find pitbullen/test
Fra : Punish the deed not ~

Dato : 14-12-02 09:09

Her er en lille test man kan lave for at se om man ved hvordan en
pitbull ser ud , det er faktisk ikke helt nemt selv om man kender
racen , måske nogle skulle tænke over det inden de dømmer en hund på
gaden til at være en pitbull .

http://www.pitbullsontheweb.com/petbull/findpit.html

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Pia J

Dato : 14-12-02 09:21

Både 7 og 13 kunne i mine øjne være Pitbull ELLER Amstaff - så ja, det kan
være svært. Mange af de billeder som ligner er dog racer som stort set ikke
findes herhjemme? 3 og 15 snerper, jeg ville nok have troet de var
pit-blandinger.

Og så blev jeg da bekræftet i, at min hund har arvet de uskyldige knapøjne
fra rottweiler-siden, selvom han til daglig forveksles med en lab.

:Pia

Fra : Ann K.

Dato : 15-12-02 10:27

Hi - sad længe og funderede over 13 og 15... blev så enig med mig selv
om at 15 virkede lidt for stor + at ørerne var kuperet lidt for meget i
forhold til, hvad man gør ved Pit'en... og vupti så fandt jeg PitBull'en
Hvor er det egentlig en pæn vaps! Hvis man altså er til solidt byggede
korthårshunde

Mvh Ann

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 15-12-02 13:15

On Sat, 14 Dec 2002 09:21:16 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrotd:

>Både 7 og 13 kunne i mine øjne være Pitbull ELLER Amstaff - så ja, det kan
>være svært. Mange af de billeder som ligner er dog racer som stort set ikke
>findes herhjemme?

nr 1 er jo en boxer og dem er der da mange af og nr2 douge de
bordeau er der også ved at være en del af, nr 3 er det samme som
amerikansk bulldog som der også er mange af,4,5,6 kender jeg ikke de
er sikkert meget sjældne herhjemme nr 10 jack russelterrieren er der
også mange af ,men nr 11 filaen er der ikke så mange af "heldigvis"
efter min mening ,12 , 13 ,14 er der mange af og 15,16 er vist også
sjælden ,nogle af de mere sjældne mastiffracer, 19 aner jeg ikke hvad
er for noget, 20 bullterrieren 21 ridgebak er også helt normal
herhjemme

jeg syntes at 17 , 7 , 19 kunne ligne men det er sku meget svært når
de har kuperede ører at skeldne, for meget af det specielle ved piten
er efter min mening ørene

3 og 15 snerper, jeg ville nok have troet de var
>pit-blandinger.

ja 3 , 15 kunne sagtens være blandinger , men det er svært at se især
når de kan have alle farver med eller uden ører.

Fra : Pia J

Dato : 15-12-02 13:41

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> sjælden ,nogle af de mere sjældne mastiffracer, 19 aner jeg ikke hvad
> er for noget, 20 bullterrieren 21 ridgebak er også helt normal

Ja, men alle dem du nævner der, var jeg ikke i tvivl om

:Pia

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-12-02 13:56

Hej
Ja, en interessant test, men det er jo heller ikke let når man ikke kan se
hundenes størrelse på et billede. F.eks. er Jack Russell terrieren jo ikke
særlig stor. Billede nr. 19 er så mørkt på vores skærm at man ikke kan se at
det overhovedet er en hund.
Jeg klarede testen i 2 forsøg
Hilsen Vibeke

Fra : Therese

Dato : 15-12-02 19:29

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> On Sat, 14 Dec 2002 09:21:16 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrotd:
> amerikansk bulldog som der også er mange af,4,5,6 kender jeg ikke de
> er sikkert meget sjældne herhjemme

Nr. 4 er da helt klart en Grosser Sennen-hund. Den synes jeg da ikke er så
sjælden igen i DK. (Måske bare fordi vi har en Berner)

Mvh Therese