Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Peg og skyd - udnyttelse...
Fra : Michael Larsen

Dato : 12-12-02 22:27

Hej NG

Jeg har købt mig et Canon A200(mit første digi-cam). Et peg-og-skyd
med kun få manuelle indstillinger, som tager meget fornuftige
billeder. Nogle af de indstillinger som findes er ISO(50-400),
Hvidbalance, Justering af eksponering, og selvfølgelig forskellige
blitz-programmer...

Mit spørgsmål går egentligt på: Kender i en side som handler om at få
det bedste ud af sit peg-og-skyd kamera, og evt få nogle hints til,
hvordan man kan "snyde" automatikken i situationer, hvor man f.eks,
kunne tænke sig en lidt længere lukketid end automatikken ville have
valgt ???

Et bud kunne være: Køb dig et kamera med flere manuelle indstillinger
!! Men det var pengepungen så ikke til...

På forhånd tak....

MVH
Michael Larsen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-12-02 09:51

mil@amtssparekassen.dk (Michael Larsen) wrote in

> [...]
> hvordan man kan "snyde" automatikken i situationer, hvor man f.eks,
> kunne tænke sig en lidt længere lukketid end automatikken ville have

Prøv -> http://www.photo.net/learn/point-and-shoot-tips

...og læs også kommentarerne i bunden af artiklen..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Teknik & System

Dato : 13-12-02 11:03

Hej Kenneth

Tak skal du have.... Det ser fornuftigt ud !!

/Michael

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-12-02 01:16

Michael Larsen wrote:
> Jeg har købt mig et Canon A200(mit første digi-cam).

Sådan et har jeg også købt, mit andet digikamera. Men forhelvede
hvor det Canon da bruger batterier. Man skulle vist købe aktier i en
batterifabrik.

mvh
Henning

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-02 09:56

In article <3dfa7828$0$47422$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Henning Præstegaard wrote:

> Sådan et har jeg også købt, mit andet digikamera. Men forhelvede
> hvor det Canon da bruger batterier. Man skulle vist købe aktier i en
> batterifabrik.

Næh, du skulle købe nogle NiMH batterier og en ordentlig
intelligent oplader. Så er der 100+ billeder på en opladning.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-12-02 20:42

Povl H. Pedersen wrote:
<CUT>.

> Næh, du skulle købe nogle NiMH batterier og en ordentlig
> intelligent oplader. Så er der 100+ billeder på en opladning.

<CUT>

<PASTE>

Min ønske seddel til jul.

<PASTE>