Boogie Woogie
Fra : Rasmus Hochreuter

Dato : 13-12-02 18:26

Hej NG,

er der ikke nogen af jer med lidt mere klæbehjerne end mig, der kan huske
hvem der lavede der lavede den der danske sang med "åh boogie woogie" og "så
danser vi i ring".

På forhånd tak for svaret (jeg skal bruge den til julefrokost i næste uge)
og god jul!

Med venlig hilsen

Rasmus Hochreuter
rammu@tiscali-dot-dk

Fra : Lars Bernau

Dato : 13-12-02 18:50

In article <3dfa1832$0$2580$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
rammu@tiscali.dk says...
> [...]
> danser vi i ring".
>
> På forhånd tak for svaret (jeg skal bruge den til julefrokost i næste uge)

Nummeret er skrevet af Kennedy & Hart.

I 1988 lavede en gruppe ved navn Falcon en faktisk ganske okay "Dance"
version af nummeret. Der samples blandt lidt Dirch Passer, og med lidt
alkohol inden for vesten, holder deres version 100 %.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Karina Hjorth

Dato : 13-12-02 19:14

> I 1988 lavede en gruppe ved navn Falcon en faktisk ganske okay "Dance"
> version af nummeret. Der samples blandt lidt Dirch Passer, og med lidt
> alkohol inden for vesten, holder deres version 100 %.

Shubidua har også lavet en version, der hedder Åh Buggi Vuggi Vuggi (SBD
15). Afhængig af, hvad ens arbejdsplads er, har den en alternativ tekst:

Så ta'r vi tegnebogen frem
tegnebogen tilbage
tegnebogen frem
og så ryster vi den lidt
så bruger vi det vi har
det gør vi lidt for tit
og så går vi fallit.

Så ta'r vi tegnedrengen frem
så ta'r vi tegnedrengen tilbage
tegnedrengen frem
og så ryster vi den lidt
så køber vi en stationcar
og fylder den med skidt
og så går vi fallit.

Åh buggi vuggi vuggi ...osv
og så går vi fallit.

Så ta'r vi tegnedværgen frem
så ta'r vi tegnedværgen tilbage
tegnedværgen frem
og så ryster vi den lidt
så ta'r vi et kreditkort
og køber lidt på kridt
og så går vi fallit.

Åh buggi vuggi vuggi... osv
og så går vi fallit.

Så ta'r vi statskassen frem
statskassen tilbage
statskassen frem
og så ryster vi den lidt
så bygger vi en bro
ja vi bygger faktisk to
og så går vi fallit.

Så ta'r vi pensionskassen frem
så ta'r vi pensionskassen tilbage
pensionskassen frem
og så ryster vi den lidt
og når vi så bli'r gamle
ja, så' det lige fedt
for så' vi gået fallit.

Åh buggi vuggi vuggi... osv
for så' vi gået fallit.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata/ - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-02 20:44

Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:atd83v$hqm$1@sunsite.dk...

> Shubidua har også lavet en version, der hedder Åh Buggi Vuggi Vuggi (SBD
> 15). Afhængig af, hvad ens arbejdsplads er, har den en alternativ tekst:

___________

Men er der ingen som ved hvem der lavede den originale danske udgave. Jeg
mener bestemt ikke at det var nogen af de nævnte grupper. Men jeg husker
desværre ikke hvem det var.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 13-12-02 23:59

In article <atdd3s$kn$1@sunsite.dk>, halldorsson@post.tele.dk says...

> [...]
> mener bestemt ikke at det var nogen af de nævnte grupper. Men jeg husker

Jeg har ingen reel idé hvem det er, men rent stilmæssigt kunne jeg godt
forestille mig at det var noget Johnny Reimar og hans Party Orkester
kunne have på samvittigheden fra de smagløse 70'ere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-12-02 01:30

Lars Bernau <dont@mail.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1864848e98e6decd989726@news.sunsite.dk...

> Jeg har ingen reel idé hvem det er, men rent stilmæssigt kunne jeg godt
> forestille mig at det var noget Johnny Reimar og hans Party Orkester
> kunne have på samvittigheden fra de smagløse 70'ere.
________

Ja, det er noget Johny Reymersk noget fra de "smagløse" 70-ere. Ihhh hvor
man kunne dengang. Jeg tror også at den er omkring 30 år gammel. Vi må have
til gode hvem som lancerede den.

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 16-12-02 00:56

> [...]
>
> Ja, det er noget Johny Reymersk noget fra de "smagløse" 70-ere. Ihhh hvor
> man kunne dengang. Jeg tror også at den er omkring 30 år gammel. Vi må

Nej den er nærmere 300 år gammel.
Det er en engelsk børnesang/dans, der hedder The Hokey Pokey.
Den stammer fra 1700 tallets england. I den katolske kirke sprang præsten
rundt i messehagel og lavede en masse underlige tegn frem og tilbage -
bøjede knæene og knælede - og op igen osv - når han skulle bryde brødet og
hælde vin op til den hellige nadver. Han talte selvfølgelig et latin, som
var uforståeligt for menigheden - og sagde bl.a. Hoc est corpus. Når
almindelige mennesker skulle gøre grin med det - talte de blot om alt det
dér "Hokey Pokey".
Og til markeder og baller indførte den en morsom dans, som parodierede
præsten foran alteret. - og det blev siden til en dans som alle engelske
børn dansede.
I 50´eres Danmak begyndte forskellige pædagoger at finde ud af, hvor vigtig
børn motorik er for deres udvikling, og derfor indførte de mest moderne
denne dans som en sjov måde at lave gymnastik på. Og snart var det en
uundgåelig dans ved alle skoleballer - og sidenhen ved ethvert bondebal i
forsamlingshuset - så samtlige halbalorkestre måtte have den på sit
repertoiere.
Sidenhen kom den med på forskellige børneplader i 70´erne.
Nå - men denher historie blot for at fortælle, at det faktisk sker, at det
ikke er en pladeindspilning, der giver anledning til en sang eller dans´
popularitet - det sker faktisk ofte, at musik skabes ude i virkeligheden.

Og hvis man endelig skal interessere sig for, hvem der lancerede den på
plade herhjemme, ja så tror jeg det var Pedro Biker i 1961 (omend det var
med den engelske tekst).
mvh ole

Fra : Troels

Dato : 16-12-02 11:45

> Nej den er nærmere 300 år gammel.
> Det er en engelsk børnesang/dans, der hedder The Hokey Pokey.

Måske et dumt spørgsmål, men melodien har da ikke været den sammen dengang
har den? Det synes jeg (trods alt) den lyder for ny til.

/Troels

Fra : Rasmus Hochreuter

Dato : 14-12-02 21:54

Hej igen,

mange tak for jeres svar - det har været en stor hjælp!

God jul!

Rasmus Hochreuter
rammu@tiscali-dot-dk