Opslag på Landsarkivet for NørreJylland!
Fra : Johnny Miltoft

Dato : 14-12-02 15:42

Jeg vil blive meget glad, hvis der er en der kunne foretage et opslag på
Landsarkivet for NørreJylland for mig. Jeg bor i København og kommer meget
sjældent til Jylland, da jeg har meget travlt med mit studie!

Jeg har et problem som jeg håber der er nogen, der kan hjælpe mig med!

Min oldefar Magnus Boye Kristensen Skavn er født 8. Feb. 1896 i Kristrup
sogn, Sønderhald herred, Randers amt.
Hans forældre Martin Kristensen Skavn og Ane Margrethe Larsen (født ca.
1868)

Jeg kan ellers kun finde en fødsel på Karl Peter Kristensen Skavn også i
Kristrup. Hans far Jens Kristensen Skavn, må være Martin Kristensen Skavns
bror
Jeg kan dog ikke finde vielsen af forældrene i Kristrup!

På DDD kan jeg finde nogle Skavn'er i Vinkel sogn i Viborg, som hedder
Kristen/ Christen Skavn, som sandsynligvis er Martin Kristensen Skavns aner,
men jeg kan ikke kæde dem sammen, da jeg ikke ved hvordan jeg skal komme
videre med Martin Kristensen Skavns forældre, da jeg ikke ved hvor han er
født henne!!

Kan du hjælpe mig??!?? Evt. ved at se på vielser i Kristrup. Eller tilgange!

Håber du kan hjælpe mig, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre!!

Mvh. Marc Miltoft
Abehunden@hotmail.com

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 16-12-02 18:37

Som Kim Melchior foreslog, kan du gå på rigsarkivet og se folketællingen
1901. Jeg er dog ikke sikker på, at Martin og konen bliver i Kristrup. Ingen
af deres børn ses umiddelbart konfirmeret i Kristrup. Til gengæld bor
Martins far Christen Jensen og hans 2. kone Kirsten Marie Cathrine Pedersen
sansynligvis i Kristrup 1901.
Martin Kristensen Skavn er født 1-6-1871 i Lee sogn og hans storebror Jens
er født 27-1-1869. Deres mor er Karen Sørensdatter, som er født ca. 1844 i
Skjern sogn, gift 26-11-1868 og død 4-1-1875 i Lee sogn.
Christen Jensen er født 5-6-1847 i Lee søn af Jens Christensen Skavn og
Maren Laursdatter (datter af Laurs Tange) de er to gift 7-5-1842 i Lee og
findes derfor i folketællingen 1845 i Lee. Jens Christensen er nok født ved
midnat mellem den 22 og 23 februar 1818 i Lee søn af Christen Rasmussen og
Ellen Jensdatter. Christen Rasmussen er gift 3.gang, da han dør 26-10-1841.
Hans skifte findes i godset Himmelstrup. Det findes nok på film på
Rigsarkivet.
Mvh.
Hanne Bjørn

Johnny Miltoft <miltoft@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dfb423d$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Johnny Miltoft

Dato : 21-12-02 15:01

Til Hanne Bjørn:

Tusinde tak for hjælpen!!

Du har tilfældigvis ikke stødt på Martin Kristensen Skavns kone Ane
Margrethe Larsen (født ca. 1868)??

Måske deres bryllup omkring 1892-94! Jeg kan ihvertfald ikke finde deres
bryllup før 1890 i hverken Kristrup eller Lee!!

Håber du kan hjælpe mig endnu en gang!!

Mvh Marc Miltoft
Abehunden@hotmail.com