MS Windows
briani 27239
ak for en update?
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 13-12-02 22:23

Hej Gruppe

Har modtaget følgende fra naboen, som jeg havde anbefalet at updatere sine
programmer i almindelig hed, og Windows i særdeleshed.
Håber at nogen har et bud eller et forslag til udbedring af skaden.

Venligst

Mogens Holm-Andersen

efter installeringen af SP-1 Windows og efterfølgende Office updates. Det
betyder bl.a. at jeg ikke kan åbne Kontrolpanel, visse funktioner i Start,
eller i det hele taget bruge Stifinder. Andre funktioner såsom Outlook
virker endnu. Fejlen sidder i explorer.exe eller i en programudvidelse ved
navn xtupdate.dll, og jeg får en fejlrapport på flere kilometer, som
imidlertid er for indviede - jeg kan i hvert fald ikke bruge den til en
skid.

Nå, Maestro, hvad siger du til det? Jeg har opdateret med SP-1 præcis som du
sagde, og se nu hvad for en suppedas det har landet mig i. Hvorfor sker den
slags ting altid for mig? Det må være IT-gudinden der har et godt øje til
mig og vil prøve min tro!

Hilsen fra en noget plaget person: Ole

Fra : Henning

Dato : 13-12-02 22:44

> [...]
>slags ting altid for mig? Det må være IT-gudinden der har et godt øje til

Jeg formoder det er XP? I så fald er du jo heldig at kunne lave en
systemgendannelse fra før opdateringen. Kør systemgendannelse, og vælg
et tidspunkt fra da det virkede

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Madsen

Dato : 13-12-02 22:47

Mogens Holm-Andersen skrev:

> Fejlen sidder i explorer.exe eller i en programudvidelse ved
> navn xtupdate.dll,

Xtupdate.dll er en del af XupiterToolbar som er spyware. Prøv at kigge
her: <http://allentech.net/parasite/Xupiter.html>

Prøv at få ham til at hente Ad-Aware og lad den søge harddisken efter
for spyware. Muligvis kan den rette fejlen, muligvis kan den ikke.
Spybot er også glimrende.

Ad-Aware: <http://www.lavasoftusa.com/> (Husk at hente den nyeste
referencefil og få den installeret også. Brug evt. Refupdate til det).
Alt hvad Ad-Aware finder kan du bare fjerne. Jeg har endnu ikke oplevet
at der sker noget ved det. Du kan risikere at et program efterfølgende
ikke virker, men så må naboen overveje hvad han helst vil. Altså om han
vil finde et alternativt program uden spyware, eller om han vil blive
ved med at køre med software med indbygget spyware.

Spybot: <http://security.kolla.de/> Denne holdes opdateret med
knappen Online inde i programmet. Bemærk at den går noget hårdere til
værks end Ad-Aware gør. Mit råd er kun at lade Spybot fjerne det som
den selv sætter kryds ved.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-02 22:51

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> skrev :

> Fejlen sidder i explorer.exe eller i en programudvidelse ved
>navn xtupdate.dll,

Læs tråden, der starter med
Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows
Subject: Fejl i stifinder....
Date: Fri, 13 Dec 2002 18:35:50 +0100

I tråden er en løsning også nævnt.

Det er altid en god ide at kigge lidt tilbage i gruppen for at se
om der allerede er stillet et lign. spørgsmål med svar.

Fra : Madsen

Dato : 13-12-02 22:52

Madsen skrev:

> Prøv at få ham til at hente Ad-Aware og lad den søge harddisken efter
> for spyware. Muligvis kan den rette fejlen, muligvis kan den ikke.

Nå det står der jo forresten på den side som jeg henviste til:

<http://allentech.net/parasite/Xupiter.html>
| Xupiter has no uninstall function. Spybot S&D update 2002-09-22
| and Ad-Aware reffile 042-24-09-2002 can remove it, however.

Spørgsmålet er så om det kun er XupiterToolbar som får hans system
til at kokse, men spyware er det første han burde få fjernet fra
systemet, for det er som regel med til at gøre det ustabilt.

Madsen.

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 13-12-02 23:23

> [...]
> til at kokse, men spyware er det første han burde få fjernet fra
> systemet, for det er som regel med til at gøre det ustabilt.

Mogens svarer

Tak for de mange gode forslag, som er videresendt til den plagede nabo,
Som takket være jer, kan få en god weekend.

Venligst

Mogens Holm-Andersen