MS Windows
briani 27239
DOS og NTFS-drev?
Fra : Rasmus A. N.

Dato : 13-12-02 21:36

Jeg har mig en god Win95 startdiskette, den bruger
jeg når jeg skal Ghoste, men jeg kan ikke Ghoste til
et NTFS-drev - kun til FAt32-drev.
Er det muligt at få DOS til at forstå NTFS?
Hvis ja, hvordan får jeg mine gode gamle startdiskette
opgraderet til NTFS-forståelse?

--
Best Regards: Rasmus.
(¯`'·.¸ In space no one can hear you scream! ¸.·'´¯)

Fra : Henning

Dato : 13-12-02 22:18

>Er det muligt at få DOS til at forstå NTFS?
Ja, via købeprogrammet NTFSDos Pro -
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/ntfsdospro.asp

>Hvis ja, hvordan får jeg mine gode gamle startdiskette
>opgraderet til NTFS-forståelse?

Bruger ovenstående program En af sikkerhederne ved NTFS er netop,
at man ikke bare kan boote på en diskette og få adgang til systemet.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-02 22:26

"Rasmus A. N." <rasmusardahlnielsen@REMOVETHISget2net.dk> skrev
:

>Er det muligt at få DOS til at forstå NTFS?

Med ntfsdos kan du læse en ntfspartition, vil du også kunne
skrive, så må du gribe til pengepungen.

<http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml>