Ram sættings på Asus P4PE?
Fra : sls[2770]

Dato : 14-12-02 13:42

Hej NG!!!

Hvilke ramsættings kører i med bios? Der er også nye ting i bios som har med
ram at gøre, skal man pille ved dem?
Hvordan tester man om de nye sættings er stabile, Memtest86?
Jeg har 2 * 256 Mb Samsung PC2700 ram.(skulle være de gode af dem) og kører
med XP.

Mvh sls

Fra : Lars Krag

Dato : 14-12-02 22:07

"sls[2770]" skrev i en meddelelse ...

> Hvilke ramsættings kører i med bios? Der er også nye ting i bios som har
med
> ram at gøre, skal man pille ved dem?

Jeg startede med at køre med alt på auto. Så prøvede jeg mig frem med
indstillingerne én efter én. Turbo indstillingen var pænt effektiv for mig.
Jeg
er endt på cas 2, 3, 3, 6 + turbo (alt andet på default) ved 435 Mhz DDR
med 2*256 MB moduler.

> Hvordan tester man om de nye sættings er stabile, Memtest86?

Ja, det plejer jeg at gøre. Dernæst lidt Prime95 for at teste cpu/ram,
men jeg overclocker jo også mit bundkort/cpu en del.

> Jeg har 2 * 256 Mb Samsung PC2700 ram.(skulle være de gode af dem) og
kører
> med XP.

Jeg kører også med 2* 256MB moduler og kan køre næsten ligeså
stærkt med 2 moduler, som med ét (også med fuldt tweakede ram
timings) så bare kom igang. Jeg er meget imponeret af mit P4PE og
selv om du ikke overclocker din cpu, så får du en del ud af at smide
dine ram op på "355" i bios og tweake dine memory timings.

\Lars

Fra : sls[2770]

Dato : 15-12-02 12:54

Tak for svaret..

> [...]
mig.
> Jeg
> er endt på cas 2, 3, 3, 6 + turbo (alt andet på default) ved 435 Mhz DDR

Det ser også ud til at køre for mig

Hvad har du clocket din fsb til?

Jeg har en 2.4/533 CPU

Mvh sls

Fra : sls[2770]

Dato : 15-12-02 12:54

Tak for svaret..

Fra : Lars Krag

Dato : 15-12-02 15:00

> Det ser også ud til at køre for mig

Fint

> Hvad har du clocket din fsb til?

Jeg kører 163 Mhz fsb 24/7 med nævnte indstillinger.

> Jeg har en 2.4/533 CPU

Og jeg en 2.8.

Bruger du i øvrigt on-board lydkortet? Jeg synes mit det knaser og
sprutter i spil, uanset hvad agp/pci hastighed er sat til. Oh well, jeg
havde alligevel planlagt at købe et bedre lydkort.

Lars

Fra : sls[2770]

Dato : 15-12-02 16:54

> Jeg kører 163 Mhz fsb 24/7 med nævnte indstillinger.
Det lyder godt, ser lige hvad mit kan klare.

> Bruger du i øvrigt on-board lydkortet? Jeg synes mit det knaser og
> sprutter i spil, uanset hvad agp/pci hastighed er sat til. Oh well, jeg
> havde alligevel planlagt at købe et bedre lydkort.

Nej, jeg har et Audigy, så jeg har ikke prøvet on-board lydkortet.

Mvh sls

Fra : Lars Krag

Dato : 16-12-02 13:26

> Det lyder godt, ser lige hvad mit kan klare.

Mit kunne sikkert sagtens køre mere. Det er cpu'en der ikke vil mere..

> Nej, jeg har et Audigy, så jeg har ikke prøvet on-board lydkortet.

Næh, jeg ville også købe et Audigy 2 efter jul (man er jo nødt til at
opgradere lidt ad gangen) og så bare bruge det onboard kort indtil
videre. Det har jeg opgivet, jeg smed et Live kort i ,som jeg havde
liggende i stedet for.

Lars