Håndlangerne cast
Fra : Mark Høserich

Dato : 14-12-02 21:48

Er der nogen der ved hvordan det lykkedesQuentin Tarantino at få fat på et
stjernecast til Håndlangerne, det var trods alt hans debut film ? Var det
gode forbindelser eller mente skuespillerne at manuskriptet var så godt at
de var nødsaget til at være med ?

M<a>RK

Fra : John Schneider

Dato : 14-12-02 23:16

Jeg mener at have hørt at meningen var at hans venner skulle spille
rollerne. En af Tarantinos venner er så Harvey Keitel (hvordan det nu end
staves), som rigtig godt kunne lide manuscriptet og derfor hjalp med at få
fat i nogle flere gode skuepillere....

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-12-02 23:20

"John Schneider" <john.schneider@get2net.dk.REMOVE.TO.REPLY> skrev i en
meddelelse news:y0OK9.86$U33.2251@news.get2net.dk...
> [...]
> staves), som rigtig godt kunne lide manuscriptet og derfor hjalp med at få

Hvad er der egentligt blevet af Tarentino? De sidste par "vampyr" film han
lavede var da ikke så fede?

Mvh Thomas

Fra : Rikke & Brian

Dato : 15-12-02 10:55

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der egentligt blevet af Tarentino? De sidste par "vampyr" film han
> lavede var da ikke så fede?

Hvis du mener Dusk to Dawn 2+3 så er jeg ret sikker på at han intet havde
med dem at gøre, bortset fra de byggede på den ide han og Rodrigues havde i
DtD 1. Men det nyeste bliver vist en tribute til hong kong film "Kill Bill".

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-12-02 14:58

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der egentligt blevet af Tarentino? De sidste par "vampyr" film han
> lavede var da ikke så fede?

Hvis du med "lavede" mener instruerede, så har Tarantino aldrig lavet en
vampyrfilm. Han skrev manuskript sammen med Robert Rodriquez til den første
From Dusk Till Dawn, men det var Rodriquez, der instruerede. De næste to
producerede han kun.

I øjeblikket er Tarantino ved at indspille sin næste film, Kill Bill, bl.a.
i Kina.

http://us.imdb.com/Title?0266697

MVH
Jens

Fra : Jens Laursen

Dato : 14-12-02 23:30

> [...]
> staves), som rigtig godt kunne lide manuscriptet og derfor hjalp med at få

Ifølge IMDB deltog en af Tarantinos venner i et skuespillerkursus afholdt af
Keitels hustru, og Keitel den vej igennem fik manuskriptet at se. Og da
Keitel også står som co-producer på filmen har han vel gjort en indsats for
projektet.

/Jens

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-12-02 05:02

> [...]
> Keitels hustru, og Keitel den vej igennem fik manuskriptet at se. Og da
> Keitel også står som co-producer på filmen har han vel gjort en indsats

Der er en lille bid film på R2 DVD'en hvor Tarantino selv fortæller hvordan
manuskriptet havnede hos Keitel via ovenstående tilfældigheder. Keitel
ringede så til Tarantino og på DVD'en får man en meget sjov genfortælling af
opkaldet (noget med at Quintin kløjs i sin spandauer! Harvey Keitel?!?).
Sådan får en stor filmmager en chance...
Castet er rigtigt fedt, men folk som Steve Buscemi, Tim Roth, Michael Madsen
og Chris Penn har overhovedet ikke været store stjerner på dette tidspunkt.
Reservoir Dogs var filmen der lancerede mange af dem, især Buscemi. Det var
Keitel (der var blevet økonomisk part i filmen) der anbefalede Tarantino at
kigge til New Yorks teaterverden efter billige castmedlemmer der samtidig
var knaldgode skuepillere. Og det virkede!

Fra : Mark Høserich

Dato : 15-12-02 12:52

> [...]
> part i filmen) der anbefalede Tarantino at kigge til New Yorks
> teaterverden efter billige castmedlemmer der samtidig var knaldgode

Så det er måske Keitel skyld, at filmen blev så fremragende. Jeg mener hvis
jeg skulle debutere som instruktør, havde jeg nok ikke fået det samme cast.
Det kan selvfølgelig være at det var en slags "snowball" effekt der fandt
sted. Når først QT havde HK ombord, kom resten resten til bare på grund af
HK.

M<a>RK

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-12-02 14:26

> [...]

> fået det samme cast. Det kan selvfølgelig være at det var en slags
> "snowball" effekt der fandt sted. Når først QT havde HK ombord, kom

Jeg vil tro et hurtigt kik på manuskriptet ville overbevise de fleste. Tag
bare starten med "the Madonna speech" og scenen med Mr. Blonde, der skærer
øret af politimanden, mens der kører "Stuck in the middle with you" i
baggrunden.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-12-02 18:09

> [...]
> sted. Når først QT havde HK ombord, kom resten resten til bare på grund af

Nu du nævner det, mener jeg at huske at Tarantino nævner netop dette i
omtalte bid film. Netop at da Keitel først var med på projektet, var det en
smal sag at tiltrække de gode skuespillere.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-12-02 15:08

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tidspunkt.
> Reservoir Dogs var filmen der lancerede mange af dem, især Buscemi.

Nemlig. Harvey Keitel kan ikke engang betragtes som noget større navn, fordi
han siden gennembruddet først og fremmest har spillet små bi-roller og
dedikeret hovedparten af sin indsats til obskure produktioner på den
amerikanske independent-scene - og det på trods af, at han oprindeligt efter
Mean Streets blev spået en ligeværdig karriere med Robert De Niro.

Man kan lige så godt fremhæve Lawrence Tierney (Joe Cabot), der ligesom
Keitel har haft respektabel status som den evige B-filmskurk. Men hans
karriere ligger naturligvis en pæn del år tilbage.

Kernen i finansieringen ligger i samarbejdet med Sundance og Harvey Keitels
rolle som medproducent. De resterende skuespillere har alle været
forholdsvist billige.

MVH
Jens

Fra : Øistein wind

Dato : 15-12-02 01:26

> [...]
> gode forbindelser eller mente skuespillerne at manuskriptet var så godt at

Det er iøvrigt en glimrangende film! Har lige kikket på den i et par timer
på tv2 og jeg kan kun sige, at den sq er en oplevelse værdig. Længe siden
jeg har set så underholdende en film