Driver til PCI scsi-kort "Atto"
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 13-12-02 23:07

Hejsa.

ved nogen her, hvor jeg finder en driver til at PCI-SCSI-kort af mærket
ATTO. Apple Systemprofil skriver, at det er: "ATTO,ExpressPCI", model:
"SCdu" og rev "2". Det er et UltraWide (tror jeg nok, det hedder)-kort,
for det har i hvertfald et 68 bens-stik ud af bagpladen?

På forhånd tak

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Michael Holm

Dato : 14-12-02 01:31

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> "SCdu" og rev "2". Det er et UltraWide (tror jeg nok, det hedder)-kort,
> for det har i hvertfald et 68 bens-stik ud af bagpladen?

i hvilken forbindelse virker det ikke ? hvad styrestystem har du ?

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-12-02 22:37

Hej Michael

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> i hvilken forbindelse virker det ikke ? hvad styrestystem har du ?

Hmm, jeg var lidt hurtigt ude.

Jeg bruger 8.5.1 DK, Apple System Profiler kan altså se kortet;
men med en disk sluttet til eksternt med et minDB68M <-> CEN50M ville
FWB ikke se den eksterne disk under boot, ligesom den helleri ikke ville
bagefter, og disken dukkede ikke op i Finder.

Nå det kan jo selvf være, at det er kablet, der ikke virker, men
det hævdedes det at gøre, af ham jeg købte det af.

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-12-02 13:24

in article 1fn5k42.1d1jzge15hzzb4N@0xc3f962e2.arcnxr4.ras.tele.dk, Sebastian
Adorján Dyhr at sadyhr@mail.tele.dk wrote on 13/12/02 23:07:

> [...]
> "SCdu" og rev "2". Det er et UltraWide (tror jeg nok, det hedder)-kort,
> for det har i hvertfald et 68 bens-stik ud af bagpladen?

Mon ikke det er et af de OEM kort apple har brugt i bl.a. Beige G3'ere? Hvis
det er tilfældet så skal der ikke bruges drivere til det.
--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 15-12-02 00:54

On 14/12/02 0:07, in article
> [...]

> "SCdu" og rev "2". Det er et UltraWide (tror jeg nok, det hedder)-kort,
> for det har i hvertfald et 68 bens-stik ud af bagpladen?

Hej Sebastian,

Du kan hente drivere på <http://www.attotech.com/software/drivername.html>.

Med julet hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 18-12-02 00:13

Hej Anders

Anders Baden Nielsen <abn@on.to> wrote:

> Hej Sebastian,
>
> Du kan hente drivere på <http://www.attotech.com/software/drivername.html>.

Tak, og det gjorde jeg så, og opdaterede dermed firmwaren til 1.3.8; men
det får stadig ikke maskinen til at ville se diske, der sidder på
kortets kæde.

Og jeg kan godt få en pc til at se diskene med det samme kabel. Så der
er fejlen ikke. Jeg kan også få disken frem, hvis jeg sætter den på den
almindelige SCSI-kæde, så disk og kabel er ok.

Firmware-opdateren skriver, at jeg om nødvendigt kan benytte Express PCI
Setup. Det kan jeg ikke finde på hjemmesiden, er der nogen, der ligger
inde med det?

/Sebastian

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 19-12-02 11:39

On 18/12/02 0:12, in article
1fnd0dg.pibe02lrwec0N@0xc3f96112.arcnxr1.ras.tele.dk, "Sebastian Adorján
> [...]

> Tak, og det gjorde jeg så, og opdaterede dermed firmwaren til 1.3.8; men
> det får stadig ikke maskinen til at ville se diske, der sidder på

Æv.

> Og jeg kan godt få en pc til at se diskene med det samme kabel. Så der
> er fejlen ikke. Jeg kan også få disken frem, hvis jeg sætter den på den
> almindelige SCSI-kæde, så disk og kabel er ok.

Jeg går ud fra at det er på den alm. SCSI-kæde på en Mac?

> Firmware-opdateren skriver, at jeg om nødvendigt kan benytte Express PCI
> Setup. Det kan jeg ikke finde på hjemmesiden, er der nogen, der ligger
> inde med det?

Det ligger ligesom driverne på support/downloadssiden:
http://www.attotech.com/software/appname.html. Hvis du har mulighed for det
synes jeg at du skal reformatere disken med Attotechs software - så burde
det i hvert fald virke.

Jeg har selv for nyligt installeret et ATA/66 kort i min Beige G3 og min IBM
IDE harddisken skulle også reformateres fordi Mac'en opfatter ATA
udvidelseskort som SCSI kort. Ikke at det har noget med dit problem at
gøre...men prøv alligevel at reformatere disken hvis du har mulighed for
det.

Jeg håber det kommer til at fungere.

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 19-12-02 23:31

Hej Anders.

snipper lidt

Anders Baden Nielsen <abn@on.to> wrote:

[...]
> Æv.

Ja det syns jeg jo også

> Jeg går ud fra at det er på den alm. SCSI-kæde på en Mac?

Helt almindelig intern 50 pins, så jeg brugte en 68 <-> 50 pins
converter-dims

> [...]
> synes jeg at du skal reformatere disken med Attotechs software - så burde

OK, det må jeg prøve. Jeg syntes, at jeg kiggede i går, men jeg prøver
de bare igen.

> [...]
> udvidelseskort som SCSI kort. Ikke at det har noget med dit problem at
> gøre...men prøv alligevel at reformatere disken hvis du har mulighed for

Det var da sært. Nå men til lykke med dit.

> Jeg håber det kommer til at fungere.

Det gør jeg også.

/Sebastian