Samba woblere
Fra : Bo Hansen

Dato : 12-12-02 22:52

Hej
Jeg har investeret i et par Samba woblere og vil derfor gerne høre om
erfaringer med den lidt særprægede wobler. Hvordan fiskes den bedst osv.
Med venlig hilsen
Bo

Fra : Henric

Dato : 12-12-02 23:37

Efter en dags gott fiske med tre havsöringar på 2-3 kg blåste det upp så det
enda stället att fiska på var en ganska så grumlig vik. På med en 28 grams
svart och guld-samba och pang så gick det på en agressiv hane som skulle upp
till lek. 4 kg+ och fruktansvärt arg och stark. Samban rör sig mycket /slår
mycket och går högt i förhållande till sin vikt. Kastar inte sådär gudomligt
men är absolut värd sin plats i lådan.
/H

Fra : Thomas

Dato : 12-12-02 23:53

Fiskes langsomt. Har fanget meget på dem. Især gedder. Bedste vægt 20 gram.
Hilsen
Thomas

Fra : Kenneth

Dato : 13-12-02 10:05

Hej Bo

Tillykke med købet. Den er virkelig effektiv. Jeg er enig med Thomas. Den
skal fiskes langsomt.

Mvh.
Kenneth

Fra : Henric

Dato : 13-12-02 12:40

> Tillykke med købet. Den er virkelig effektiv. Jeg er enig med Thomas. Den
> skal fiskes langsomt.
....eller, det är ett sådant drag som KAN fiskas långsamt och ändå behålla
en fin gång Dessa är värda sin vikt i guld när havsöringen är trög.
/H

Fra : [KBC]

Dato : 13-12-02 16:44

Hvor har du købt disse samba woblere og hva' for fiske bider på denne type
woblere???

mvh
[KBC]

Fra : Henric

Dato : 13-12-02 16:59

Samba är riktgt populärt uppe i stockholmstrakten till havsörinng, men även
en del havsöringsfiskare här nere i skåne använder dem. Finns i de flesta
svenska butiker om du inte hittar dem i DK. Tyvärr lossnar lacken
(silver/guld) lätt, så jag brukar lägga ett tunnt lager lack/genomskinligt
lim för att förhindra detta.
/H

Fra : Thomas

Dato : 13-12-02 17:13

Du kan købe dem overalt. Prøv for en sikkerheds skyld i de store
forretninger. Jeg har fanget gedder, sandart og torsk på dem. De brugs også
med stor succes på kysten (Sverige) og i P&T vande samt til bækørreder i
åen.
Thomas