Pc Chips M810L Bundkort problemer
Fra : Borg

Dato : 14-12-02 16:38

Har lige fået en bambusmaskine ind af døren med dette bundkort. Jeg skal
have sat en 40GB Maxtor hd i(som den eneste), men pc'en kan slet ikke finde
den.
Har dette bundkort problemer med "store" harddiske??.

Maxtoren kører fint i min egen pc og jeg kan få en gammel 214 mb hd til at
køre i bambusmaskinen, så begge dele virker, men ikke sammen.

Har prøvet at opdatere BIOS, men det virker heller ikke.

Gode råd modtages gerne.

MVH

Borg

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-12-02 17:24

Borg wrote:
> [...]
> køre i bambusmaskinen, så begge dele virker, men ikke sammen.
> Har prøvet at opdatere BIOS, men det virker heller ikke.

PC-Chips bundkort er i forvejen nok det ringeste mærke af bundkort du
kan finde. Jetway og Matsonic er ca. lige så dårlige.

Når nyeste bios-update ikke hjælper, så er eneste sikre løsning at købe
en IDE/ATA-controller til PCI. Men hvis der kun skal sidde den ene disk
i, så er det jo lidt spild. Køb et andet bundkort.

Hvis der ikke skal bootes fra Maxtoren, så kan den sættes til "none" i
bios, og så burde OS'et selv finde disken når det booter fra en anden disk.

Fra : Bachelor®

Dato : 15-12-02 19:44

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse news:3DFCAC99.20508@gmx.net...
> Borg wrote:
> PC-Chips bundkort er i forvejen nok det ringeste mærke af bundkort du
> kan finde.

Det er en gammel fordom uden hold i virkeligheden.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-12-02 20:38

Bachelor® wrote:

> Det er en gammel fordom uden hold i virkeligheden.

Man kan høre at du ikke er gammel PC-supporter.

Fra : Bachelor®

Dato : 16-12-02 18:57

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse news:3DFCDA0D.6030206@gmx.net...

> Man kan høre at du ikke er gammel PC-supporter.

Det tror jeg ikke. Alle bundkort kan have fejl og dem der laves flest af
vil vil vel naturligt nok også oftræde oftest med fejl.
Jeg er ikke selv vild med PCChisps men har faktisk en maskine som er
klippe stabil i enhver henseende.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-12-02 03:07

Bachelor® wrote:

> [...]
> vil vil vel naturligt nok også oftræde oftest med fejl.
> Jeg er ikke selv vild med PCChisps men har faktisk en maskine som er

Jeg snakker ikke om stabilitet, men om kvalitet.

http://www.epinions.com/S0468528-Alton_800LMR/display_~reviews