Deling af ADSL
Fra : xebodia

Dato : 05-03-01 18:29

Hvis man har en Teledanmark ADSL-forbindelse, hvad skal der så til for at
flere computere kan dele forbindelsen.
Er det nok bare at sætte en hub efter ADSL modemet og grene det ud der,
eller skal det gennem det der ATM 25 netkort.
Det skal (helst) være sådan at man ikke behøver at have en computer tændt
for at en anden computer på "netværket" skal på internettet

Teldanmark skriver at man "får" følgende :
ATM 25 netkort - skal installeres i din PC
ADSL eksternt modem

Et ATM 25 netkort er det et specielt ADSL netkort, eller er det en ganske
almindeligt netkort ?

på forhånd tak

Xebo

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-03-01 18:41

"xebodia" <xebodia@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ADSL eksternt modem
>
> Et ATM 25 netkort er det et specielt ADSL netkort, eller er det en ganske

Ja - du kan i din computer sætte et alm. ethernetkort ind (f.eks. 10/100
Mbps) sammen med adsl-kortet. Du kan så tilslutte dit ethernetkort med et
rj45 stik og kategori 5. kabel til hubbens ene hul og fra de øvrige huller
lade kablerne gå til de andre computeres netkort.

Du har altså kun brug for en hub (eller en switch) samt almindelige
rj45-kabler.

Skal du kun have en forbindelse til en maskine - uden hub- skal du have et
krydset kabel. (patch-kabel - som regel rødt).

Andet behøver du ikke.

du skal dog være opmærksom på, at hvis du skal kunne komme på internettet
via de andre maskiner, så skal den maskine hvor adsl-kortet sidder
(atm-kortet for nu at være mere præcis) være tændt og husk at forbindelserne
skal være delt ud gennem styresystemet.

Lad mig anbefale dig at anskaffe Regnar Ingversens lille hæfte (89 kr.) om
adsl-forbindelser. Fås i enhver velassorteret boghandel. Her kan du få alle
oplysninger omkring dette- både til windows 98 og windows 2000.

--
ahw

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-03-01 19:30

Hej Xebodia

> [...]
> Er det nok bare at sætte en hub efter ADSL modemet og grene det ud der,
> eller skal det gennem det der ATM 25 netkort.

Lydr som TDK NetExpress.

> Teldanmark skriver at man "får" følgende :
> ATM 25 netkort - skal installeres i din PC
> ADSL eksternt modem

Lyder også som om at du ikke har fået det endnu.
Skynd dig at ring ind og få det lavet om til NetExpress 2, der følger
der router med, og dermed intet problem med flere PC på.

(jeg har ikke selv NE, så hvis nogen ved bedre, så.....)

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : xebodia

Dato : 05-03-01 20:22

Tak for svarene - jeg giver dem straks videre da det ikke er mig , men en
kollega der har bestilt ADSL

mvh
xebo