600 fotografier af danske i Liverpool 1917~
Fra : Henning Bender

Dato : 13-12-02 11:43

Ved en oprydning i sorteringsrummet på det gamle postkontor i Hatton
Garden i Liverpool, blev der fornyligt fundet en protokol med
fotografier og navne på mere end 600 danske statsborgere i Liverpool
fra tiden 1917-1923. Samtlige fotografier og navne er blevet placeret
på hjemmesiden http://www.lmu.livjm.ac.uk/DanishTravellers

Enkelte kan identificeres som gennemrejsende, men årsagen til at disse
danskee findes i protokollen, der er blevet genfundet på posthuset
efter 80 år, vides ikke.
Så er der nogle der kender nogle af disse mennesker gennem
slægtsforskning eller lignende, er jeg meget interesseret i at høre
nærmere.

Henning Bender
hvb-kultur@aalborg.dk
www.emiarch.dk
www.aalborg.dk/Stadsarkiv

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 13-12-02 14:38

"Henning Bender" <hvb-kultur@aalborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så er der nogle der kender nogle af disse mennesker gennem
> slægtsforskning eller lignende, er jeg meget interesseret i at høre

Jamen, jeg genkender i hvert fald Christian Emil Theobald VALBJØRN.

Vil du vide noget om ham ?

mvh
Martin

Fra : Henning Bender

Dato : 16-12-02 13:29

"Martin Bjarklev" <martin@bjarklev.dk> wrote in message news:<3df9e2ac$1@news.wineasy.se>...
> [...]
> ..
> >
> Jamen, jeg genkender i hvert fald Christian Emil Theobald VALBJØRN.

Ja tak, meget gerne.
mvh.
Henning