1 spørgsmål til hjemmeside...
Fra : Christopher Tracy

Dato : 14-12-02 19:57

Hej

Jeg har et - sikkert ret simple :) - spørgsmål.

Jeg har på min side, nogle billeder jeg gerne vil forhindre at der bliver
downloadet, og så har jeg lagt denne kode på: <td><body
oncontextmenu="return false" ondragstart="return false"
onselectstart="return false"></td> (så man ikke kan få højrekliksmenuen
frem).
Men i IE 6, er det jo sådan at der kommer sådan en lille ting oppe i hjørnet
af billedet hvor man kan klikke for print gem email osv. er det ikke muligt
at ligge en kode så det bliver forhindret ?

Tak på forhånd
--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-12-02 20:28

In article <9aLK9.65911$HU.5143334@news010.worldonline.dk>,
goldartist@yahoo.com says...
> Jeg har på min side, nogle billeder jeg gerne vil forhindre at der bliver
> downloadet,

Det spørgsmål er blevet stillet _mange_ gange, med ca. de samme svar
hver gang:

De eneste tiltag, der gør det vanskeligt at kopiere et billede (f.eks.
med Print Screen tasten), er specifikke til en enkelt platform, i
praksis Internet Explorer under Windows.

For de interesserede: Ved at lave en ActiveX control, der benytter sig
af video overlays til at vise billedet, kan man forhindre almindelig
brug af Print Screen. Der vil komme et sort rektangel i stedet for
billedet. Det kan omgås med bedre grabber-programmer.

> og så har jeg lagt denne kode på: <td><body
> oncontextmenu="return false" ondragstart="return false"
> onselectstart="return false"></td> (så man ikke kan få højrekliksmenuen
> frem).

Det er Opera ganske ligeglad med. Hvis en person vil kopiere dit
billede, kan han gøre det. Du kan højst stoppe begyndere med sådanne
tricks.

Jeg er ikke bekendt med om man kan slå print/gem/email funtionen fra.

Hvis du vil gøre det lidt mere besværligt, kan du åbne et nyt vindue
uden knapper, menulinie o.l. (det vil igen ikke virke under Opera, hvor
menulinien altid er der) Det er også en god måde at skræmme læsere væk
på.

Hvis billedet kan vises i browseren, kan det kopieres.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-12-02 01:08

Christopher Tracy wrote:

> Jeg har på min side, nogle billeder jeg gerne vil forhindre at der bliver
> downloadet,

Hvordan vil du have det sådan, at nogen kan se din hjemmeside,
uden at hente dine billeder?

Fra : laila clausen

Dato : 15-12-02 19:04

Jeg forstår godt din bekymring

Jeg gør nogle gange det, at jeg i PsP opretter "ny" som jo så er en blank
layer(Gennemsigtig)i samme str. som billedet, denne gemmer jeg, for min
hukommelses skyld som "blank.jpg"
Jeg laver ofte min hjemmeside i FP, når jeg har lagt mit rigtige billed på
siden, ligger jeg "blank.jpg" ovenpå, med absolut placering.

Ved at forsøge at kopiere m.v. er det kun den blanke at man får....

Der findes altid en vej, hvor man kan hente det man vil fra andres sider, så
dette er kun en spærre for nybegyndere..... Lidt af fidussen er at folk tror at
de har kopieret dit billed, når de så vil bruge det, ja så har de reelt kun din
"blank"

Håber du kan bruge det.

MKH
Laila

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 15-12-02 19:12

laila clausen wrote:
> Jeg forstår godt din bekymring

Ja det gør jeg desværre ikke tværtimod fatter jeg det ikke

> [...]
> fidussen er at folk tror at de har kopieret dit billed, når de så vil
> bruge det, ja så har de reelt kun din "blank"

For mig at se er den eneste mulighed for ikke at delagtiggøre sine billeder
at kun lave sider uden.
Herregud lad dog folk stjæle/låne alt det de lyster.
De gange jeg er gjort bekendt med at nogen har stjålet/lånt fra mig er jeg
da blevet henrykt.
Blot min personlige mening.

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-12-02 15:45

laila clausen wrote:

> Ved at forsøge at kopiere m.v. er det kun den blanke at man får....

Det ændrer ikke på, at du har det rigtige billede til at ligge i cachen,
og bare kan hente det der. Hvor svært kan det være

--
/kenne
Backup not found.

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 15-12-02 20:21

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
muligt
> at ligge en kode så det bliver forhindret ?

Indsæt:
i Head-delen af din HTML-side, så vises "den lille ting oppe i hjørnet"
ikke...
Jeg vil undlade at kommentere om det er anbefalelsesværdigt...

/Michael

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 15-12-02 20:31

Christopher Tracy skrev:

>Jeg har på min side, nogle billeder jeg gerne vil forhindre at der bliver
>downloadet, og så har jeg lagt denne kode på: <td><body

Om jeg fatter det.
Hvis den er på min skærm, er den også på min harddisk, ellers kan jeg
ikke se den.
Jeg har altså downloadet den, når jeg ser den.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 15-12-02 23:50

Christopher Tracy skrev:

> [...]
>af billedet hvor man kan klikke for print gem email osv. er det ikke muligt
>at ligge en kode så det bliver forhindret ?

Har ikke en løsning på dit problem - men vil bede dig tænker over dit
ønske en gang mere

Som en af de andre nævner giver det ikke en effektivt sikring af dit
billede - billedet ligger alligevel i brugerens mappe Midlertidige
internetfiler hvorfra det kan hentes, eller brugeren kan vælge Vis
kilde og se placeringen på billedet og indtaste denne sti i sin
browser. Og derefter højreklikke og gemme.

Du opnår en meget begrænset kopisikring af dine billeder og i stedet
_generer_ du en del besøgende på din side - eksempelvis bliver jeg
p.... sur når jeg ikke kan bruge min højrekliksmenu på en hjememside.
Jeg bruger f.eks. højreklik til at oprette genveje mv.

Hvis jeg ikke kan bruge min højrekliksmenu på et websted fordi
designeren har besluttet at han/hun vil begrænse _min_ brug af _mit_
program (browseren) skal vedkommene have noget som *virkelig*
interesser mig (yderst sjældent) - - - eller dropper jeg omgående det
pågældende websted.

Ovenstående er ikke skrevet fordi jeg vil bestemme hvordan du skal
lave dit websted - blot for at gøre dig opmærksom på at din løsning
kan jage nogle besøgende væk.

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-12-02 15:40

Christopher Tracy wrote:

> Jeg har på min side, nogle billeder jeg gerne vil forhindre at der bliver
> downloadet

Så er der kun et at gøre:
Lad være med at lægge dem ud på din hjemmeside.
Hvis du viser billederne på din hjemmeside, kan (og vil) de _altid_
blive downloaded.

--
/kenne
Backup not found.