Skærme
Fijala 3554
Frekvens, Samsung SyncMaster 1200NF
Fra : Negoti8r

Dato : 14-12-02 17:35

Jeg har (som antydet) en Samsung SyncMaster 1200NF.

Den kan iflg specifikation køre "1600x1200 @ 96Hz", men det kan jeg ikke
vælge.
I min WinXP kan jeg vælge enten 85Hz eller 100Hz

Er det en fejl i min windows? Og findes der i så fald en patch el.lign.?

Er det mit grafikkort (GF4 Ti4600) der ikke kan følge med? (Jeg gætter på
'nej')

Er det en smart måde for Samsung at skrive et større tal på kassen? (Jeg
gætter tøvende på 'måske?')

Julehygge fra 'forhandleren' :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-12-02 17:54

"Negoti8r" <nastybirdRemoveThisNonsenseText@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> I min WinXP kan jeg vælge enten 85Hz eller 100Hz
>
> Er det en fejl i min windows? Og findes der i så fald en patch el.lign.?

Nej, det er ikke nogen fejl....

Det er bare fordi det vist er en ISO standart opdateringsfrekvenser man kan
vælge i windows....

Prøv med programmet PowerStrip her kan du sætte den opdateringsfrekvens du
øsnker

Fra : Negoti8r

Dato : 14-12-02 19:17

> [...]
> vælge i windows....
>
> Prøv med programmet PowerStrip her kan du sætte den opdateringsfrekvens du

Det virker - tak for hjælpen fra mig og mine øjne!

:) S

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 22:30

> Det virker - tak for hjælpen fra mig og mine øjne!

Skulle 85Hz give problemer da?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-12-02 22:32

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message

> Skulle 85Hz give problemer da?

På hvid baggrund, kan man (jeg) sagtens se flimmer

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-02 22:48

> På hvid baggrund, kan man (jeg) sagtens se flimmer

Vildt. No offence, bruger du kontaktlinser, briller, eller kigger du igennem et kamera?

Fra : Negoti8r

Dato : 20-12-02 12:51

> Vildt. No offence, bruger du kontaktlinser, briller, eller kigger du
igennem et kamera?

Det kan godt være at det er flueknepperi :)
Til gengæld - når nu mit gfxkort kan spytte 150 frames/sec ud i de fede
spil, kan jeg vel lige så godt benytte mig af at skærmen i det mindste kan
give mig 96.

Sagt på en anden måde. Hvis min skærm kan, vil jeg ikke lade mig begrænse af
windows.