rigtigt svar og så videre til næste side.
Fra : Kim Højmark

Dato : 05-03-01 19:17

Hej.

Kan man i html lave et spørgsmål, hvor man så får fire valgmuligheder. Når
man så trykker på næste skal man hvis spørgsmålet er rigtigt komme til næste
html-side. Hvis det er forkert skal man blive på siden og prøve igen. man må
dog højst have to fejl.

Håber nogen kan hjælpe mig med dette lidt indviklede problem...

Venlig Hilsen

Kim Højmark

Fra : CHRistian

Dato : 05-03-01 19:32

"Kim Højmark" <Hojmark@mail1.stofanet.dk>'s posting:

>Kan man i html lave et spørgsmål, hvor man så får fire valgmuligheder. Når

Ikke i ren HTML. Du skal have fat i noget script noget enten usikret
(= kan ikke regne med, alle har det slået til) clientsided eller
mere sikker serversided.

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvordan man laver en MessID-URL? Det vidste 48% ikke.

Fra : Kim Højmark

Dato : 05-03-01 19:49

hmm. Hvad for noget script skal der bruges?

Fra : CHRistian

Dato : 05-03-01 20:17

"Kim Højmark" <Hojmark@mail1.stofanet.dk>'s posting:

>hmm. Hvad for noget script skal der bruges?

Kommer bl.a. an på, om det er på serveren, det skal køre, eller på
klienten (browseren).

Serveren: PHP, ASP, CGI/Perle m.fl
Klienten: ECMAScript (JavaScript)

PS: når du skriver dine svar, kan du så ikke klippe det væk, du ikke
direkte svarer på, og skrive dine svar under, da det gør det lettere
at læse, besvare og finde rundt i. Se evt. mere på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Kim Højmark

Dato : 05-03-01 20:29

Hvad er forskellen??
Jeg tror nok det er ligemeget da det skal ligge på en server der
understøtter det mester. Men det ville da være bedst i javascript eller
CGI/Perl

MVH

Kim Højmark

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-03-01 21:00

"Kim Højmark" <Hojmark@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hvad er forskellen??

Klientside vil naturligvis kræve at browseren har javascript og det er
slået til. Ifølge thecounter.com er det faktisk 19% af alle browsere
hvor javascript ikke er tilgængelig (januar måned).

Serverside kræver ikke andet af browseren end at den kan forstå basal
html og http hvilket de alle kan (mere eller mindre). Alle
serverside sprog kan klare det du ønsker så det er blot et spørgsmål
om hvad du har det bedst med. Hvis du ikke har arbejdet med serverside
før er PHP nok det letteste at starte med.

Fra : CHRistian

Dato : 05-03-01 21:09

"Kim Højmark" <Hojmark@mail1.stofanet.dk>'s posting:

Det kommer an på dine behov.

HVis det er lagt ud til klienten, så kan du ikke være sikker på
noget som helst, dvs. du kan ikke være sikker på, at det faktisk
kommer til at virke, som du ønsker. Derfor er det bedst, at det
ligger sker på serveren.

Det er letteste, at det blive i et scriptsprog, der er HTML-embedded
(PHP el. evt. ASP), dvs. du kan blande HTML og scriptkode sammen
direkte, modsat fx Perle, der danner al HTML-koden (SVJV).

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 05-03-01 21:55

Kim Højmark wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg tror nok det er ligemeget da det skal ligge på en
> server der understøtter det mester.

Hvis du beslutter dig for ASP, så kan du lære det her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/

(Især denne lektion må være relevant for dig)
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp

Hvis du deriomod beslutter dig for at gå i lag med PHP, så prøv at kigge
her:
http://www.webcafe.dk/php/

Jeg vil anbefale dig enten PHP eller ASP istedet for f.eks. Perl. Om du
vælger det ene eller det andet bør afhænge af hvilken server dine sider
skal placeres på.

Mvh
Jonas

Fra : Kim Højmark

Dato : 06-03-01 07:45

Tak Tak, jeg tror jeg prøver ASP, men først i skole...

Venlig Hilsen

Kim Højmark