? Hjemme GSM-base så mobilen bliver "trådl~
Fra : PsHdO

Dato : 14-12-02 14:42

Hej gruppe.

Jeg har hørt rygter om at eks. Siemens har lavet en GSM dims,
så man kan sætte sin egen GSM-base op hjemme.
Altså sådan at man kan bruge sin mobiltelefon som en alm. trådløs telefon
når man er hjemme, og den så skifter om til det normale mobiltelefon-net når
man er uden for dækning af sin egen base....

Hvis det er sandt at sådan en dims findes, hvad heder den så ??
(jeg vil nemlig meget gerne have fat i sådan en)

Findes der evt. løsninger der er tæt på denne ??
Jeg tænker på en slags kombineret "mobil / trådløs -telefon" ??

GSM ligger svjv på 900/1800Mhz, og trådløse telefoner på 1900Mhz, så at
sådan en opfindelse skulle være en realitet er vel ikke helt usansynlig ??
(Ikke i mine øjne i hvertfald)

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Tips til køb af satellitudstyr http://linux.adr.dk/satkoeb.html

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-12-02 15:07

PsHdO skrev:
> [...]
> sådan en opfindelse skulle være en realitet er vel ikke helt usansynlig ??

Kan ikke huske hvad den hedder. Men sonofon har den i sine butikker.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-12-02 15:38

"PsHdO" <pshdo"..."@get2net.dk> wrote in message
> [...]
når
> man er uden for dækning af sin egen base....

Jeg mener ikke Siemens har lavet en sådan telefon, som har indbygget GSM og
DECT.

Men de har lavet en "homestation"

Hvor man sætter sin Simens mobiltelefon i basen... Så kan man tage alle
mobilopkald og hjemmeopkald på en Simens DECT telefon...

Desuden kan den stillet sådan, at man ringer bestemte numre op via
mobiltelefonen. Fx til andre mobilnumre, som er billigere via mobil, end
fastnet.

http://shor.ter.dk/537753309

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-12-02 22:42

Hej

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote:

>Men de har lavet en "homestation"

>Hvor man sætter sin Simens mobiltelefon i basen... Så kan man tage alle
>mobilopkald og hjemmeopkald på en Simens DECT telefon...

Og både Ericsson og Sagem har lavet nogle næsten tilsvarende produkter,
men mon det blev nogen succes ?, man hører/ser aldrig noget til det
mere, og jeg tror de er udgået af sortimentet.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Tom A Jensen

Dato : 14-12-02 23:12

Ole Rasmussen <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en

> [...]
> men mon det blev nogen succes ?, man hører/ser aldrig noget til det
> mere, og jeg tror de er udgået af sortimentet.

hej
ja ericsson havde en th688 gsm 900/dect tlf for ca ca 3-4 år siden ,men den
blev ikke nogen salgs succes.
den ligner meget en gh 688 ,men har så også indbygget dect telefon .
jeg har nemlig selv en til at ligge på hylden her hjemme
i kan evt se den her ,under ericsson det ser udtil de har nogle på lager.
http://www.telespar.dk/shop.htm

mvh
tom jensen
viborg

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 14-12-02 18:48

Hej Peter.
I hvert fald er det helt sikkert, at de trådløse telefoner og gsm
telefonerne SLET ikke kører på samme netværk. Et netværk til en trådløs DECT
telefon har slet ikke de samme sikkerhedsmuligheder, og er slet ikke så
funktionelt som GSM netværket. Altså er det i hvert fald ikke GSM 1900 MhZ
de trådløse kører på! - Det ville i øvrigt også give store problemer i USA,
hvor de netop kører med GSM 1900 MhZ...

Nu skal jeg ikke kunne siger det med 100 % sikkerhed, men jeg tvivler da
MEGET stærkt på at man kan få en GSM base derhjemme. Det er alt for
avanceret elektronik, og der skal jo sendes og godkendes diverse numre og
koder. Det ville jo også hurtigt blive en dårlig forretning for
mobilselskaberne, for så ville f.eks. et helt kollegie jo kunne købe sådan
en fætter, og så tale i mobil til fastnetpris... Det lyder alt sammen meget
usandsynligt i mine ører i hvert fald!

Kort sagt - Jeg tror også at Siemens lidt halvhjertede forsøg er det bedste
bud på det du mangler...

/Lasse

Fra : Lukas Lunow

Dato : 15-12-02 12:43

Fra : Tiny

Dato : 16-12-02 12:11

Yes homestation, tdc har dem den er faktisk kanon hvis du bor et sted
hvor din mobil ikke rækker i hele huset, men kun et bestemt sted og du ingen
hjemmetelefon har, så kan du bare smække mobilen i basen når du er derhjemme
og modtage alle opkald på den trådløse, lidt gejlet syntes a )