spil / ftp Cisco 677
Fra : Benny [8600\)

Dato : 12-12-02 23:45

Hej Gruppe.

Jeg er gået fra usb modem, og over til en router (Cieco 677), men nu er min
ftp røget sig en tur, og online spil det samme.
Hvordan slår jeg den s..... firewall fra, så jeg kan køre direkte.
Hvis der sidder en derude som kan hjælpe, kan det så ikke forklares på dansk

på forhånd tak.
Benny

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 13-12-02 00:19

Jeg er på vej i seng, og kan derfor ikke svare dig direkte på dit spørgsmål
(har heller ikke en manual lige ved hånden), men prøv at kigge på denne
side:
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml

Det er en god faq skrevet til Tiscalis ADSL, men den er baseret på Cisco 677
routeren.
Der står helt sikkert noget du kan bruge et sted :)

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Tex Tofte

Dato : 13-12-02 23:30

Hej

Hvad end du gør, så stop ikke din firewall. Det ville være farligt.

Du skal opsætte din firewall så den tillader den traffik dine programmer har
brug for.
Eks. ftp (TCP Port 20 og 21), eller mere eksakt
Port: 20 (TCP) default data.
21 (TCP) control.

Dine online spil ved jeg ikke hvilke porte kører på, men jeg er overbevist
om at manualen brude give svaret.

Mvh.

Tex
MCP