/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Defragmentering virker ikke
Fra : Stokke


Dato : 14-12-02 11:59

Hej alle.

Da jeg forleden dag forsøgte at defragmentere min computer blev jeg
overrakset over at opdage, at den ikke kunne gennemføre. Den gav mig
en fejlmeddelelse, med følgende data: "ID no: DEFRAG004". Win foreslog
så at køre scandisk, hvilket jeg gjorde (fuldstændig), men den meldte
ikke om nogen fejl på drevet.

Kan noge hjælpe?

På forhånd tak.

 
 
sjakalen (14-12-2002)
Kommentar
Fra : sjakalen


Dato : 14-12-02 12:14


"Stokke" <nospamatallreallystokke@datsmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dfb0e9f.3596467@news.tele.dk...
> Hej alle.
>
> Da jeg forleden dag forsøgte at defragmentere min computer blev jeg
> overrakset over at opdage, at den ikke kunne gennemføre. Den gav mig
> en fejlmeddelelse, med følgende data: "ID no: DEFRAG004". Win foreslog
> så at køre scandisk, hvilket jeg gjorde (fuldstændig), men den meldte
> ikke om nogen fejl på drevet.
>
> Kan noge hjælpe?
>
> På forhånd tak.

Jeg tro du bruger win me så vil jeg hvis jeg var dig slå system gendanlsen
fra så skulle du kunne køre en defrak.
det hjalp da jeg kørte me bruger xp nu er bare beder.

hilsen sjakalen



Stokke (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Stokke


Dato : 14-12-02 14:01

On Sat, 14 Dec 2002 12:14:28 +0100, "sjakalen" <yessa@jubiimail.dk>
wrote:

>
>"Stokke" <nospamatallreallystokke@datsmail.dk> skrev i en meddelelse
>news:3dfb0e9f.3596467@news.tele.dk...
>> Hej alle.
>>
>> Da jeg forleden dag forsøgte at defragmentere min computer blev jeg
>> overrakset over at opdage, at den ikke kunne gennemføre. Den gav mig
>> en fejlmeddelelse, med følgende data: "ID no: DEFRAG004". Win foreslog
>> så at køre scandisk, hvilket jeg gjorde (fuldstændig), men den meldte
>> ikke om nogen fejl på drevet.
>>
>> Kan noge hjælpe?
>>
>> På forhånd tak.
>
>Jeg tro du bruger win me

Jeg bruger win 95. Er det det samme?

>så vil jeg hvis jeg var dig slå system gendanlsen

Hvad er dette, og hvordan slår man den fra?

>fra så skulle du kunne køre en defrak.
>det hjalp da jeg kørte me bruger xp nu er bare beder.
>
>hilsen sjakalen
>
>


Morten (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 14-12-02 14:52

> Da jeg forleden dag forsøgte at defragmentere min computer blev jeg
> overrakset over at opdage, at den ikke kunne gennemføre. Den gav mig
> en fejlmeddelelse, med følgende data: "ID no: DEFRAG004". Win foreslog
> så at køre scandisk, hvilket jeg gjorde (fuldstændig), men den meldte
> ikke om nogen fejl på drevet.

Forsøg en scandisk og derefter en defragmentering fra Fejlsikret
Tilstand. Gerne en scandisk, hvor du også tjekker diskoverfladen
for fejl, selv om det tager en del tid.

Du kan vælge Fejlsikret ved at steppe på ctrl eller F8 under
opstart. Fejlsikret bevirker, at kun de helt nødvendige drivere
og programmer bliver loaded, hvilket minimerer risikoen for
fejlmeddelelser under en defrag. Der må nemlig ikke være
åbne programmer der skriver til disken under en defrag, fx et
antivirusprogram.
Det lugter din fejlmeddelelse nu ikke af. Jeg kender den ikke,
men et kig på google antydede, at det kunne være problemer
med diskoverfladen.

Først bør du dog slette løs i din temp-mappe, som formentlig
ligger som c:\windows\temp. For stort indhold kan skabe
problemer ved scandisk/defrag.

Den systemgendannelse som sjakalen omtaler, findes ikke
i win95, så glem bare den mulighed.

Mvh.
Morten



Thore (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Thore


Dato : 16-12-02 10:59

On Sat, 14 Dec 2002 10:58:32 GMT, nospamatallreallystokke@datsmail.dk
(Stokke) wrote:

>Hej alle.
>
>Da jeg forleden dag forsøgte at defragmentere min computer blev jeg
>overrakset over at opdage, at den ikke kunne gennemføre. Den gav mig
>en fejlmeddelelse, med følgende data: "ID no: DEFRAG004". Win foreslog
>så at køre scandisk, hvilket jeg gjorde (fuldstændig), men den meldte
>ikke om nogen fejl på drevet.
>
>Kan noge hjælpe?

Det er rigtigt, at scandisk blot skal køres, hvorefter du kan gentage
defrag. Du kan også fjerne fluebenet i "Undersøg drevet for fejl"

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj
(Z = spamfilter)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste