Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash til digital Olympus kamera
Fra : Pia og Stig

Dato : 14-12-02 09:52

Jeg er den glade og tilfredse ejer af et Olympus 2100 UZ. Men jeg vil gerne
have en extern flash. En original Olympus FL-40 koster med holder og ledning
over 4.000,- Det synes jeg er meget dyrt og har derfor tænkt på, om der er
andre flash, som kan bruges. Min fotohandler siger, at det ikke er godt og
bruge uoriginale flash til digitalkameraer. Er der nogle, som kan hjælpe
mig?

Kh. Stig

Fra : U. Pedersen

Dato : 14-12-02 11:59

Pia og Stig skrev:

> [...]
>bruge uoriginale flash til digitalkameraer. Er der nogle, som kan hjælpe

Hej Stig

Din fotohandler, snakker vist som han har forstand til 9
Køb du bare en blitz, jeg bruger fx. en Hanimex Pro 550 og det giver
gode billeder.
Den eneste forskel fra en original og til uriginal kan kun være at de
ikke kan "snakke" sammen.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 18-12-02 10:55

Jeg har bidt i det "søde" æble og købt mig sådan en FL-40 - det har jeg
aldrig fortrudt.

Et problem er kabelforbindelsen på UZ-2100, der kunne jeg ikke forestille
mig at den nævnte Hanimex kan være med. Når UZI'en når ud i ca. 150-180mm
zoom, så skifter blitzsen automatisk med (altså "zoomer" med ind), så
blitzlyset bliver mere koncentreret, og derfor virker langt bedre end uden
zoom på den afstand - det er meget fint i forsamlingshuse eller andre slige
mørke steder

Det billigste sted jeg fandt blitz og tilbehør på daværende tidspunkt (godt
halvandet år siden) var cyberphoto.se, så det var der jeg investerede.

De danske fotoforretninger var nu også flinke til at tilbyde rabat (ca. kr.
1000,-) hvis man købte alle tre dele hos dem (dvs. blitz+holder+kabel), men
det kom ikke i nærheden af det svenske tilbud alligvel.

Har du lyst til at prøve en FL-40 af sammen med din UZI før du køber, kan du
jo kigge forbi hvis du får lejlighed engang - jeg befinder mig i Århus.

Og til sidst skal det da nævnes, at mange også bruger "slave-flash" med
held - men det skal være den specielle digitale type, der kan indstilles til
at trigge på "det andet glimt" - ellers har man absolut ingen gavn af dem
sammen med Olympus 2100. Den sender nemlig ligesom så mange andre digicams
et blitzglimt af mens automatikken indstilles, altså før selve billedet
tages. Og trigger din slaveblitz på den, bliver billedet bare ekstra
ubrugeligt, for lysglimtet når at forvirre automatikken, men slaveblitzen
lyser ikke med når selve billedet tages - bummer.

mvh Steffen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 18-12-02 10:55

Fra : emj

Dato : 18-12-02 12:22

On Wed, 18 Dec 2002 10:55:02 +0100, "Steffen Poulsen"
<steffen@[RemoveThis]forskernet.dk> wrote:

>Jeg har bidt i det "søde" æble og købt mig sådan en FL-40 - det har jeg
>aldrig fortrudt.

Så kan jeg godt fortsætte med at ønske mig en FL-40 til min olympus
C5050Z ?
Hilsen emj

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 19-12-02 08:31

> Så kan jeg godt fortsætte med at ønske mig en FL-40 til min olympus
> C5050Z ?

Ouw yeah - bare sådan en ting, at røde øjne er en saga blot .. nice.

mvh Steffen

Fra : sarkis

Dato : 24-03-03 17:11

http://www.kandu.dk/

Fra : sarkis

Dato : 24-03-03 17:14

"emj" skrev d. 18-12-02 12:22 dette indlæg :

> Så kan jeg godt fortsætte med at ønske mig en FL-40 til min olympus
> C5050Z ?

Søger efter personer som ejer Olympus 5050. Jeg er en tilfreds ejer af
dette kamera. Har du lyst til at udveksle erfaringer er du velkommen til
at kontakte mig på sarkis@sol.dk

http://www.kandu.dk/