Manglende sætning.
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 13-12-02 14:35

Jeg har lige opdateret min Humor side, og havde som sædvanlig lidt problemer
med Chart.dk.
Men det er et andet problem nu. I FP2000 har jeg sat en opdateringskode ind,
som skriver hvornår siden sidst er opdateret.
Når jeg ser i HTML-kilden, så står den sætning der oxo. Og det fungere fint
på min egen pc, men når siden er oploadet så kan man ikke se hvornår siden
er opdateret. Men browseren melder helle ikke om fejl på siden.
Er der et eller andet behjælpeligt mennesker, der gider se på koden og kan
se hvad det er der er galt?
Det er denne side det drejer sig om: http://praxis-it.dk/humor/forside.htm

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-02 23:27

Pernille Lauridsen skrev:

> Men det er et andet problem nu. I FP2000 har jeg sat en
> opdateringskode ind, som skriver hvornår siden sidst er
> opdateret. Når jeg ser i HTML-kilden, så står den sætning der
> oxo.

Teksten står inde i et noscript-element der ikke er afsluttet.
Derfor vises det ikke.

Den slags fejl kan opdages ved at validere html-koden. Prøv at tage
et smut forbi <http://validator.w3.org/> og se hvad den tilbyder.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 15-12-02 12:55

Tak for hjælpen. Nu virker det.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-02 13:59

Pernille Lauridsen skrev:

> Tak for hjælpen. Nu virker det.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld må du meget gerne
bruge et par minutter på at læse min signatur og linket deri. Det
er lettere at følge med i tråden hvis man citerer som det er
beskrevet der.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 13-12-02 23:37

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-itNOSPAM.dk> skrev:

>Er der et eller andet behjælpeligt mennesker, der gider se på koden og kan
>se hvad det er der er galt?
>Det er denne side det drejer sig om: http://praxis-it.dk/humor/forside.htm

Du mangler at slutte dit <noscript> med en </noscript>.
Prøv altid at validere siden inden du giver op.
Der er mange fejl på din, men denne er den sidste og den betyder at
det efter <noscript> ikke vises, med mindre javascript er slået fra.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 15-12-02 12:56

> Der er mange fejl på din, ...

Tak for hjælpen. Hvilke andre fejl er der?

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-12-02 13:32

Pernille Lauridsen <pl@praxis-itNOSPAM.dk> skrev:

> Tak for hjælpen. Hvilke andre fejl er der?

Du kunne starte med at rette de fejl som denne validator
viser:

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fpraxis-it.dk%2Fhumor%2Fforside.htm&warnings=yes&spider=yes

Når det kører, kan vi vende tilbage til det. Spørg endelig
hvis der er ting du ikke kan få til at køre.

--
Allan

Fra : Leonard

Dato : 15-12-02 22:11

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev:

>http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fpraxis-it.dk%2Fhumor%2Fforside.htm&warnings=yes&spider=yes

Det var da rart med en validator der selv kan browse gennem et site,
men hvordan får jeg den til at fortsætte på de næste 100 sider?

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-12-02 01:26

Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev:

> Det var da rart med en validator der selv kan browse gennem et
> site, men hvordan får jeg den til at fortsætte på de næste 100
> sider?

Jeg kender ikke begrænsningen, men din side kører fint på de
første 80 sider - har du flere?

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fleonard.dk%2F&warnings=yes&spider=yes

--
Allan

Fra : Leonard

Dato : 16-12-02 21:31

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev:

>Jeg kender ikke begrænsningen, men din side kører fint på de
> [...]

Ja, det site går det fint med, men jeg er webmaster på andre sites,
hvor der er +500 sider og der stopper den ved 100.

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fdhf-net.dk&spider=yes&hidevalid=yes
Batch validation is limited to 100 URLs at one time. The remaining
URLs were not checked.

Checked 100 pages.

og selvom jeg deler sitet op i underkataloger, så begynder den forfra
i roden, når der er check i Validate entire site og når dermed aldrig
videre til de næste sider.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-12-02 00:11

Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål. Jeg skrev jo:

> [...]

Prøv en anden validator.

--
Allan