Topcom fra Bilka
Fra : JVJ

Dato : 14-12-02 17:51

Kan Topcom fra Bilka i denne uge anbefales?
Pris/ydelse/holdbarhed/kvalitet

Hvis ikke, kom da gerne med kommentare.

Hilsen Per Jørgensen

Fra : jens

Dato : 14-12-02 17:04

"JVJ" <rk-JVJ.nospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan Topcom fra Bilka i denne uge anbefales?
> Pris/ydelse/holdbarhed/kvalitet
>
> Hvis ikke, kom da gerne med kommentare.
kommer an på til hvad.
simpelt hjemmbrug = ja
avanceret = nej

Fra : JVJ

Dato : 14-12-02 18:28

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "JVJ" <rk-JVJ.nospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> kommer an på til hvad.
> simpelt hjemmbrug = ja
> avanceret = nej

Simpel hjemmebrug med mulighed for VPN mod en Zywall10.

Jeg kan se på http://www.topcom.dk/prod_network/wired/index.htm, at den
understøtter IPsec, som er samme VPN protocol Zywall benytter i dens
Firewall.

Hilsen Per Jørgensen

Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 14-12-02 21:58

> [...]
>
> Jeg kan se på http://www.topcom.dk/prod_network/wired/index.htm, at den
> understøtter IPsec, som er samme VPN protocol Zywall benytter i dens

Den understøtter "IPSec pass through" (ifølge pdf'en på ovenstående side).
Betyder det ikke bare, at der kan routes IPSec igennem den, vha. en IPSec
client på indersiden (lan) af routeren? Jeg tror ikke. man kan bruge som
client op mod en ZyWall 10? Jeg har nemlig selv en ZyWall 10, som jeg godt
kunne bruge nogle clienter til - men jeg har ikke villet betale de knap kr.
2000 som en Zywall 1 koster - og har ikke kunnet finde nogle billigere
alternativer.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-12-02 17:06

"JVJ" <rk-JVJ.nospam@get2net.dk> wrote in message
> Kan Topcom fra Bilka i denne uge anbefales?
> Pris/ydelse/holdbarhed/kvalitet

Jeg kan da ikke finde noget netværksudstyr på tilbud i Bilka fra imorgen...

Der er kun en Topcom trådløs telefon, men dette har neppe med netværk at
gøre... Desuden for du vel hvad du betaler for..

Fra : JVJ

Dato : 14-12-02 18:24

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "JVJ" <rk-JVJ.nospam@get2net.dk> wrote in message
>
> Jeg kan da ikke finde noget netværksudstyr på tilbud i Bilka fra
imorgen...

Jo, i Bilka Slagelse.

Hilsen Per Jørgensen

Fra : JVJ

Dato : 14-12-02 18:29

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> imorgen...
> >
> Jo, i Bilka Slagelse.

Forresten til kr. 499,-

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-12-02 17:45

> Forresten til kr. 499,-

Nårr, men du kunne jo have startet dit indlæg med at fortælle hvad f.....
det er for et produkt du prøver at få omtale omkring.. Vi er jo altså ikke
tankelæsere.

Jeg kan se der står Topcom BR204 bredbåndsroute... det ligner nu mere en
scanner efter mine øje, derfor havde jeg ikke set det.

Fra : Per

Dato : 14-12-02 23:31

> [...]
>
> Jeg kan se der står Topcom BR204 bredbåndsroute... det ligner nu mere en
> scanner efter mine øje, derfor havde jeg ikke set det.

Jeg undskylder mange gange. Det er utroligt hvad man tager som en selvfølge.
Håber der bliver båret over med mig og min forglemmelse, men så var der jo
heller ikke så meget at skrive om og skælde ud over.

Jeg har set lidt på D-link 604, men jeg synes ikke den har de samme gode
spec.
Topcom lyder lidt mere som / kan sammenlignes med NetGear Websafe RP614

--

Hilsen
Per Jørgensen

Fra : jens

Dato : 14-12-02 17:35

> [...]
imorgen...

> Der er kun en Topcom trådløs telefon, men dette har neppe med netværk at

hvem har sagt tilbud, og da slet ikke fra imorgen

>Desuden for du vel hvad du betaler for..

ja ret præcist enda i det her tilfælde.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-12-02 17:43

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> hvem har sagt tilbud, og da slet ikke fra imorgen

Nu tror jeg jeg har fundet ud af det... Det er den Topcom Router... Men jeg
bliver ved med at tro det er en scanner der er på billedet...

Men Jo tilbudene i avisen gælder fra imorgen kl.10

> ja ret præcist enda i det her tilfælde.

Routeren, er da sikkert helt standart.. og vel okay.. Men det er dog noget
være pladder de skrive, det er så en anden sag.

Fra : jens

Dato : 14-12-02 18:13

> [...]
> bliver ved med at tro det er en scanner der er på billedet...
>
> Men Jo tilbudene i avisen gælder fra imorgen kl.10

øøh min kalender siger det er lørdag idag, jeg glemte vist at kikke på
hvilken måned lørdagen var i.
sorry bjarke

>Routeren, er da sikkert helt standart.. og vel okay.. >Men det er dog noget
>være pladder de skrive, det er så en anden sag.

hacker logning og vnp er da smart.
det ligner lidt en dlink d604 i forklædning.
jeg skal ikke have en.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-12-02 21:27

> øøh min kalender siger det er lørdag idag, jeg glemte vist at kikke på
> hvilken måned lørdagen var i.

Hehe, ja hvis man ikke lige er i julehumør kan det jo godt afsmitte på sine
købelyster... Men nu er det jo også snart tid til at få taget sig sammen til
at få købt nogle julegaver, selvom det ikke er skide sjovt.

> sorry bjarke

Navne staves med STORT, Jens

> hacker logning og vnp er da smart.
> det ligner lidt en dlink d604 i forklædning.
> jeg skal ikke have en.

Tjaa, den er da sikkert helt fin.. Men hacker loging, lyder nu bare som en
fin markedsførings trick... Det er jo heller ikke så brugbart, hvis den
fylder hukommelsen med log om folk der pinger routeren.. (så for den nemlig
travlt)

Fra : jens

Dato : 14-12-02 22:04

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message
klip

> Navne staves med STORT, Jens

ja, det ved jeg egenlig godt, men min kone siger jeg skal passe på ikke at
sprænge noget i mig, når jeg forsøger at nå to taster ad gangen. :c)

> [...]
> fin markedsførings trick... Det er jo heller ikke så brugbart, hvis den
> fylder hukommelsen med log om folk der pinger routeren.. (så for den
njaae, det er ikke så tit man gider læse sådan en loqfil på 12-14kb i
døgnet, (det kan en d604 generere hvis den får lov, og så kan den sende en
mail med loggen hver time, det bliver ret hurtigt slået fra igen, hø) men
router lyder da bedre end hub ikke ?
efter mit bekendtskab med en d604 er det en hub med en lille hukommelse,
fyldt med et java/script program der giver nogle hjemme sider med mulighed
for at sige ja/nej til forskellige ting, d604 kører så videre som den hele
tiden har gjort.
den er til gengæld en ikke ubetydelig varmekilde i mit klædeskab.!