er første gang at jeg har handlet der

Nå ok.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-12-02 23:15

"Karsten Strøm" <faerk@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Windows
> Me, og det var ikke derfor at jeg købte den, hvad vil i gøre i mit sted.

Er det med et ECS K7S5A motherboard?
Så vil det ofte hjælpe at opdatere bios, da visse af disse kort har
problemer bl.a. hvis der sidder 2 ram kredse i. Du kan evt. også prøve at
teste rammene med memtest86, som kan hentes gratis på nettet.
Læs vejledningen grundigt og bemærk, at memtest godt kan give melding om
fejl på ram, hvor det i virkeligheden kan være selve cpu eller noget andet
på bundkortet.
Hvis du har 2 ramkredse i, kan du evt. først prøve at pille den ene ud og så
kun køre med en i, for at se om det er den fejl, som den lider af.

Kurt

Fra : Karsten Strøm

Dato : 14-12-02 23:37

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> "Karsten Strøm" <faerk@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Er det med et ECS K7S5A motherboard?
> Så vil det ofte hjælpe at opdatere bios, da visse af disse kort har
> problemer bl.a. hvis der sidder 2 ram kredse i.

Det er det godt nok, men der sidder kun en ram kreds i den.

Fra : sjakalen

Dato : 15-12-02 09:39

Prøv at flytte den ene ram kreds over i en anden sokkel det hjalp ved mig
ellers skift det lorte bundkort ud der findes ca 15 versioner af det.har
læst at der er mange fejl ved det kort.

Hilsen sjakalen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-12-02 23:15

Karsten Strøm wrote:
> send mig til den rigtige ng, hvis den her er forkert.

Du skulle nok spørge i en jura-gruppe, men da det hersens
FUT ikke er min stærke side vil jeg svare her.

han fortalte mig at han selv har
> brugt godt og vel 3 måender på at få hans egen til at køre, men hver
> gang at jeg ringer, så er han negativ (edb forhandler)

Hvem er "han" Ikke så meget navnet, men er det en køkkenbordsforhandler
eller er det en med butik?

> Men nu har den kørt i godt og vel 15 timer uden nedbrud, men kun med
> Windows Me, og det var ikke derfor at jeg købte den, hvad vil i gøre
> i mit sted.

Hmm. Måske RAM fejl.

mvh
Henning

Fra : Karsten Strøm

Dato : 14-12-02 23:38

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> han fortalte mig at han selv har
> >
> Hvem er "han" Ikke så meget navnet, men er det en køkkenbordsforhandler

det er en edb forhandler (kælder)

Fra : CS

Dato : 15-12-02 11:33

> [...]
> + alt det andet
> men jeg har det problem med den, at jeg højst kan brugen den i ca. 1 time

Hvad er din CPU temp?

- CS

Fra : Karsten Strøm

Dato : 15-12-02 18:25

"CS" <cs@sleepy.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten Strøm" <faerk@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er din CPU temp?

53

Fra : CS

Dato : 15-12-02 19:02

> 53

Bliver den mere stabil hvis du tager kabinet siden af?

- CS

Fra : Karsten Strøm

Dato : 15-12-02 19:26

> Bliver den mere stabil hvis du tager kabinet siden af?

Nej, jeg har ingen problemer med den, når jeg køre med Windows ME mærkelig
nok, men det var ikke derfor at jeg købte den, jeg skal på værksted med den
på tirsdag, for at få den gået efter. vi regner med at det er ramblokken det
er galt med, hvis ikke, vil han prøve at sætte en anden bundkort i.