Så er det ved at være flyttetid
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-03-01 18:50

Nu begynder det snart at ligne noget med vores flytning, og i den
forbindelse har jeg lige et par spørgsmål.

Er det bedst at flytte alle 3 katte på en gang, eller skal vi flytte dem en
ad gangen? Og hvem skal først?
Buller er dødens angst for at køre i bil, og han skal sidde i den i ca. 1
time. Hvad gør vi for at gøre det nemmest muligt for ham? Jeg er ikke vild
med at bedøve ham, da jeg gerne vil have ham frisk når vi kommer frem, men
måske gør det ikke så meget?
Kan Feliway gøre det nemmere for kattene at falde til? Eller bruges det kun
til strinteri?
Som I kan høre er jeg ret meget i tvivl. De 2 katte er opvokset her, mens
Buller er blevet flyttet en gang før, men jeg kan ikke huske hvordan vi
klarede det dengang.

Mvh Maria

Fra : Gidde

Dato : 05-03-01 19:00

Hej Maria

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> Som I kan høre er jeg ret meget i tvivl. De 2 katte er opvokset her, mens
> Buller er blevet flyttet en gang før, men jeg kan ikke huske hvordan vi

Mon ikke det er bedst at flytte alle tre på een gang? Hvis du sprayer
transportkassen med Feliway lige inden turen, så vil jeg tro det kan berolige
selv Buller...men det kommer jo an på, om han ligefrem er panisk ved kørsel.
Feliway kan sikkert også gøre omstillingen til det nye hjem lettere....jeg
brugte det, da Laban og Freja blev sat sammen. Freja virkede pænt "cool"
(hvilket sikkert også i nogen grad skyldes Feliways "venlige" lugt....) og
Laban blev vist også dæmpet ned af sprayen. Jeg tror i alt fald selv på, at
Feliway hjalp os gennem de første dage...efter et par dage sprayede jeg kun
engang imellem, hvis kattene havde været på nippet til at komme op at slås. Jeg
tror det er lettere for tre katte, der er trygge ved hinanden, at flytte til et
nyt hjem...de har jo trods alt hinanden (og naturligvis også dig) at støtte sig
til. Sprayen er næppe nødvendig, men den kan da måske lindre noget nervøsitet.
- Gitte