Erfaring med CBB?
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 14-12-02 16:48

Hej....

Da jeg længere ned i gruppen har fået bekræftet at CBB (der kører over
Sonofons net) understøtter forward af e-mail til SMS, overvejer jeg nu
seriøste at skifte (har pt. Sonofon Variant).

I den forbindelse vil jeg gerne høre lidt om hvad folk har af erfaringer
med CBB - gode såvel som dårlige. Jeg er specielt interesseret i at få
afklarede følgende spørgsmål:

- Er der tekniske/administrative problemer, både med hensyn til daglig
drift og nummeroverflytning.?

-Der skal som minimum indsættes 199 hvert 6. måned (for at få den lave
minutpris), svarende til 33,3 kr/md. Hvis man ikke bruger for 33,3
kr/md, stiger saldoen vel bare hver gang man tankier op, men er der et
maks for hvor høj saldoen må blive (før det indbetalte beløb f.esk.
ryger direkte i CBBs kasse)?

- Når man ringer fra en CBB telefon, bliver ens nummer så automatisk
vist hos den man ringer op til (forudsat at denne har nummervisning)?

- Kan jeg sende og modtage "rigtige" mails på min Ericsson T65, hvis jeg
skifter til CBB (det må være noget med dataundertsøttelse)?

- Risikerer jeg at modtage noget som helst materiale, hvor selskabets
gamle navn, 'Club Blah Blah' fremgår :) ?

Med venlig (jule)hilsen
Thomas

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-12-02 17:18

> - Risikerer jeg at modtage noget som helst materiale, hvor selskabets
> gamle navn, 'Club Blah Blah' fremgår :) ?

Har ikke nogle svar til dig, men hvad betyder det sidste spørgsmål for dig?

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 14-12-02 17:49

Kasper Christensen wrote:

> Har ikke nogle svar til dig, men hvad betyder det sidste spørgsmål for dig?

Når det kommer til stykket, betyder selskabets navn selvfølgelig ikke en
hujende fis, men jeg var, mildest talt, ikke begejstret for det gamle
navn. De skriver i en pressemeddelelse, at de, med det nye navn, satser
på også at ramme en ældre målgruppe - det må så være den gruppe jeg
tilhører.

Læg iøvrigt mærke til den, efter spørgsmålet, placerede ':)'...

/Thomas

Fra : Fischer

Dato : 14-12-02 20:24

> - Er der tekniske/administrative problemer, både med hensyn
> til daglig drift og nummeroverflytning.?

Daglig drift kører vist meget fint.

> -Der skal som minimum indsættes 199 hvert 6. måned (for
> at få den lave minutpris)

Nej, hvis du indbetaler via nettet kan du nøjes med 99,- kr. pr. ½ år og
stadig opnå den lave takst.

> - Når man ringer fra en CBB telefon, bliver ens nummer
> så automatisk vist hos den man ringer op til (forudsat at denne
> har nummervisning)?

Ja, men hvis du vælger udeladt nummer gør den nok ikke.

> - Kan jeg sende og modtage "rigtige" mails på min Ericsson
> T65, hvis jeg skifter til CBB (det må være noget med
> dataundertsøttelse)?

Ja, CBB understøtter data.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 15-12-02 22:40

> Nej, hvis du indbetaler via nettet kan du nøjes med 99,- kr. pr. ½ år og
> stadig opnå den lave takst.

Okay... det gør det jo bestemt ikke dårligere... og jeg tror nok at
forbruget på 99/6 = 16.5 kr/md kommer helt af sig selv :)

Tak for svarret... jeg tror jeg giver mig selv et nyt abbonement i
julegave - og sparer ca 40-50 kr/md fremover - jeg synes mit
variant-abbonement ligger lidt for stabilt :)

M.v.h.
Thomas