MS Windows
briani 27239
untitled og i formatet .bmp
Fra : habakuk

Dato : 13-12-02 00:36

Hjælp

Pludselig kan jeg kun gemme billeder som untitled og i formatet .bmp, med
mindre jeg selv går ind og skriver et navn og giver det den rigtige endelse,
som f.eks. .jpg. Det sker ved alle billeder jeg støder på på nettet. Det er
sikkert et eller andet der skal ændres i registreringsdatabasen, men hvad er
det lige jeg skal ændre?
Jeg bruger en engelsk winXP.

Mvh, hahakuk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-02 01:03

"habakuk" <dan.madsen@get2net.dk> skrev :

>Pludselig kan jeg kun gemme billeder som untitled og i formatet .bmp

Se svar i news:dk.edb.

Du har stillet spørgsmålet i flere grupper, blot ikke den
rigtige, uden at x-poste og sætte fut til den mest relevante
gruppe.
Når du vil stille spørgsmålet i flere grupper, så gør det at du
skriver de nyhedsgruppenavne i tilfeltet adskilt med et komma og
sætte opfølgning til den mest relevante.
Men som regel er der ikke grund til at poste spørgsmål i flere
grupper, er der nogen, der kan svare, så skal du nok få svar.
Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Dan Madsen

Dato : 13-12-02 01:38

Takker
Det er faktisk første gang jeg skriver i en nyhedsgruppe, så jeg er ikke
lige inde i det. Jeg var også lidt i tvivl om gruppen. Skal nok forbedre mig

[CUT]

Fra : Morten

Dato : 13-12-02 10:55

> Det er faktisk første gang jeg skriver i en nyhedsgruppe, så jeg er ikke
> lige inde i det.

Velkommen

Når du nu er helt ny, så får du lige to hurtige tip:
1. Undlad at anføre din hjemmemailadresse som returadresse, da den
bliver høstet af spamrobotter. Enten kan du oprette en anden mailadresse,
fx en Hotmail, som du kun bruger til nyhedsgrupper, eller også kan du
tilføje et ord som REMOVE, FJERN eller XXX efter @-tegnet, så folk
der vil svare privat kan se, hvad der skal fjernes for at adressen virker.
Hvis du indsætter ordet før @ i stedet for efter, bliver din udbyders
servere belastet af spam, så placer det helst efter.

Jeg kan se, du bruger Outlook Express. Du foretager ændringerne her:
Funktioner/Konti/fanebladet Nyheder/Egenskaber for din newsserver-
konto.

2. Når du svarer på et indlæg er det en rigtig god idé at skrive svaret
under det, du svarer på, da det i høj grad letter arbejdet for os andre.
Det er noget bøvl først at skulle scrolle ned for derefter at skulle scrolle
op igen.
Det er en del af den såkaldte Netikette (etikette for nettet), der er en
samling gode råd om 'opførsel'. Du kan læse mere om dem her,
http://www.usenet.dk/, hvor der er flere gode oplysninger til nye folk i
nyhedsgrupperne.

> Jeg var også lidt i tvivl om gruppen.

Se linket ovenfor