Problem med include
Fra : Anders Hansen

Dato : 13-12-02 18:25

Hej

Jeg vil lige starte med at sige jeg er newbie til php :)

Jeg bruger require() i denne forbindelse:

<? { require("main_bund.php"); }?>

men det virker kun når register_globals er slået til i php.ini og det er det
ikke på min udbyders server.

Nogen der har et godt tricks til hvad man gør istedet ?

På forhånd tak

--

Venlig Hilsen

Anders Hansen
mail@REMOVETHISanders-hansen.dk

Fra : Michael Bas

Dato : 13-12-02 18:44

Prøv:

<?php include('main_bund.php') ?>

Mvh
Michael

Fra : Anders Hansen

Dato : 13-12-02 20:56

ingen forskel, har både prøvet med include() og require()

andre forslag ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-12-02 20:56

Anders Hansen wrote in <3dfa17f6$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> <? { require("main_bund.php"); }?>
>
> men det virker kun når register_globals er slået til i php.ini og det er
> det ikke på min udbyders server.

Den kodestump er på ingen måde afhængig af register_globals. Tuborg-klammen
(curley brackets) er der imod overflødig. :)

> Nogen der har et godt tricks til hvad man gør istedet ?

Jeg vil tro at problemet ligger i den fil, du includer.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-12-02 23:40

Anders Hansen wrote:
> Jeg vil lige starte med at sige jeg er newbie til php :)

jamen så velkommen til da

> Jeg bruger require() i denne forbindelse:
>
> <? { require("main_bund.php"); }?>
>
> men det virker kun når register_globals er slået til i php.ini og det er det
> ikke på min udbyders server.

ehh - hvad baserer du det på? - register_globals har ikke noget med
include og requre at gøre. Derimod skal du være opmærksom på at der kan
være sat en include_path, som gør at der kun kan includes enten fra den,
eller (hvis jeg husker rigtigt) med fuld path fra roden af sitet...

Hvilken sti står der i din fejlmelding?

> Nogen der har et godt tricks til hvad man gør istedet ?

Nej - include og require er for basale til at kunne erstattes

mvh

Jesper Brunholm